Yazar "Kurban, Simge" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kentlerde çevre bilincinin oluşturulması sürecinde bir halkla ilişkiler aracı olarak festivallerden yararlanılması: İstanbul Ecofest’e katılanlar üzerine bir araştırma(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2013) Yalım, Funda; Kurban, SimgeGünümüzde hızlı nüfus artışı, doğal kaynakların bilinçsizce tüketimi, yoğun sanayileşme vb. birçok nedenden dolayı çevre sorunları hızla artmaktadır. Özellikle büyük kentler çevre sorunlarının en yoğun yaşandığı yerler olarak karşımıza çıkmaktadır. Dünyayı birçok yönden ilgilendiren böyle bir sorun karşısında günümüzde sürdürülebilirliği temel alan tüm kurumlar sosyal sorumluluk anlayışı içerisinde hareket etmekte, halkın bu konudaki duyarlılık ve bilinç düzeyini arttırmaya yönelik halkla ilişkiler faaliyetleri düzenlemekte ya da düzenlenen faaliyetlere destek vermektedirler. Temeli hedef kitleyi etkilemek, istenen yönde tutum ve davranış değişikliği yaratmak olan ve bu amaçlara yönelik olarak düzenlenen halkla ilişkiler faaliyetlerinde birçok araç kullanılmaktadır. Festivaller de geniş halk kitlelerine ulaşabilmesi açısından halkla ilişkilerde kullanılan önemli araçlardan biridir. Festivaller düzenlendikleri bölgeye dikkatleri toplayan, farklı kitleler tarafından beğeni ile takip edilen, ses getiren etkinliklerdir. Bir kentte bir festivalin düzenlenmesi belediye, özel kuruluşlar ve sivil toplum kuruluşları gibi birçok kurumun ortak çalışmasına bağlıdır. Bu çalışmanın ana amacı 8-10 Haziran 2012 tarihleri arasında İstanbul’da gerçekleştirilen ve Türkiye’nin ilk uluslararası ekoloji festivali olan İstanbul EcoFest’e katılanlara yönelik düzenlenen anket çalışması ile çevre temalı festivallerin çevre bilincinin arttırılması noktasında başarılı bir halkla ilişkiler aracı olup olmadığının araştırılmasıdır.