Yazar "Medin, Burak" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 15 Temmuz Darbe Girişimi Ekseninde Türk Sinemasında Oksidentalist Söylem: Kurtlar Vadisi Vatan Örneği(Selçuk Üniversitesi, 2019) Medin, BurakOryantalist ve islamofobik düşünce, konvansiyonel ya da Batı kaynaklı sinemada ben ve öteki kavramlarının inşa edilmesinde ve zihinlerde ötekiye dair olumsuz bir algının üretilmesinde önemli bir düşünsel ardalan olarak sürekli rol oynar. Klasik oryantalizmden yeni oryantalizme ya da bu bağlamda değerlendirilmesi gereken islamofobik düşünce temelinde Batı; Müslüman, Türk ve Doğu coğrafyasını öteki olarak sunabilmek ve bu eksende çeşitli politik ve dini eylemlerini edimselleştirebilmek adına filmik öğeler olan karakterler, iletişim mekânları ve distopik zamanlar tasarlar. Bu filmik öğeler içinde Batı kendini “ben”, Doğu’ya dair olan unsurları ise “öteki” olarak konumlandırır. Batı kaynaklı sinemaya, self oryantalist ya da yerli islamofobik temelli filmik öğelere ve inşalara karşı oksidentalist imgelem, söylem ve düşünce ise oldukça önem arz eder. En öz bir şekilde Doğu bakış açısıyla Batılı ve Batı hakkında bir algı oluşturmak (öteki) ve bu eksende bu algıyı yönetmek olarak tanımlanabilecek olan oksidentalist bakış açısı, Batı temelli bir algı ve rıza yönetimine karşı Doğu’nun başvurduğu önemli bir eyleyen olarak işlev görebilmektedir. Bu kavramlardan hareketle darbelerin ve darbe girişimlerinin medyadaki temsili bağlamında değerlendirilecek olan bu çalışmada oryantalist ve islamofobik düşünceye karşı oksidentalist bakış açısının sinemasal imajlar üzerinden nasıl sunulduğu irdelenmektedir. 15 Temmuz darbe girişimi üzerine sinemasal zamanını, uzamını, karakter tasarımını ve söylemini inşa eden Kurtlar Vadisi Vatan filmi, oksidentalist bakış açısının üretildiği bir pratik olarak değerlendirilerek ele alınmakta ve en temelde söylem analizi ekseninde çözümlenmektedir. Film çalışmalarında sıklıkla tercih edilen söylem analizi ile film anlatısındaki söylemin bağlamını ortaya koymak, anlatıda birtakım kodlarla temsil edilen “ben” ve “öteki” hakkında olumlu ve olumsuz görüşleri ortaya çıkarmak, hangi grupların hangi güç ilişkileri içinde olduğunu analiz etmek amaçlanmıştır.Öğe Duvara Karşı ve Zenne filmlerine dramaturjik bir yaklaşım(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2014) Medin, BurakBu makale, film anlatılarında eyleyen konumundaki bireyin benliğinin nasıl ve hangi etkiler altında inşa edildiğini anlama üzerinedir. 2000’ler sonrası Türk sinemasına odaklanan bu çalışmada araştırma nesneleri olarak seçilen Duvara Karşı ve Zenne adlı filmler, sembolik etkileşimciliğin içinde yer alan dramaturjik yaklaşım temelinde incelenmekte, ayrıca tahakküm ve direniş, toplumsal cinsiyet ve hegemonik erkeklik kavramlarından da yararlanılarak ele alınmaktadır. Yapılan çözümleme sonucunda eyleyen konumundaki bireylerin toplum tarafından kabul görmeyen çeşitli gizli senaryolara sahip olduğu, bu senaryoların doğasında bulunan yıkıcı bilginin ifşa olmaması adına izleyiciye sahne önünde çeşitli makbul performanslar gerçekleştirmek zorunda kaldığı, bir yandan ise var olma kudretini arttıracak olan arzu nesnesine sahne arkasında ulaşmaya çalıştığı tespit edilmiştir. Sonuç olarak her iki anlatının da sonunda toplumsal metinlerin bireyin benliğini değiştiren ve dönüştüren hatta nihayetinde bireyi öteki ilan ederek yok eden bir güce sahip olduğu görülmüştür.Öğe Imagine Filmi Ekseninde Romantik Bakışla Fenomenolojik Bir Film Düşünme Pratiği(Selçuk Üniversitesi, 2023 Aralık) Medin, Burak; Duranoğlu, BünyaminSinema ve felsefe bağlamına odaklanıldığında filmler, nitelikli düşünme sürecinin önemli bir formu olarak değerlendirilmektedir. Sinemanın felsefenin bazı kavram ve yöntemlerini yorumlamada güçlü yanları bulunduğu varsayımına dayanan yalın sav üzerine kurulu bu nitel çalışmada fenomenolojik yöntemin romantik bakışla kesiştiği durumlar, bir film üzerinden analiz edilmektedir. Romantik bakışın görmenin fragmanlaşmasıyla çakışan serüveni, fenomenolojinin özne-nesne ilişkisi bağlamında ele alınmaktadır. Görme engelli bir öğretmenin kendisi gibi görme engelli öğrencilere verdiği hayal kurma derslerini içeren Imagine (2012) filmi, kapsam ve sınırlılık ekseninde amaçlı örneklem tekniği ile bu çalışmanın araştırma nesnesi ve örneklemi olarak seçildi. Yapılan çözümlemeden ve analizden hareketle, kuramsal çerçeve ve ele alınan filmsel metin arasındaki ilişki ekseninde sinema ve felsefe ilişkisi içerisinde hayal âleminin bir benzerini üreten bir form olarak sinemanın felsefe yapılacak bir zemin olarak güçlü olduğu değerlendirmesini yapmak ve iddia etmek mümkündür. Dahası varlıkbilim zemininde fenomenolojik yöntemin askıya alma ve transandantal deneyim gibi tekniklerin, film-düşünme pratiğinde somutlaştırılabildiği yapılan çalışma sonucunda görülmektedir.