Yazar "Pala, Saibe" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Evlilik sitesi kullanıcılarının karakteristikleri ve kullanım motivasyonları(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015-01) Pala, Saibe; Kazaz, MeteDünyanın her tarafındaki bilgisayarların birbirine bağlanmasını sağlayan, küresel bir iletişim aracı olarak toplumsal değişimlere neden olan internet, son yıllarda hızlı bir gelişme göstermiştir. Teknolojik gelişmelere paralel olarak iletişimin yeni yüzü haline gelen internet ile birlikte de hayatımızda pek çok şey değişmiştir. Aile, toplum ve birey hayatına etkileri ile birlikte toplumsal ve kültürel bir değişim yaratması günümüzde evlilik siteleri olarak faaliyet gösteren bir yapının ortaya çıkmasında etkili olmuştur. Dünyada, her yıl bir milyondan fazla kişinin internette tanışarak evlendiğinin ortaya çıkması ile birlikte internetteki online flört kavramı pek çok araştırmanın da konusu olmuştur. 2000 yılı sonrasında evlilik sitelerinin en çok ziyaret edilen siteler arasında yer alması aynı zamanda internet evliliklerinin neden arttığı sorusunu da gündeme getirmiştir. Milyonlarca üyesi olan bu siteler aracılığı ile bireylerin iletişim davranışları şekillenmektedir. İnternetin insan ilişkilerine etkileri, yüksek düzeydeki motivasyon, tarafların birbirlerine daha fazla odaklanmaları, kendini açıklama etkisi ve rahatlık sunması gibi nedenlerle bu sitelere yönelmeleri ile iletişim boyut değiştirmiştir. Bu sitelere olan talebin her geçen gün artması ile birlikte evlenme gelenekleri ile birlikte evliliğin sosyal yapıdaki yeri ve önemini de değiştirmiştir. Günümüzde teknoloji aracılı sanal ortam iletişimi yüz yüze ortamlardaki kadar etkili hale gelmeye başlamıştır. Toplumda iletişim alanında meydana gelen yenilik hareketleri Türk aile yapısı ve evlilik konularında da birtakım geleneksel özelliklerin geri planda bırakılmasına neden olmuştur.Öğe Haberde dijitalleşme: Haber üretimi ve tüketicisi bağlamında kuşaklar arası bir karşılaştırma(Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024) Pala, Saibe; Kazaz, MeteHaber içeriklerinin oluşturulması, paylaşılması, tüketimi ve haberin gündem oluşturması artık dijital platformlar üzerinden yapılmaya başlanmış, dijitalleşen dünyada medya ile birlikte haber de bir dönüşüm içerisine girmiştir. Hız ve düşük maliyetin yanı sıra zaman ve emek bakımından kolaylaştırıcı etkisi nedeniyle de yeni mecralar, kendi anlatı diliyle beraber kendi kitlesini de yaratmıştır. Yeni haber tüketicisi, dijital ortamda sadece haberi takip eden değil, haber anlatılarının detaylarını da araştıran, kendisini içeriği paylaşmak konusunda daha güçlü hissetmek isteyen, dijital ortamda kendini daha aktif hale getiren, topluluklar içinde kendine bir yer edinmeye çalışan bir kitleye dönüşmüştür. Haber takipçisi artık kendisi için neyin önemli ve yararlı olduğunu da bilmek istemektedir. Bu amaçla Türkiye geneli 1245 kişiyi kapsayan Baby Boomers, X, Y ve Z kuşağı katılımcıları ile saha araştırması yapılmıştır. Tüketicinin demokratik yeni katılım biçimleri ve farklı izleyici kitlelerinin üretimleriyle birlikte yeni tüketici profilinin üretüketen olarak değerlendirilmektedir. Zaman ve mekân sınırlaması olmadan kolay ve hızlı haber alabilmeleri katılımcıların dijital haber takip motivasyonunu oluşturmaktadır. Karma yöntemin uygulandığı çalışmada, dijitalleşmenin haber üzerindeki etkisi ve farklı türdeki haber tüketicilerinin profili saha araştırması ile belirlenirken, gazeteciliğin editoryal süreçte dijital dönüşümden nasıl etkilendiği haber üreticileri tarafından değerlendirilmiştir. Farklı mecralarda aktif olarak faaliyet gösteren 11 gazeteci/editör ile derinlemesine görüşme gerçekleştirilmiştir. Dijitalleşmenin gazetecilik pratiğine olan en büyük etkisi hız olarak değerlendirilmiştir. Bunu, haber öğelerinin dijital platformlarda daha dikkat çekici hale getirilmesi için algoritmalardan, yapay zekâdan SEO editörlüğünden, fotoğraf ve görüntüleri daha cazip hale getirilmesi için programlara hâkim olunması izlemektedir.