Yazar "Sünbül, Ali Murat." seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim 6. Sınıfta Bilişsel Giriş Davranışlarını Tamamlama Eğitiminin Öğrenci Başarılarına Etkisi(2005) Sünbül, Ali Murat.Bu çalışmada, ilköğretim 6.sınıf fen bilgisi, sosyal bilgiler ve matematik derslerinde, ünite başlarında uygulanan bilişsel giriş davranışlarını tamamlama eğitiminin, öğrencilerin başarı düzeylerine etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın dönencelerini test etmek için 'kontrol gruplu deneysel desen' kullanılmıştır. Her bir ders için bir deney (bilişsel giriş davranışları eğitimi alan) ve bir de kontrol grubu (bilişsel giriş davranışları eğitimi almayan) oluşturulmuştur. Adı geçen üç ders için bilişsel giriş ve başarı testi hazırlanmıştır. Deney ve kontrol gruplarına bilişsel giriş testi uygulanmış, bu testin sonuçlarına göre, deney gruplarında bilişsel giriş davranışlannı tamamlama eğitimi uygulanmıştır. Daha sonra tüm gruplara basan testi, ön-test olarak uygulanmış, ünite öğretim etkinliklerinden sonra aynı test son-test olarak uygulanmıştır. Denel işlemler ve uygulanan testler sonunda bilişsel giriş davranışlannı tamamlama eğitiminin fen bilgisi ve matematik derslerinde anlamlı düzeyde etkili olduğu, sosyal bilgiler dersinde ise manidar bir farklılığa yol açmadığı görülmüştür.Öğe Öğretmenlerin Birlikte Çalışma Yeterlilikleri(2006) Arslan, Coşkun.; Sünbül, Ali Murat.Bu araştırmada "Öğretmenlerin Birlikte Çalışma Yeterliği Ölçeği"nin Türkçe'ye uyarlama güvenirlik ve geçerlik çalışması yapılmış ve ölçeğin güvenirlik katsayısı 0,88 olarak bulunmuştur. Araştırmanın ölçeği, Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı 12 ilköğretim okulundaki 227'si bayan ve 182 erkek olmak üzere toplam 409 öğretmene uygulanmıştır. Araştırmada öğretmenlerin branşı açısından, çalıştığı okul düzeyi ve öğretmenlerin çalıştığı okulun bulunduğu yerleşim yeri bağımsız değişkenleri açısından birlikte çalışma yeterlikleri incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin kıdemi, çalıştığı okul düzeyi ve görev yaptığı okulun bulunduğu yerleşim yeri açısından anlamlı bir fark bulunmuştur. Öğretmenlerin cinsiyet ve branşları açısından ise anlamlı bir fark bulunmamıştır.