Yazar "Kulak, Merve" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kamu yönetiminde sosyal medya kullanımı ve yönetişim uygulamaları: Konya Büyükşehir Belediyesi açısından bir değerlendirme(Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023) Kulak, Merve; Eroğlu, Hacer TuğbaÇalışmanın amacı; Türkiye'de etkili bir sosyal medya yönetimi ve kullanımını sağlamak amacıyla, kamu kurumları için sosyal medya yönetiminde temel ilkeleri belirlemek, vatandaşlarla olan etkileşimi ön plana çıkarmaktır. Sosyal medya kullanımı kamu yönetiminde; vatandaşlar ve kamu kurumları arasında ilişki kurulmasına olanak sağlamaktadır. Belediyeler vatandaşlara en yakın hizmet birimi olmakla birlikte, çeşitli amaçlara ve faaliyetlere yönelik sosyal medya araçlarını kullanmaktadır. Kitle iletişim araçlarının içinde, sosyal medya araçları en etkili ve dünya genelinde ön plana çıkan platformlardır. Vatandaşların duygu ve düşüncelerini, birbiriyle iletişim kurarak kullandıkları çevrimiçi ortamlar olarak tanımlanmaktadır. Sosyal medya uygulamaları yönetişimin de ilkeleri olan şeffaflık ve hesap verilebilirlik yönleri açısından yönetişim kavramıyla bağlantılıdır. Yönetim süreçlerinde yönetilenler ve yönetenler arasında teknolojinin gelişimiyle kolaylıklar meydana gelmiştir. Belediyeler sosyal medya platformlarıyla yazılan olumlu ve olumsuz konulardan haberdar olmakta ve ivedilikle çözüm üretmektedir. Tüm bunlar sosyal medya kullanımını gerekli hale getirmektedir. Küreselleşme kavramı ile birlikte gelişen iletişim teknolojilerinin etkisiyle sosyal medya platformlarının kullanımı oldukça artmıştır. Sosyal medya araçları vatandaşların toplumsal olaylara katılımını hızlandırmakta ve kamu kurumları ile vatandaşların etkileşimini artırmaktadır. Sosyal medya platformları kendi içerisinde çelişkiler barındırıyor olsa da günümüzde hayatımızın vazgeçilmezleri arasında olmaktadır. Sosyal medya bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkisiyle yöneten ve yönetilen ilişkilerini düzenlemiştir. Kurumlar sosyal medya araçlarını aktif olarak kullanmakta ve vatandaşlarla sosyal medya kullanımıyla iletişim sağlayabilmektedir. Dolayısıyla X örneği bağlamında sosyal medyanın vatandaşlar açısından nasıl bir izlenim oluşturduğu ve kamu kurumlarının sosyal medyayı kullanım amaçları önem arz etmektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı, nitelik analiz yönteminden yararlanılarak Konya Büyükşehir Belediyesinin X hesabını hangi amaçla kullandığı ve bu durumun belediyeye olan katkılarını incelemektir.