Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Orhan, Mustafa" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    1920-1980 tarihleri arası Türkiye'de sağ ve din
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010) Orhan, Mustafa; Akgül, Mehmet
    Bu çalışmada, 1920 -1980 tarihleri arasında Türkiye'de din ve Sağ konusu, sosyolojik olarak açıklanmaya çalışılmıştır. Sağ kavramı sözlükte, Ekonomi ve siyasada eskiden yana olan, tutucu (kimse, görüş) anlamına gelir. Terim olarak ise, eskinin ve kurulu düzenin devamını savunan, değişime ve yeniliğe karşı çıkan siyasi tutum ve davranışları ifade eder. Çalışmanın ilk bölümde, Sağ'ın temel kavramları olan: İslamcılık, Muhafazakarcılık ve Milliyetçilik kavramları ele alınıp incelendi. İkinci bölümde ise, Türkiye'de sağ ve Din açısından dönüm noktaları sayılabilecek; Tek parti dönemi, 1946-1960 tarihleri arası, 1960-1970 tarihleri arası, 1970-1980 dönemleri ayrı ayrı ele alıp incelenmiştir. Konunun daha iyi anlaşılması açısından Sol'a da zaman zaman değinilmiştir. Ayrıca Türk sağ'ı ve dünyadaki diğer sağ anlayışlar yeri geldikçe incelenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Tıp Fakültesi Derslerinin Verimliliği, İşleniş Şekli ve Öğrencilerin Devam Kontrolünün Değerlendirilmesi
    (Selçuk Üniversitesi, 2018 Eylül) Bahşi, İlhan; Çetkin, Murat; Kervancıoğlu, Piraye; Orhan, Mustafa; Ayan, Hüseyin; Sayın, Semih
    Amaç: Öğrenci ve eğiticinin tercih ettiği ders ve ders aralarının ideal sürelerinin belirlenmesi, gün içindeki en uygun ders saatlerinin tespiti ve derse katılım hakkındaki düşüncelerinin incelenmesi verilen eğitim kalitesini arttırmada faydalı olacaktır.Ayrıca ders sırasında eğiticinin dikkat düzeyine etki eden unsurların incelenmesi de derslerin daha verimli işlenmesini sağlayacaktır. Gereç ve Yöntem: Bu çalışmada, tıp fakültesi öğrenci ve eğiticilerin ders ve ders arası süresi, derslerin en verimli geçtiği zaman aralığı, derse devam zorunluluğu, eğiticinin ders anlatım yöntemi hakkındaki fikirlerinin belirlenmesi ve eğiticinin öğrencilerin dersteki tutumları ile ilgili görüşlerinin tespiti amaçlanmıştır. Tanımlayıcı tipte olan bu araştırma 44 öğretim üyesi ve 480 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veriler, katılımcıların tanımlayıcı özelliklerini sorgulayan açık uçlu sorular ile teorik derslerin verimliliği, işlenişi ve teorik derslere katılım konusu hakkında öğrencilerin düşüncelerini irdeleyen Likert ölçeği ile hazırlanmış 29 soruluk anket formu ile elde edilmiştir. Bulgular: Öğrenciler ve eğiticilerin teorik-pratik ders sürelerinin yeterli olduğunu ve sabah saatlerinde teorik derslerin daha verimli geçtiğini düşünmektedirler. Kahvaltı yapılan günlerde öğrencilerin derslere daha iyi odaklandıkları görülmektedir. Eğitici ve öğrenciler, parmak izi yöntemiyle yapılan devam kontrol uygulamasının derslere olan ilgi ve ders başarısı üzerinde olumlu bir etkisinin olmadığını düşünmektedirler. Öğrenciler, slayt sayısının fazla olduğu derslerde konuya odaklanmakta zorluk çekerken eğiticilerin bu durumun öğrencilerin konuya olan ilgilerini etkilemediğini düşünmektedirler. Sonuç: Bu verilerin ders programlarının etkin şekilde hazırlanmasında, öğrencilerin kahvaltı alışkanlıklarının iyileştirilmesinde ve öğretim metodolojilerinin geliştirilmesinde katkı sağlayacağını düşünmekteyiz.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim