Yazar "Rustamov, Elnur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Covid-19 Döneminde Dijital Pazarlama(Selçuk Üniversitesi, 2022) Rustamov, ElnurDijital pazarlama stratejileri her yıl artmakta ve pazarlama satış stratejisinin önemli bir parçası haline gelmektedir. Dijital pazarlama organize edilmiş pazarlama stratejisinin, beklenen müşterilere ulaşması için bir anahtardır. Dijital dünyada pazarlama satış alanında büyük bir dönüşüm yaşanmış ve geleneksel pazarlama stratejileri geride kalmış ve dijital pazarlamaya geçmesi, AR- GE çalışmalarıyla kanıtlanmıştır. Dijital pazarlama pazardaki mal ve hizmetleri onaylamaktır. Küresel istatistiksel ankete göre ekim 2020 itibariyle yaklaşık 4,66 milyar insan aktif internet kullanıcısı bulunmaktadır. Bu da küresel nüfusun yüzde 59'unun dijital yaşama uyum sağlamasını kanıtlamaktadır. 2022 yılına kadar Hindistan'da 820,99 milyon internet kullanımının olacağı tahmin edilmektedir. Mobil internet kullanıcıları toplam internet kullanıcılarının yüzde 91'ini oluşturduğundan dolayı, mobil cihazlar artık dünya çapında internet erişimi için çok kullanıcı dostu haline gelmektedir. Genç öğrenciler ve çalışan profesyoneller, pandemi durumunda internette maksimum zaman geçirmekte ve internet kullanıcıları her geçen gün artmaktadır. Araştırma makalesi, dijital pazarlamanın etkisini incelemeyi amaçlamakta ve Covid -19 döneminde yapılan dijital pazarlamanın durumunu kapsamaktadır. Araştırma Avrupa ülkeleri ve Türkiye genelinde yapılmıştır.Öğe Sürdürülebilir Pazarlama Stratejileri Bağlamında Yeşil Pazarlama ve Pazarlamada Minimalist Yaklaşımlar(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2023) Rustamov, Elnur; Şahin, EsenKüreselleşen dünyada savaşlar, teknolojik atıklar ve çevre sorunlarının varlığı küresel iklim değişikliğinin yaşanmasına sebebiyet vermiştir. Küresel iklim değişikliği, doğal iklim değişikliğine insan müdahalelerinin etkisi ile yaşanmaktadır. Bu kapsamda küresel iklim değişikliği, sürdürülebilir yaşamın önemini oldukça arttırmaktadır. Bu bakımdan küresel işletmeler tarafından gerçekleştirilen sürdürülebilir pazarlama faaliyetlerinin tüketiciler tarafından benimsenmesi ve tüketicilerin bilinçlendirilmesinde işletmelerin uyguladıkları stratejilerin incelenmesi gerekmektedir. Bu bağlamda dört büyük küresel işletme Mercedes Benz, Toyota, Apple ve McDonald'sın 2022 yılı Haziran-Kasım aylarındaki sürdürülebilirlik raporu incelenmiştir. İşletmelerin sürdürülebilirlik bazında gerçekleştirdikleri ve hedefledikleri stratejiler incelenmiştir.