Yazar "Rahman, Tezar Aditya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Endonezya medyasında yaşanan yakınsamanın gazetecilik pratiklerine ve haber üretim süreçlerine etkisi(Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) Rahman, Tezar Aditya; Gölcü, AbdulkadirTeknoloji ve dijitalleşme, gazetecilik alanı da dahil olmak üzere çeşitli yönlerde değişiklikler getirmektedir. Dijitalleştirme, her türlü medya, metin, ses, video, grafik ve animasyonu dijital forma dönüştürür. Tüm medya biçimlerinin birleştirilmesi, Yakınsama'nın birçok tanımından biri olarak bilinir. Ancak yakınsama çok boyutlu bir kavram olarak görülmektedir, çünkü teknoloji dışında tüketim kalıpları ve ekonomi gibi diğer unsurlar da yakınsama sürecini yönlendirmektedir. Medya yakınsama kavramı, medya platformlarını dijital biçimde birleştirerek çeşitli yönlerden değişimler üzerinde büyük etkisi olduğu için son yıllarda gazetecilik çalışmalarında çok fazla ilgi görmüştür; Medya kurumlarında, haber odalarında, haber içeriği üretim süreçlerinde ve gazetecilerin çalışmalarında meydana gelen değişiklikler. Bu çalışma, Endonezya'daki üç medya grubunda, yani Kompas Gramedia, CNBC Indonesia, ve MNC Media'sında bir dizi haber odasında 20 gazeteci ile yapılan görüşmelerle, medya yakınlaşmasının gazetecilerin çalışma ve haber üretim süreçleri üzerindeki etkisini nitel yöntemlerle Endonezya'daki medyada analiz etmektedir. Bu çalışma, medya yakınsama stratejisinin her haber odasında farklı şekilde yürütüldüğünü ortaya koymaktadır. Ancak genel olarak üç biçim vardır: Aynı grup altında çapraz platform işbirliği uygulamaları, medya kuruluşlarının platform web sitelerine genişletilmesi ve medyanın sosyal medyada genişletilmesi olmaktadır. Üretim açısından, medya yakınsaması, içeriğin daha geniş bir platformda dağıtılmasına da izin vermekte. Öte yandan, geleneksel medyadan farklı özellik ve karakterlere sahip dijital platformlar, örneğin algoritmaların ve SEO'nun (Arama Motoru Optimizasyonu) varlığı ile haberlerin üretilme şeklini de etkilemektedir. Bu nedenle, bu çalışma, haber odalarında dijital ve multimedya bölümlerinin ortaya çıkmasının yanı sıra, haber odalarında İçerik Oluşturucu ve SEO Yazarları olan pozisyonların da olduğunu ortaya koymaktadır. Bu değişimler gazetecilik çalışmalarını da etkilemiştir. Hız yönelimi ve SEO veya Arama Motoru Optimizasyonu, bazı gazetecilerin yalnızca arama motorlarında veya sosyal medyada popüler olan anahtar kelimelere dayalı haber içeriği oluşturmasına nedeni olmaktadır. Bu uygulama, sayfa görüntülemelerini ve tıklamaları artırmak için yapılmıştır. Ek olarak, yakınsama aynı zamanda Multimedya Gazetecileri, Mobil Gazeteciler ve Video Gazetecileri olan çok becerili (Multiskilling) ve çok görevli (Multitasking) gazetecilerin yaygın uygulamasını da etkilemektedir. Sonuçta bu, gazetecilerin iş yükünü ve üretilen haberlerin kalitesini etkilemektedir.