Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Nas, Elif Esma" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Okul öncesi eğitimde GEMS destekli eğitim programının çocukların matematik becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Nas, Elif Esma; Pirpir, Devlet Alakoç
    Araştırmada Okul Öncesi Eğitimde GEMS Destekli Eğitim Programının çocukların matematik becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada gerçek deneme modellerinden öntest sontest kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunda, İstanbul'un Kağıthane ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı iki ayrı ilkokul bünyesindeki anasınıflarına devam eden 5-6 yaş grubunda olan, normal gelişim gösteren, araştırmaya katılımı ebeveynleri tarafından onaylanan daha önce matematik eğitimi almamış 40'ı deney grubu, 40'ı kontrol grubunda yer alan toplam 80 çocuk oluşturmuştur. Araştırmanın bağımsız değişkeni Okul Öncesi Eğitimde GEMS Destekli Eğitim Programı iken, bağımlı değişkeni ise çocukların matematik becerileridir. Araştırma bağımsız değişkenin bağımlı değişken üzerindeki etkisini ortaya koyacak şekilde tasarlanmıştır. Araştırmanın deney grubunda yer alan çocuklara 12 hafta süreyle haftanın üç günü Okul Öncesi Eğitimde Gems Destekli Eğitim Programı uygulanmıştır. Araştırmanın kontrol grubunda yer alan çocuklar Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programını almaya devam etmişlerdir. Araştırmanın verileri Erken Matematik Yetenek Testi-3 (TEMA-3) aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmanın başında hem kontrol grubuna hem de deney grubuna öntest olarak Erken Matematik Yetenek Testi-3 A Formu uygulanmıştır. Deney grubunu oluşturan çocuklara verilen eğitimin ardından hem deney hem de kontrol grubuna sontest olarak Erken Matematik Yetenek Testi-3 B Formu uygulanmıştır. Araştırmada izleme testi olarak Erken Matematik Yetenek Testi-3 A Formu ise, sontest uygulamalarından sekiz hafta sonra deney grubunu oluşturan çocuklara uygulanmıştır. Elde edilen veriler parametrik testlerden bağımsız gruplar için t-testi ve bağımlı gruplar için t-testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; Okul Öncesi Eğitimde GEMS Destekli Eğitim Programının çocukların matematik becerileri üzerinde etkili olduğu saptanmıştır.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim