Yazar "Kuşçu, Özden" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ailesinde engelli birey bulunan okul öncesi dönem çocuklarının sosyal becerileri ve problem davranışlarının incelenmesi(2013) Yıldırım, S. Sunay Doğru; Kayılı, Gökhan; Alabay, Erhan; Kuşçu, Özden; Sarıkaya, AyşegülBu araştırmada ailesinde engelli birey bulunan ve bir okul öncesi eğitim kurumuna devam eden beş -altı yaş çocuklarının sosyal beceri ve problem davranışlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, ailesinde engelli birey bulunan ve okul öncesi eğ itim kurumuna devam eden 5 -6 yaş arası 17 kız ve 26 erkek, toplam 43 çocuk oluşturmaktadır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde olup, araştırma verileri Merrel (1994) tarafından geliştirilen PKBS Okul Öncesi ve Anaokulu Davranış Ölçeği ve demografik bilgi formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 16.0 sosyal bilimler için veri analizi paket programı kullanılarak, T-testi, ANOVA ve Kruskal Wallis Testi işlemleri yapılmıştır. Araştırma bulgularından ulaşılan genel sonuç; ailesinde engelli birey bulunan beş -altı yaş çocuklarının sosyal becerileri ve problem davranışları, engelli bireyin engel türüne göre farklılaşma göstermiştir; cinsiyet, kardeş sayısı ve engelli bireyin doğum sırası değişkenlerine göre bir farklılık göstermemiştir.Öğe Montessori eğitiminin çocuklarda sorumluluk alma, sırasını bekleme, başladığı işi bitirme becerisine etkisinin değerlendirilmesi(2014) Kuşçu, Özden; Bozdaş, Yağmur; Yıldırım, S. Sunay DoğruÖzet- Bu çalışmada Montessori eğitiminin çocuklarda sorumluluk alma, sırasını bekle- me, başladığı işi bitirme, becerisine etkisinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma- nın örneklemini Konya Selçuk Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, İhsan Doğramacı Uygulama Anaokuluna devam eden 4-6 yaş aralığındaki 30 deney 30 kontrol grubu olmak üzere 60 çocuk oluşturmaktadır. Çalışmada sorumluluk alma, sırasını bekleme ve başladığı işi bitirme olmak üzere üç beceri ile ilgili Sırasını Bekleme, Sorumluluk Alma ve Başladığı İşi Bitirme Değerlendirme Formu kullanılmıştır. Araştırma verileri gözlem ve görüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda Montessori grubu ile kontrol grubu arasında anlamlı düzeyde fark bulunmuştur. Sonuç olarak Montessori eği- timi alan çocukların geleneksel eğitim alan çocuklara göre sırasını bekleme, sorumlu- luk alma ve başladığı işi bitirme davranışlarını daha sık sergiledikleri görülmüştür. BuÖğe Orff-schulwerk pedagojisi destekli müzik eğitim programının 5 yaş çocuklarının yaratıcılıklarına etkisi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017) Kuşçu, Özden; Tepeli, KezbanBu araştırmada, Orff-Sculwerk pedgojisi destekli müzik eğitim programının 5 yaş çocuklarının yaratıcılıklarına etkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, Konya İli, Selçuk Ünivesitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, İhsan Doğramacı Uygulama Anaokulunda ve Özel Esentepe Koleji Anaokulunda eğitim alan ve yansız atama ile seçilen beş yaş grubu anaokulu çocuklarından oluşmuştur. Araştırmanın deney grubunu, SÜ İhsan Doğramacı Uygulama Anaokuluna devam eden 5 yaş grubu 15 çocuk, kontrol grubunu ise Özel Esentepe Koleji Anaokuluna devam eden 5 yaş grubu 15 çocuk oluşturmuştur. Araştırmada 5 yaş çocuklarının yaratıcılıklarını belirlemek amacıyla "Torrance Yaratıcı Düşünce Testi Şekilsel Form A ve B" kullanılmıştır. Uygulamalar bittikten 6 hafta sonra deney grubu çocuklara izleme testi yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 21 kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde Man-Whitney U testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; Orff-Sculwerk pedgojisi destekli müzik eğitim programı ile müzik eğitimi alan deney grubu çocukların son test puan ortalamalarının, kontrol grubu çocukların son test puan ortalamalarına göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca deney grubu çocuklara uygulanan izleme testi sonrası elde edilen kalıcılık puanları ile son test puanları arasında anlamlı düzeyde fark bulunamamıştır.Öğe Orff-Schulwerk yaklaşımı ile yapılan müzik etkinliklerinin okulöncesi dönemdeki çocuklarının dikkat becerilerine etkisi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010) Kuşçu, Özden; Barışeri, NurtuğBu araştırmada, Orff-Schulwerk Yaklaşımı ile Yapılan Müzik Etkinliklerinin 5-6 Yaş Çocuklarının Dikkat Becerilerine Etkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2009?2010 öğretim yılında Konya ili, Selçuklu ilçesi, Selçuk Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi İhsan Doğramacı Uygulama Anaokulu'nda eğitim alan ve yansız atama ile seçilen beş ? altı yaş grubu anaokulu çocuklarından oluşmaktadır. Araştırmaya,10 deney grubuna ve 10 kontrol grubuna olmak üzere toplam 20 çocuk dâhil edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu oluşturulurken cinsiyet değişkeni göz önünde bulundurulmuştur ve gruplara eşit dağılım yapılmıştır. Araştırmanın anaokulu çocuklarının dikkat toplama becerilerini belirlemek amacıyla FTF-K Beş Yaş Çocukları İçin Dikkat Toplama Testi kullanılmıştır. Test, çocuklara deneme öncesi ve sonrasında uygulanmış; ayrıca deneme grubuna 20 hafta sonra tekrar uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde; Mann Witney U Testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi işlemleri kullanılmıştır.