Yazar "Oğuz, Hatice" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İşletmelerde çevresel bilinç ve duyarlılığın geliştirilmesi ve ekogirişimcilik üzerine etkisi: Konya Organize Sanayi örneği(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Oğuz, Hatice; Bedük, AykutBu çalışma, işletme çalışanlarının sahip oldukları çevresel bilinç ve çevresel duyarlılıklarının ekogirişimcilik üzerindeki etkisini ölçmek amacıyla, Konya Organize Sanayi bölgesinde faaliyetlerini sürdüren imalat işletmelerindeki 366 çalışan üzerinde anket uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Anket yöntemi ile elde edilen veriler analiz edilmiştir. Yapılan korelasyon analizi sonuçlarına göre çevresel bilinç ile çevresel duyarlılık arasında pozitif yönlü orta düzeyde, çevresel bilinç ile ekogirişimcilik arasında pozitif yönlü orta düzeyde ve çevresel duyarlılık ile ekogirişimcilik arasında pozitif yönlü güçlü bir ilişki olduğu ortaya koyulmuştur. Regresyon analizi neticesinde ise, çevresel bilinç ile ekogirişimcilik arasında çevresel duyarlılığın aracı etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca çalışmada, demografik değişkenler ile mevcut değişkenler arasındaki ilişkide incelenmiştir. Bu hususta çalışanların cinsiyetleri, medeni durumları ve kurumda çalışma süreleri ile değişkenler arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Bunun yanı sıra bazı yaş grubunda bulunan çalışanların diğerlerine göre ekogirişimciliği daha fazla önemsedikleri, lisans mezunu çalışanların çevre bilinci ve duyarlılığı konusunda daha hassas oldukları ve ekogirişimciliğe yöneldikleri, sürekli gündüz çalışan katılımcıların ise çevresel bilinçlerinin daha yüksek olduğu sonuçlarına varılmıştır.Öğe Kadın ve Erkek Girişimcilerin Algılama Farklılıkları(Selçuk Üniversitesi, 2016) Bedük, Aykut; Eryeşil, Kemalettin; Oğuz, HaticeSon zamanlarda yapılan girişimlerin ekonomik değerleri giderek önemli hâle gelmektedir. Küreselleşme ile birlikte, işletmelerin faaliyet gösterdikleri pazarlar değişmekte ve dolayısıyla rekabet artmaktadır. Bu durum girişimcilere yenilikçi olma, beklenmedik zorluklarla mücadele etme, yatırımcılar ile doğru ilişkiler kurma zorunlulukları doğurmuştur. Organizasyonlar bu gereklilikleri sağlayarak başarı elde edecek dolayısıyla, ekonomik varlıklarını sürdürebileceklerdir. Bu aşamanın kat edilebilmesi erkekler ile ekonomik değerleri giderek artış gösteren kadın girişimcilerin başarı algısındaki benzerliklerinin ve farklılıklarının ortaya çıkarılması oldukça önem arz etmektedir. Bu amaçla hazırlanan çalışma; girişimcilerin demografik özelliklerini, girişimcilik konusunda önem verdikleri durumları, toplumsal cinsiyet algısını değerlendirmektedir. Araştırma Konya ilinde, hizmet ve gıda sektöründe faaliyet gösteren toplam 78 kadın ve erkek girişimci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada geçerlilik ve güvenilirliği yapılmış olan “Girişimci Öz Yeterlilik” ölçeğinden yararlanılmıştır.