Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Mohamed, Mohamed Sh-Omer" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Comparison of linear and rotary motion control techniques of switched reluctance motor
    (Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2016) Mohamed, Mohamed Sh-Omer; Akdemir, Bayram
    AR motoru bir tür senkron makine. ARM, indüksiyon ve doğru akım motorlarının pozitif taraflarını getiren yeni nesil motor tarzıdır. Doğru akım motorlarında yüksek başlatma torku ve kolay hız kontrolü mümkündür. Endüksiyon motorlarının makaralar dışında ömrü boyunca bakımları yoktur. Anahtarlamalı relüktans motoru, AC ve DC motorların pozitif taraflarını birleştirmeye çalışır. Bu ARM modeli sistemin nasıl performans göstereceği konusunda kaba bir tahminde bulunabilmesine rağmen, Relüktans 3 veya 4 fazlı anahtarlı relüktans motoru (6/4, 8/6 ARM) 4, 6 rotor kutupları ve 6,8 statör anlamına gelir; Daha doğru analiz yapacaktır. Doğrusal olmayan yapı (FEM) hesaplanmış endüktans eğrisi elde etmek için sonlu elemanlar yönteminden ARM modele dahil edilmiştir. Endüktans eğrisinin verileri Motor özüm programından elde edilmiştir. Bu tezin temel amacı, bu alanda daha fazla araştırmaya ihtiyaç duyacak bir araştırma platformu sağlamak için bir tahrik sistemi kurmak ve test etmektir. Bu ana proje raporunun ilk kısmı, anahtarlamalı relüktans motorunun temel prensibi, motor topolojileri, matematiksel yaklaşım, tork üretimi, elektromanyetik, sürücüler, dönüştürücüler ve uygulamaları içeren ARM'nin literatür taramasıdır. Bu bölüm ARM'nin çalışma prensibi ve özelliklerini anlamaya yardımcı olmaktır. Projenin ikinci kısmı, ARM'nin ve kontrol disklerinin modelleme ve simülasyon çalışmalarını anlatıyor. Bu model, ARM'nin matematik denklemlerine dayanmaktadır. Tüm simülasyon sonuçları bu bölümde gösterilmektedir. Farklı kapatma açılarındaki simülasyon sonuçları tartışılmakta ve ardından akım kontrolü ve hız kontrolü uygulanmaktadır. Son olarak, kapalı döngü hız kontrol modeli ile histerezis akım kontrolüne eklendi ve sonuçlar yüklenmemiş ve yüklü koşullarda tartışıldı. Son bölümde bazı sonuçlar tartışıldı.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim