Yazar "Oral, İmran" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çeşitli polifonksiyonel gruplu modifiye polistirenler ile epoksi reçinelerin sentezi ve bunlardaki ultrases hızlarının ölçülmesi(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011-01-28) Oral, İmran; Güzel, HaticeBu araştırmada, kimyasal modifikasyon ile değişik molekül ağırlıklarındaki (3,5.105 ve 5,0.105) saf polistirenler (PS), süksinik anhidrit (SA), maleik anhidrit (MA) ve ftalik anhidrit (FA) gibi organik anhidritlerle modifiye edilmiştir. Polistiren kompozitler (KPS) ve epoksi reçinesinin (DGEBA), allilgilisiteter (AGE) ve 2,3-epoksipropilmetakrilat (EPM) ile karışımından oluşan epoksi kompozitleri hazırlanmıştır. Elde edilen bütün malzemelerin yoğunlukları ve ultrasonik darbe-yankı metodu ile ultrasonik hızları ölçülmüştür. Ultrasonik dalga hızlarının ölçülmesinde 35 MHz' lik bilgisayar kontrollü çözümleyici, 60 MHz' lik dijital osiloskop kullanılmıştır. Ultrasonik hız ölçümleri darbe-yankı metodu ile 2,25; 3,5 ve 5 MHz frekanslarında oda sıcaklığında yapılmıştır. Elde edilen yoğunluk ve hız değerlerinden bütün numunelerin esneklik modülleri (L, G, K, E), Poisson oranları (?) ve akustik empedans (Z) değerleri hesaplanmıştır. Böylece kimyasal modifikasyon metodu ile polistirenin aromatik halkasına çeşitli fonksiyonel grupların bağlanmasının ve DGEBA' nın AGE ve EPM modifikatörleri ile modifiye edilmesinin sırasıyla PS ve DGEBA' nın mekanik özelliklerine olan etkisi ultrasonik yöntemle araştırılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerden saf polistirenlerin SA, MA ve FA ile modifikasyonunun boyuna ve enine ses dalga hızlarını ve esneklik modülü değerlerini arttırdığı tespit edilmiştir. Ayrıca saf PS ve KPS' lerin çekme testi ve ultrasonik darbe-yankı tekniği ile ölçülen Young modülü değerlerinin birbirine çok yakın olduğu tespit edilmiştir.Öğe Eğitim Fakültesi Uygulama Okulları İşbirliği Programında Görevli Öğretmenlerin ve Öğretim Elemanlarının Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Görüşleri(2010) Güzel, Hatice; Cerit Berber, Nilüfer; Oral, İmranÖğretmen adaylarının mesleki yeterliliklerini geliştirebilmeleri, mesleğin gerektirdiği teorik bilgi alt yapısını eğitim ortamlarına uygulayabilme becerisini kazanmaları ve öğretmenlik mesleği ile ilgili olumlu tavır takınmaları, eğitim fakülteleri ile uygulama okullarının işbirliği içinde gerçekleştirilen bir uygulama sürecini gerektirir. “Okul deneyimi” dersi çerçevesinde planlanan bu süreç, fakülte görevlilerinin ve uygulama öğretmelerinin, öğretmen adaylarının yeterliliklerini geliştirme ve mesleğe hazırlama sorumluluğunu birlikte üstlenmelerini gerektirmektedir. Araştırma, okul deneyimi dersinin yürütülmesinde karşılaşılan güçlüklerin ortaya çıkarılması amacıyla, fakülte-okul işbirliği modelinin uygulandığı Konya ilindeki uygulama okullarında okul deneyimi etkinliklerinde görev alan öğretim elemanları ve öğretmenlerle yapılmıştır. Araştırma tarama modeli benimsenerek gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanması, çözümlenmesi ve yorumlanmasında nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Sonuçlar, öğretmenlerin okul deneyimi dersinin işlevi ve işleyişi konusunda genel olarak olumlu tutum sergilediklerini fakat bazı konularda eksikliklerin olduğunu düşündüklerini göstermiştir.Öğe Öğretmen Profillerinin Öğrenci Motivasyonuna Etkisi(Selçuk Üniversitesi, 2010) Özdöl, M. Ferda; Güzel, Hatice; Oral, İmranBu araştırmanın amacı Ortaöğretim Fizik Öğretmenlerinin demografik ve mesleğe yönelik profillerinin çıkarılması ve öğrencilerini motive etme derecelerinin belirlenmesidir. Araştırma, 2006 - 2007 öğretim yılında yapılmıştır. Araştırma kapsamına Konya ili, il merkezi ve ilçeleri Akşehir, Karapınar, Cihanbeyli, Ereğli’deki ortaöğretim kurumlarında görev yapan 103 fizik öğretmeni alınmıştır. Bu öğretmenlerin 87’si resmi okullarda, 16’sı özel okullarda çalışmaktadır Araştırmanın istatistiksel analizleri SPSS 15,0 paket programı kullanılarak yapılmıştır. Öğretmenlerin demografik özelliklerinin analizinde frekans ve yüzde, öğretmen motivasyon ölçeği ortalamalarının cinsiyet, okul türü, lisansüstü eğitim yapma durumu, hizmet içi kursa katılma sayısı ve özel ders verme durumu değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini sınamak üzere bağımsız “t” testi, yaş ve kıdem değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini sınamak üzere ise tek yönlü varyans analizi ( Anova ) kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda, ortaöğretim fizik öğretmenlerinin öğrencilerini motive etme derecelerinin, görev yapmakta oldukları kurum, yaş değişkeni, kıdem değişkeni, cinsiyet faktörü, lisansüstü eğitim yapıp yapmamaları, hizmet içi eğitim alma sayıları ve özel ders verip vermemelerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir.Öğe Ortaöğretimde çoklu zeka kuramının elektrik konularını öğrenme sürecine etkisinin araştırılması(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006-01-18) Oral, İmran; Doğan, OğuzBu çalışmada Ortaöğretimde Çoklu Zekâ Kuramı'nın elektrik konularını öğrenme sürecine etkisi araştırılmıştır. Çalışmanın amacı; fizik-1 dersi elektrik konularında, çoklu zekâ kuramına dayalı hazırlanan ders materyallerinin lise 1. sınıf öğrencilerinin öğrenme sürecine etkisini incelemektir. Çalışmanın örneklemi, Konya ili merkezindeki Selçuklu Atatürk Lisesi, Karatay Lisesi ve Meram Anadolu Liselerinin 1.sınıflarından 84'ü kız, 80'i erkek olmak üzere toplam 164 öğrenciden oluşturulmuştur. Uygulama 2004-2005 öğretim yılının 2. döneminde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak öğretmenlere ?Eğitimciler İçin Çoklu Zekâ Alanları Envanteri? ve ?Öğrencilere Yönelik Çoklu Zekâ Alanları Gözlem Formu?, öğrencilere de ?Öğrenciler İçin Çoklu Zekâ Alanları Envanteri? ve fizik başarı testi uygulanmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS 11.00 (Statistical Package For Social Sciences) paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın hipotezlerinin test edilmesinde Tukey HSD testi, Standart sapma, Aritmetik ortalama ve Bağımsız T- testi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar, çoklu zekâ kuramına dayalı hazırlanan ders materyallerinin öğrencilerin öğrenme sürecine etkisinin olduğunu göstermiştir. Bu etkinin en fazla M-R, S-D, S-K ve doğacı zekâ gruplarındaki öğrencilerin öğrenme sürecine olumlu bir etkisinin olduğu görülmüştür. Ayrıca, tüm sınıflarda her zekâ alanına sahip öğrencilerin bulunduğu tespit edilmiştir.Öğe Ortaöğretimde Çoklu Zekâ Kuramının Elektrik Konularını Öğrenme Sürecine Etkisinin Araştırılması(Selçuk Üniversitesi, 2010) Doğan, Oğuz; Oral, İmranBu çalışmada Ortaöğretimde Çoklu Zekâ Kuramı’nın elektrik konularını öğrenme sürecine etkisi araştırılmıştır. Çalışmanın örneklemi, Konya ili merkezindeki Selçuklu Atatürk Lisesi, Karatay Lisesi ve Meram Anadolu Liselerinin 1.sınıflarından 84’ü kız, 80’i erkek olmak üzere toplam 164 öğrenciden oluşturulmuştur. Veri toplama aracı olarak öğrencilere “Öğrenciler İçin Çoklu Zekâ Alanları Envanteri” ve fizik başarı testi uygulandı. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS 11.00 paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın hipotezlerinin test edilmesinde bağımsız t-testi, tukey HSD testi ve aritmetik ortalama kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, fizik dersinde elektrik konularının öğretiminde çoklu zekâ tabanlı ders planları ve öğretim etkinlikleri ile ders işlenen deney grupları, geleneksel öğretim etkinlikleri ile ders işlenen kontrol gruplarından daha başarılı olmuşlardır. Dolayısıyla çoklu zekâ tabanlı öğretimin, fizik dersinde elektrik konularının öğretiminde pozitif yönde bir etkisi olduğu görülmüştür. Bu etkinin en fazla M-R, S-D, S-K ve doğacı zekâ gruplarındaki öğrencilerin öğrenme süreci üzerinde olumlu bir etkisinin olduğu görülmüştür. Araştırmanın sonuçları her sınıfta tüm zekâ alanlarına sahip öğrencilerin bulunduklarını göstermektedir. Geleneksel öğretim yöntemlerine göre öğretim yapılan okullarda genellikle İçsel-Bireysel, Sosyal-Kişilerarası ve Mantıksal-Matematiksel zekâ alanları hem en gelişmiş hem de en fazla sahip olunan zekâ alanlarıdır. Dolayısıyla, geleneksel sınıflarda sadece Sözel-Dilsel ve MantıksalMatematiksel zekâ alanlarına yönelik öğretim yapılması, öğrencilerin sahip olduğu diğer zekâ alanlarını köreltmekle birlikte öğrencilerin başarılarını da olumsuz yönde etkilemektedir. Öğrencilerin daha çok Sözel-Dilsel ve Mantıksal-Matematiksel zekâsını dikkate alan günümüz eğitim sisteminde, diğer zekâ alanları aktif olan öğrenciler göz ardı edilmektedir. Oysa fiziğin bir doğa bilimi oluşu, her zekâ alanını kapsayan aktivitelerin hazırlanmasına imkân sağlamaktadır. Tüm zekâ alanları dikkate alınarak hazırlanan ortamlarda yetişen öğrenciler sadece fiziği sevmekle kalmayacak okul sonrasında bile sürekli çevresindeki fiziksel olayları sorgulayan ve bilgiyi arayan, kullanan ve üreten bireyler haline geleceklerdir.Öğe Ultrasonic Properties of Polystyrene-Based Composites(WILEY, 2012) Oral, İmran; Güzel, Hatice; Ahmetli, GülnareIn this study, first the pure polystyrenes (PS) with different molecular weights (350 x 103 and 500 x 103) have been modified by the chemical modification with succinic anhydride (SA), maleic anhydride (MA), and phthalic anhydride (PhA) and then the polystyrene based composites (CPS) prepared by addition of modified polystyrenes (MPS) into pure PS (with the molecular weight of 230 x 103) in weight % ratios of 90 : 10, 80 : 20, and 70 : 30. Ultrasonic measurements were performed on PS/MPS blends of different weight percent of MPSs by use of pulse echo method with 5-MHz frequency at room temperature. Elastic properties namely; longitudinal modulus (L), Young's modulus (E), bulk modulus (K) and shear modulus (G), Poisson's ratio (mu), and acoustic impedance (Z) were calculated from the ultrasonic velocities values measured and densities values obtained experimentally. Atomic force microscopy (AFM) has been used for determining the microstructure of composites. The variations of these parameters with increasing MPSs weight percentage content in PS/MPS from 10 to 30 have been discussed.