Yazar "Pirtini, Serdar" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Communication related dimensions of TQM from the point of marketing and customer satisfaction view(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2003) Pirtini, SerdarTotal Quality Management (TQM) is a management philosophy leading the enterprise management process through customer-driven approach. TQM from the point of marketing management is the satisfaction degree of customers from the goods and services they consumed. According to modern marketing approach, TQM is a complementary management philosophy that enhances communication quality with customers. TQM addresses the maximum customer satisfaction level targeting zero defects in every phase of operations. According to quality-based definitions because the customers determine the quality level, communication with the customers of the enterprise must be continuous. Because of this, communication in TQM has a process feature and communication related dimensions of TQM have been explored in this study. To enable a successful communication in TQM, messages should be encoded for receivers to easily perceive.Öğe Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Açısından Marka, Mağaza ve Franchising Sistemi İlişkisinin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma(2004) Ünüsan, Çağatay; Pirtini, Serdar; Bilge, Osman FaikBu çalışmanın temel amacı, tüketicilerin satın alma davranışları açısından marka, mağaza ve franchising sistemiyle yönetilen mağaza kavramları arasındaki temel ilişkilerin belirlenmesidir. Çalışmada önerilen modele göre, tüketiciler açısından bir marka imajı altında ve belirli işletmecilik sistemi ile çalışan mağazalar tüketicilerin satın alma kararlarında etkili olmaktadırlar. Buna göre, sözleşmeli dikey bir pazarlama sistemi olarak franchising sistemi (markalaşmış mağaza sistemi), belirli bir pazarlama stratejisi etrafında mağazalara sunduğu marka imajı faktörü ile tüketicilerin satın alma karar sürecini ve davranışını yakından etkileyebilmektedir. Bu çerçevede, franchising sistemi içerisinde tüketiciler için rakiplerden farklı bir mağaza imajı yaratmayı başarabilen perakendeci mağazaları da beraberinde önemli bir rekabet üstünlüğünü elde etmiş olmaktadırlar. Bu yargılardan hareketle, araştırma modelinin önerilmesinin ardından çalışmanın araştırma kısmında yapılan analizler sonucunda marka, mağaza ve franchising sistemi arasındaki etkileşim incelenmiştir.