Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kuzucuk, Minel" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sosyal medyada kullanılan reklamların satın alma üzerindeki etkisi: Facebook ve instagram kullanan Selçuk Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir uygulama
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Kuzucuk, Minel; Şimşek, Sedat
    Kullanım alanı giderek artan sosyal paylaşım sitelerinden olan Facebook ve Instagram'ın bireylerin hayatlarına yalnızca sosyalleşme anlamında değil, ihtiyaçları belirleme ve satın alma işlemini gerçekleştirme konusunda da çok fazla etki etmeye başlamıştır. Artık birçok kurum, kuruluş, global işletmeler, yerel işletmeler vb. Facebook ve Instagram üzerinden reklam vererek hedef kitleye ulaşmaya başlamıştır. İlk dönemlerde yalnızca küçük işletmelerle başlayan bu durum ile beraber, büyük kurum ve kuruluşlar da bu duruma kayıtsız kalamamış, onlarda sosyal medya üzerinden kendileri ifade ederek, reklam ile hedef kitleye ulaşmaya başlamıştır. Kurum ve kuruluşlarda, bu durumun gelişmesinden sonra bu alanda kendi içinde birimler kurarak yeni departmanlar oluşturmaya başlamıştır. Ayrıca oluşan bu durumla beraber birçok küçük işletmeyi de olumlu yönde etkilemiş, şehirler arasında ki satış sınırları böylelikle kalkmış ve satışlar tüm Türkiye ve Dünya geneline yayılır duruma gelmiştir. Çalışmada nicel araştırmalarda kullanılan veri toplama tekniği olan, anket yöntemi kullanılmıştır. Dört yüz geçerli kriterlere sahip denek ile anket çalışması yapılmıştır. Çalışmanın anket soruları SPSS istatistik ve araştırma programı ile analiz edilmiştir. Bu bağlamda; olumlu ve olumsuz sonuçlar genel olarak değerlendirilmiş, çalışmanın dokuz hipotezi desteklenmiş yani sosyal medya üzerinden yapılan reklamların hedef kitleye satın alma ile ilgili büyük bir etkisi olduğunu sonucuna varılmıştır.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim