Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kurt, Meltem" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Dijital pazarlama çerçevesinde güven algısı: Instagram örneği
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Kurt, Meltem; Gülsünler, Makbule Evrim
    Pazarlama, üreticilerin ürünlerini tüketicilere sunmasında oldukça önemli bir araçtır. Ürünlerin özelliklerini ve alternatiflerine göre sunduğu avantajları hedef kullanıcılara aktarma adına kulanılan etkili bir unsurdur. Bu kapsamda internet ve bilişim teknolojilerinin gelişimine paralel olarak, sosyal paylaşım uygulamalarının yaygın olarak kullanılmaya başlanması, üreticilerin ilgisini çekmeye başlamıştır. Ancak, sosyal paylaşım uygulamaları üzerinden ürün pazarlamasına etki eden çok sayıda etken olduğu, tüketicilerin güveninin ise; bunlar arasında öne çıkan en önemli faktör olduğu değerlendirilmektedir. Bu doğrultuda yapılan çalışmada, dijital ortamda alışveriş yapan tüketicilerin güvenini etkileyen faktörlerin Instagram örneği üzerinden belirlenmesi ve bu doğrultuda tüketicilerin online alışveriş yapma tutum ve davranışlarının nasıl şekillendiğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, Konya ilinde yaşayan 730 Instagram kullanıcısı ile nicel bir araştırma olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya gönüllü olarak katılım sağlayan bireylerin anketlerinden elde edilen verilerin istatistiksel yöntemlerle analizi sonucunda, bireylerin Instagram'a olan güvenlerinin cinsiyete ve öğrenm durumuna göre istatistiksel olarak anlamlı şekilde farklılaştığı ve kadın ve lise mezunu bireylerin Instagram'a daha fazla güvendikleri belirlenmiştir. Yine, Instagram mağazalarının güvenirliği, içeriği ve imajı ile kullanıcılarının risk alma eğilimlerinin bireylerin Instagram'a olan güvenlerini pozitif yönde etkilediği tespit edilmiştir. Araştırmada ulaşılan bir diğer önemli sonuca göre; bireylerin Instagram'a olan güvenleri satın alma davranışı göstermeleri üzerinde etkili değilken, gelecekte Instagram kullanarak ürün satın alma niyetleri üzerinde olumlu yönde ve belirleyici bir etki yaratmaktadır.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim