Yazar "Olkun, Emre Osman" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ekonomi-politik bağlamda yaşanan AK Parti- cemaat olaylarının türk basınına yansımaları: Yeni şafak, star, zaman, bugün ve milliyet gazeteleri örneği(2014) Toruk, İbrahim; Olkun, Emre Osman2002 yılında AK Partinin tek başına iktidara gelmesiyle başlayan süreçte, AK Partinin en önemli destekçisi hiç kuşkusuz Gülen cemaati olmuştur. Çeşitli alanlarda işbirliği ve uyum içerisinde bir görüntü veren bu iki gruptan AK Parti, zaman içiresinde oy oranı arttırırken, Gülen cemaati de hem ekonomik hem siyasi bakımından önemli oranda büyümüştür. Ancak zamanla bu iki grubun uyumu bazı sebeplerin etkisiyle bozulmuş ve gizli bir şekilde başlayan bu durum AK Parti hükümetinin dershaneleri kapatma girişimiyle ayyuka çıkmıştır. Bu süreçte, iki tarafın birbirini suçlayan ifadeleriyle beraber Gülen cemaatine yakınlığı ile bilinen bazı AK Parti milletvekilleri partilerinden istifa etmiştir. AK Parti ile Gülen cemaati arasındaki ilişkiyi ekonomi?politik açıdan ele alan bu çalışmada, çıkarılması planlanan dershane yönetmeliği ile AK Partiden istifa eden İdris Bal ve Hakan Şükür ile ilgili haberlerin Türk basınına yansımaları incelenmeye çalışılmıştır. Analiz için beş ulusal gazete çalışmanın örneklemine alınmıştır. Bu çerçevede hükümete yakınlığı ile bilinen Yeni Şafak ve Star, Gülen cemaatinin yayın organları olan Zaman ve Bugün ile merkez medya olarak kabul edilen Milliyet gazetelerinin bu konularla ilgili çıkan haberleri eleştirel söylem analizi yöntemiyle ele alınmıştır. Çalışma sonucunda ele alınan gazetelerin ideolojik ve ekonomi?politik yapılarının, haberlerinin seçiminde ve şekillenmesinde önemli etkenler olduğu tespit edilmiştir.Öğe Ekonomi-politik bağlamda yaşanan AK Parti-Cemaat olaylarının Türk basınına yansımaları: Yeni Şafak, Star, Zaman, Bugün ve Milliyet gazeteleri örneği(Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2014) Toruk, İbrahim; Olkun, Emre Osman2002 yılında AK Parti’nin tek başına iktidara gelmesiyle başlayan süreçte, AK Parti’nin en önemli destekçisi hiç kuşkusuz Gülen cemaati olmuştur. Çeşitli alanlarda işbirliği ve uyum içerisinde bir görüntü veren bu iki gruptan AK Parti, zaman içiresinde oy oranı arttırırken, Gülen cemaati de hem ekonomik hem siyasi bakımından önemli oranda büyümüştür. Ancak zamanla bu iki grubun uyumu bazı sebeplerin etkisiyle bozulmuş ve gizli bir şekilde başlayan bu durum AK Parti hükümetinin dershaneleri kapatma girişimiyle ayyuka çıkmıştır. Bu süreçte, iki tarafın birbirini suçlayan ifadeleriyle beraber Gülen cemaatine yakınlığı ile bilinen bazı AK Parti milletvekilleri partilerinden istifa etmiştir. AK Parti ile Gülen cemaati arasındaki ilişkiyi ekonomi?politik açıdan ele alan bu çalışmada, çıkarılması planlanan dershane yönetmeliği ile AK Parti’den istifa eden İdris Bal ve Hakan Şükür ile ilgili haberlerin Türk basınına yansımaları incelenmeye çalışılmıştır. Analiz için beş ulusal gazete çalışmanın örneklemine alınmıştır. Bu çerçevede hükümete yakınlığı ile bilinen Yeni Şafak ve Star, Gülen cemaatinin yayın organları olan Zaman ve Bugün ile merkez medya olarak kabul edilen Milliyet gazetelerinin bu konularla ilgili çıkan haberleri eleştirel söylem analizi yöntemiyle ele alınmıştır. Çalışma sonucunda ele alınan gazetelerin ideolojik ve ekonomi?politik yapılarının, haberlerinin seçiminde ve şekillenmesinde önemli etkenler olduğu tespit edilmiştir.Öğe Haberde Objektiflik Tartışmaları: 31 Mart 2019 Yerel Seçimleri Örneği(Selçuk Üniversitesi, 2021) Olkun, Emre Osman; Sarıtaş, HamideToplumların yaşamlarının bir parçası olan haber, yaşanan olaylara ilişkin bilgileri aktaran, bunları raporlayan niteliğe sahip içeriklerdir. Bu içeriklerin haber olarak nitelendirilmesi için sahip olması gereken bazı ilkeler bulunmaktadır. Bunlar; doğruluk, gerçeklik, objektiflik/nesnellik, anlamlılık, kesinlik, hızlılık, tutarlılık ve inanılırlık olarak bilinmektedir. Bu çalışmada, haberin barındırması gereken unsurlardan objektiflik ilkesi üzerinde durulmuştur. Evrenini Türkiye?de bulunan siyasi partiler ve Türk yazılı basınının oluşturduğu bu çalışmanın, örneklemini ise Hürriyet, Sabah ve Sözcü gazeteleri oluşturmaktadır. 31 Mart 2019 Yerel Seçimleri öncesi yazılı basında objektiflik ilkesinin dikkate alınıp alınmadığı Sabah, Hürriyet ve Sözcü gazetelerinin seçime katılan partilere ve ittifaklara yönelik yayınladıkları haberlerin analizleri ile ortaya konulmaya çalışılmıştır. Analiz sonuçlarına bakıldığında, gazetelerin seçim haberlerinde partiye yaklaşımlarının daha çok nötr olsa da haberlerin anlatım tarzının ve üslubunun çoğunlukla eleştirel, suçlayıcı nitelikte olduğu ve haberlerde yorum yapıldığı görülmüştür. Bu durumda gazetelerin haber sunumlarında, objektif haberciliğin barındırması gereken denge, yorumsuz habercilik ve eşit alan/eşit zaman unsurlarının genel olarak göz ardı ettiği söylenebilir.Öğe Kadın Köşe Yazarlarının 8 Mart Dünya Kadınlar Gününe Bakışlarının Analizi(Selçuk Üniversitesi, 2023 Nisan) Olkun, Emre Osman; Er, EdaKadınlar üzerinden yapılan tartışmalar her dönemde vardır ve güncelliğini hep korumaktadır. Feminizm, kadınların eşitlik özgürlük ve ataerkil anlayışın değişmesi mücadelesi ile başlamıştır. Devam eden süreçte dalgalar oluşmuş ve her dalga bir öncekine katkılar sağlayarak gelişimini sürdürmüştür. Feminizmin her dalgası kendi içerisinde kadınların çeşitli özgürlük, hak ve eşitlik talebi doğrultusunda şekillenmiştir. Medyada reklamlarda, dizilerde, sinemada, haberlerde kadınların tanımlanma ve söylemleri hâkim görüş çerçevesinde belirli kalıplar içerisinde verilmektedir. Bu çalışma kapsamında 8 Mart Dünya Kadınlar Günü için ulusal gazetelerde köşe yazısı kaleme alan 20 kadın köşe yazarının yazıları, söylem analizi yöntemi ile incelenmiştir. Ulusal gazetelerde köşe yazan kadınların seçilmesi günün öneminin vurgulanması ve söylemlerinin kapsayıcı detaysal olması bakımından tercih edilmiştir. Çalışmada kadınların aktarılış tarzı, kadın-erkek karşıtlığı söylemi ve sosyal olarak aktarılan eleştiriler tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda, kadınların her bakımdan biz ve birlik söylemi, erkeklerin karşıt ve mücadele edilen taraf oldukları aktarımı tespit edilmiştir. Kadınların geçmişte maruz kaldıkları sorun ve ötekileştirmelerin günümüze revize olduğu mücadelelerinin devam ettiği vurgusu yapılmıştır.Öğe Medya haberlerinin güven algısı üzerinde etkili olan faktörler: Konya örneği(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017) Olkun, Emre Osman; Balcı, ŞükrüDünyada ve Türkiye'de özellikle son yıllarda gerçekleşen siyasal ve toplumsal olaylar, toplumun önemli bir kesiminin medya haberlerine olan güvenini zedelemiş ve medyanın halk tarafından sorgulanmasını arttırmıştır. Bu nedenle halkın belli bir kısmı, haber elde etmek için geleneksel medya yerine alternatif medyaya yönelmeye başlamışlardır. Ancak yeni medya ve alternatif medya, güvenilirlik tartışmalarını bitirmemiş, aksine tartışma alanını genişletmiştir. Yeni medyayla beraber haber elde etmek için alternatifler çoğalmış ancak güvenilirlikle ilgili sorunlar bitmemiştir. Bu çerçevede, iletişim araştırmalarının başlıca araştırma konuları arasında yer alan güvenilirlik araştırmaları kapsamında, halkın medya haberlerine olan güven algısını belirleyen faktörleri belirlemek, halkın medyaya ve habere olan güven algısının oluşmasında hangi faktörlerin etkili olduğunu tespit etmek, halkın medyaya olan güven düzeyini ortaya koymak ve de halkın hangi haber türlerine daha çok güvendiğini anlayabilmek bu çalışmanın temel sorunsallarıdır. Söz konusu düşünceyle gerçekleştirilen bu çalışmada, toplumun medya haberlerinin güvenilirliği konusundaki düşünceleri, saha araştırmasıyla ortaya konmak amaçlanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, Konya'nın merkez ilçelerinde yaşayan 600 kişiyle yüz yüze görüşmeye dayalı anket tekniği ile toplanmıştır. Çalışma sonucunda katılımcıların medyaya, birçok kurumdan daha az güvendiği, hatta medyanın siyasi partilerden sonra en az güvenilen kurum olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmada katılımcılar haber için en çok internet ve televizyonu, en az ise dergi ve radyoyu kullanmaktadır. Ancak çalışmaya katılanlar güven bakımından en çok televizyon ve gazeteye güvenirken, en az sosyal medya, dergi ve internette yayınlanan haberlere güvenmektedirler. Sonuç olarak araştırmaya katılanların haber için medya kullanım düzeyleriyle, haber için en çok güvenilen medya arasında önemli farklılıklar bulunmaktadır.Öğe Türkiye'de medya sahiplik yapısındaki değişim: Milliyet ve Vatan gazeteleri örneği(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013-01-14) Olkun, Emre Osman; Şeker, MustafaAvrupa?yla karşılaştırıldığında gazeteciliğe oldukça geç adım atan Türkiye?de, özellikle 20. yüzyılla birlikte basın alanında önemli gelişmeler yaşanmıştır. Özellikle 1980?li yıllarda ekonomideki liberalleşme hareketleriyle birlikte basın dışı sermayenin basına ilgisi artmıştır. Basına duyulan bu ilgi, Türk basınının holdinglerin hakimiyetine girmesine neden olmuş, basının yapısında da çok önemli değişiklikler yaşanmıştır. Cumhuriyet sonrası Türkiye basınının değişen sahiplik yapısını eleştirel ekonomi-politik anlayışla ele alınan bu çalışmada, Türkiye?de basının holdingleşmesinin en önemli örneklerinden sayılan Milliyet gazetesiyle birlikte, yayın hayatına başlayalı kısa bir süre geçmesine rağmen birkaç kez el değiştiren Vatan gazeteleri örnek olarak alınmıştır. Gazetecilikten gelerek Milliyet?i kuran Ali Naci Karacan?ın gazete patronluğu kısa sürmüş, ölümüyle birlikte gazete, oğlu Ercümen Karacan?a devrolmuştur. Milliyet 1979 yılında işadamı Aydın Doğan?a satılmasıyla birlikte Türkiye?de basın dışı sermayenin basına ilgisi artmış, gazetecilikten gelen basın patronları zor durumda kalmaya başlamışlardır. Aydın Doğan, uzun süre patronluğunu yaptığı Milliyet gazetesini yine bir işadamı olan Erdoğan Demirören ile Ali ve Ömer Karacan kardeşlere satmak durumunda kalmıştır. Sabah grubunun önemli isimleriyle Bağımsız Gazeteciler adıyla 2002 yılında yayın hayatına başlayan Vatan ise, 2007 yılında Aydın Doğan?a, Doğan?dan da 2011 yılında Erdoğan Demirören-Ali ve Ömer Karacan kardeşlerin oluşturduğu ortaklığa satılmıştır.Türkiye?deki değişen sahiplik yapısını Milliyet ve Vatan gazeteleri örnekleriyle inceleyen bu çalışmada, literatür taramasıyla birlikte eleştirel ekonomi-politik yaklaşıma dayanan betimleyici analizler kullanılmıştır.