Yazar "Levend, Sinan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Air Quality of Konya Province and Sustainable Ecological Urban Design Principles(ASIAN JOURNAL OF CHEMISTRY, 2012) Ciftci, Cigdem; Erdem, Rahmi; Levend, SinanTurkey tends to improve social life comfort by using various imported technology. The rising of urban citizens has been negative pressure on the environmental sources such as air, water and land. Environmental pollution indicators have been affected by local governments' land use decision. A new eco-city planning model has been developed and covers three dimensions plan with the respect of social, economic and politic components. The model is originally based on the application of sustainable ecological urban design principles. The objective of this study is to examine the principles of the eco-city planning for Konya province in order to determine life quality and city health. The data were collected from 4 different areas of Konya in 97.9 hectares and carried GIS platform. The tropospheric SO2 and PM10 levels for 2006 were associated in the pollution maps. Air pollution levels in the area were compared with according to the air quality conservation legislation (HKKY) in Turkey and Directive 1999/30/EC in EU, as well as WHO's air quality guidelines (AQGs). As the study results, some proposes have been recommended for local government where life quality and city health increase.Öğe Kente ilişkin plan kararlarının üretilmesine yön veren güç ilişkilerinin irdelenmesi(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015-02-13) Levend, Sinan; Erdem, RahmiKentsel planlama geleceğe yönelik üretmiş olduğu kararlar nedeniyle kaynakların ve mülkiyetin yeniden dağılımını organize edici bir güçtür. Bu güç, planlamaya kente ilişkin alınan kararları meşrulaştırma yetkisi vermektedir. Kentsel karar üretim sürecinde etkili olma çabasında olan aktörler, planlamanın meşrulaştırma gücünü kullanmak için karar üretim sürecinde formel ve enformel ilişki ağları kurarak yönetim rejimleri oluşturmaktadır ve bu yönetim rejimleri planlama sürecini siyasal bir sürece dönüştürmektedir. Farklı amaçlar doğrultusunda şekillenen bu rejimler planlama sürecini yönetmekte ve aktörler arasındaki karşılıklı güç ilişkileri (anlaşmalar/pazarlıklar) sonucunda kente ilişkin kararlar üretilmektedir. Tezin amacı, kent ve planlamaya ilişkin karar üretim süreçlerinde rol alan aktörler arasında oluşan güç ilişkilerinin, üretilen kararlar üzerindeki etkilerinin belirlenmesidir. Kente ilişkin plan kararlarının üretilmesine yön veren güç ilişkileri sosyal ağ analizi ile ortaya konarak, kentsel politika yaklaşımlarından rejim kuramı çerçevesinde incelenmiştir. Bu doğrultuda ilk olarak, Konya'nın üst ölçekli plan kararları göz ardı edilerek ve parçacı bir yaklaşımla üretilmiş olan Kulesite Alışveriş ve Eğlence Merkezi ile Konya Adalet Sarayı'na ilişkin plan kararlarının üretim süreçleri irdelenmiştir. Söz konusu plan kararlarının üretim sürecine ilişkin veriler elde edilmiş ve süreçte rol alan aktörlerle derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Yapılan derinlemesine görüşmeler sonucunda elde edilen veriler sosyal ağ analizi yöntemiyle değerlendirilerek karar üretimi sürecinde oluşan formel ve enformel ilişkiler tanımlanmıştır. Daha sonra, örneklem alanlara ilişkin karar üretim süreçleri kentsel rejim kuramı çerçevesinde yorumlanmıştır. Elde edilen bulgular, kentsel karar üretim süreçlerini planlamanın meşrulaştırma gücünü kullanan rejimlerin yönettiğini göstermiştir. Bu kentsel rejimler, kente ilişkin kararları, rejimi oluşturan aktörlerin beklentileri doğrultusunda ve aktörler arasındaki karşılıklı güç ilişkileri sonucunda üretmektedirler. Bu durum; planlamayı belirli güç odaklarının kente ilişkin üzerinde uzlaştıkları kararları meşrulaştırma aracı haline getirmektedir.Öğe Sille, bir koruma geliştirme planı ve sonrası(Selçuk Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, 2010) Erdem, Rahmi; Yıldırım, Hami; Çiftçi, Çiğdem; Dülgerler, Osman Nuri; Çıbıkdiken, Ali Osman; Levend, Sinan; Erdoğan, AbdullahSille, kimine göre bir Rum köyü, kimine göre Anadolu’nun ortasında hem Rumların, hem Türklerin Ortodoks Hristiyan ve Müslüman olarak birlikte yaşamış oldukları, tarihi çok eskilere dayanan bir Anadolu yerleşmesidir. 19. Yüzyılın sonlarına kadar önemli bir merkez olduğu bilinen Sille’nin, bu yüzyılın sonuna doğru yaşamaya başladığı bir gerileme dönemi hızını Lozan’la birlikte gerçekleşen Mübadele sonrası iyice arttırmış ve 21. Yüzyıla uzanabilmiştir. 2001 yılında onaylanan Koruma Amaçlı İmar Planı (KAİP) ile eskisi kadar olmasa da yavaş yavaş artan ilgi, turizm olgusunun isteklendirmesi ve koruma uygulamasında yaşanan olumlu süreç (2004 sonrası) Sille’de bir hareketlenmeye yol açmıştır. Bu çalışma, Sille KAİP öncesi yapılan araştırmalar ve alınan plan kararlarını incelerken, plan onayını izleyen 10 yıllık süreçte yaşananlar çerçevesinde ülkemizdeki koruma uygulamasının Sille örneğinden hareketle bir fotoğrafını çekmeye çalışmaktadır.Öğe Stratejik mekansal planlama yaklaşımı üzerine bir araştırma: İstanbul örneği(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2008-06-27) Levend, Sinan; Erdem, RahmiBu çalışma ülkemizde stratejik mekânsal planlama yaklaşımına geçiş sürecini İstanbul örneğinde incelemek ve değerlendirmek amacı ile yapılmıştır. Bu amaçla öncelikle stratejik mekânsal planlama kavramı tanımlanmıştır ve diğer planlama türleri ile stratejik planlama arasındaki farklar ortaya konmuştur. Daha sonra farklı ülkelerden stratejik planlama deneyimleri incelenmiştir. Son olarak İstanbul Kurumsal Stratejik Planı, Çevre Düzeni Planı (100000 Ölçekli) ve Nazım İmar Planı (25000 Ölçekli) incelenmiş ve bu planlar Stratejik Planlama yaklaşımı açısından değerlendirilmişlerdir. Çalışma göstermiştir ki; Ülkemizde Avrupa Birliğine uyum yasaları çerçevesinde çıkartılan kurumsal stratejik plan yasası, mekânsal odaklı stratejik plan kararları üretilmekte yetersiz kalmaktadır. Mekânsal Stratejik planlamaların dayandığı temel bir stratejik mekânsal planlama modelimiz bulunmamaktadır. Ayrıca gerek belediyeler tarafından hazırlanan stratejik planlar gerekse merkezi yönetim tarafından hazırlanan stratejik planların birbirleri ile koordine olabilecekleri bütünleşmiş bir yapı mevcut değildir. Stratejik planlama yaklaşımının sunulan biçimiyle bir kalıp olarak değil, acelecilikten uzak bir içerikle ülkemizin özgün koşullarına uygulanarak kamu yönetimi ve mekânın planlanması alanına dâhil edilmesi gerekmektedir. Ayrıca yasal düzenlemede Kamusal Stratejik Planın zorunlu hale getirilmesine karşın, bu planın hiyerarşisi içerisinde, alt birimlerin yapmasının gerekli olduğu Stratejik Mekânsal Planlama süreci açık ve net olarak tanımlanmamıştır. İstanbul gibi işlevsel planlama sınırları il sınırlarını aşan, çok büyük kentleşme sorunları bulunan, doğal ve kültürel değerleri tehdit altında olan ve başta deprem olmak üzere afet riskine yüksek düzeyde maruz kalan bir metropolün; üst ölçekli mekânsal strateji planından, kentsel tasarım ölçeğine kadar bir bütün olarak ele alındığı, şeffaf, geniş katılımlı, işbirlikçi ve devamlılığı olan bir planlama örgütüne ihtiyacı olduğu tartışılmaz bir gerçektir. Bu durumlar göz önüne alındığında İstanbul'a özgü bir stratejik mekânsal planlama anlayışının geliştirilmesi gerekmektedir.