Yazar "Orun, Eylem Nur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İmam-Hatip altıncı sınıf öğrencilerine yönelik hafıza teknikleriyle Arapça öğretimi(Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024) Orun, Eylem Nur; Can, BetülTürkiye'de çok eski tarihlere dayanan Arapça eğitimi, günümüzde İmam Hatip Okullarında zorunlu bir ders olup öğrencilerin gelecek hayatlarını şekillendirmede büyük bir öneme sahiptir. Tarihi kaynaklar incelendiğinde Osmanlı Devleti'nin Arapça eğitimine oldukça önem verdiğini söylemek mümkündür. Fakat günümüzde Arapça öğretiminde zaman zaman sorunlar yaşandığı görülmektedir. Bu sorunlar; materyal kaynaklı, okulun fiziki durumu, öğrencilerin altyapı eksikliği, ders saatlerinin az olması gibi birçok sebebe dayansa da ders anlatım metot ve yöntemleri de Arapça öğretimini zorlaştıran sorunların başında gelmektedir. Öğrencilere geleneksel eğitim yöntemleriyle öğretilen derslerde geriye dönük yoklamalar yapıldığında öğrenilen bilgilerin kalıcılığının düşük olduğu gözlemlenmektedir. Bu sebeple bu çalışmada Anımsatıcı Anahtar Kelime Yönteminin Arapça eğitimi üzerindeki etkileri ortaya konmuştur. Araştırma, Anımsatıcı Anahtar Kelime Yönteminin Bartın ilinin Merkez ilçesine bağlı Kozcağız İmam Hatip Ortaokulu'nda Arapça öğrenimi gören altıncı sınıf öğrencileri üzerindeki etkisini incelemektedir. Öğrenciler eşit bilgi seviyesine sahip iki farklı şubeden seçilmiştir. Yarı deneysel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada rastgele örnekleme yöntemi ile deney ve kontrol grubu oluşturulmuş, kontrol grubuna geleneksel yöntemle hava durumu, kıyafetler ve ulaşım araçlarına ilişkin dersler üç hafta boyunca anlatılmış deney grubuna ise aynı eğitim Anımsatıcı Anahtar Kelime Yöntemi ile verilmiştir. Araştırmada gerçekleştirilen istatistik analiz bulgularında deney grubu öğrencilerinin Akademik Başarı Testinin ön test ve son test puanları arasında 0,56'lık bir artış söz konusu olmuştur. Dolayısıyla Anımsatıcı Anahtar Kelime Yöntemi öğrenciler üzerinde büyük oranda başarılı olmuştur.