Yazar "Mohammed, Maher Fadhil" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Konya'da otomotiv sektöründe: E-reklam faaliyetlerinin tüketici satın alma davranışı üzerindeki etkileri bir araştırma(Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020) Mohammed, Maher Fadhil; Zerenler, MuammerBu çalışmada, çevrimiçi reklamcılığın, Türkiye'nin Konya ilinde bulunan tüketicilerin otomobillere yönelik satın alma davranışı üzerindeki etkisi incelenmiş olup, çalışmanın evrenini Konya ilindeki tüketiciler oluşturmuştur. Ankette, tüketicisinin otomobillere yönelik birincil verilerinin elde edilmesine yönelik 45 madde ve evreni oluşturan katılımcıların kişisel bilgilerini içeren maddelere yer verilmiştir. Bu kapsamda, toplamda 350 anket dağıtılmış olup, bunlardan 26'sı, cevaplardaki eksiklikler nedeniyle kapsam dışına alınmış ve geriye kalan 324 anket (% 93) değerlendirmeye alınmış olup, yapılan istatistiksel analiz sonucunda, toplamda 300 (% 86) anketin geçerli olduğu sonucuna varılmış ve bu, yeterli bir oran olarak değerlendirilmiştir. Anket, beş bağımsız boyuttan (çevrimiçi reklamcılığın özellikleri, çevrimiçi reklamcılığın uyarıcısı, reklam mesajının içeriği, elektronik iletişim araçları, çevrimiçi reklamcılık imajı) oluşan bağımsız değişken ve bağımlı değişken (tüketicilerin satın alma davranışı) olmak üzere, başlıca iki değişkenden meydana gelmiştir. Elde edilen sonuçlar, çevrimiçi reklamcılığın, çevrimiçi reklamcılığın özellikleri, çevrimiçi reklamcılığın uyarıcısı, reklam mesajının içeriği, elektronik iletişim araçları, çevrimiçi reklamcılık imajı açısından Türk tüketicisinin otomobillere yönelik satın alma davranışı üzerindeki etkisini ortaya koymuştur. Çalışma sonucunda, birçok öneri ve sonuca ulaşılmış olup, bunlar, çalışmanın beşinci