Yazar "Sasany, Rafat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Atatürk ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Klinik Öğrencilerinin HIV/AIDS Bilgi Düzeylerinin Karşılaştırılması(Selçuk Üniversitesi, 2021) Karalar, Okan; Yanıkoğlu, Nuran; Ceylan, Gözlem; Sasany, Rafat; Tanrıverdi, Esra ÇınarAmaç: Bu çalışmanın amacı, Atatürk ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi klinik öğrencilerinin İnsan İmmün Yetmezlik Virüsü (HIV) ve Edinsel Bağışıklık Yetersizliği Sendromu (AIDS) hakkındaki bilgi düzeylerini karşılaştırmalı olarak değerlendirmektir. Gereç ve Yöntemler: Diş hekimliği öğrencilerinin HIV / AIDS'e karşı farkındalık ve tutumlarını değerlendirmek için 10 sorudan oluşan bir anket hazırlandı. Öğrencilerle yüz yüze görüşmeler yapılarak veriler toplandı. Tanımlayıcı tipte du?zenlenen bu araştırma, 01 Temmuz - 31 Aralık 2019 tarihleri arasında Atatürk ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi öğrencileri u?zerinde yapılmıştır. Öğrencilerin HIV / AIDS'e karşı farkındalık ve tutumlarını değerlendirmek amacıyla, çoktan seçmeli ve boşluk doldurmalı sorulardan oluşan, anket formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizi ki-kare karşılaştırma testleri kullanılarak yapıldı; p<0.05 değeri istatistiksel olarak anlamlı kabul edildi. Bulgular: Tüm katılımcılar arasında farkındalık düzeyi daha yüksek olmakla birlikte 4. sınıf öğrencilerinin 5. sınıfa göre daha az bilgiye sahip olduğu görülmüştür (p<0.05). Her iki üniversite öğrencisi tarafından verilen cevaplar arasında anlamlı bir fark yoktur (p>0.05). Ondokuz Mayıs Üniversitesi'nde yapılan ankette AIDS komplikasyonları sorusuna 4. sınıfın % 48'i ve 5. sınıfın % 73'ü doğru cevap vermiştir. Atatürk Üniversitesi'nde yapılan ankette, HIV veya HIV virüsünün AIDS'ten izole edilebileceği sorusunda 4. sınıf öğrencilerinden % 70, 5. sınıf öğrencilerinden % 84 oranında sperm yanıtı alınmıştır. Sonuç: Çoğu öğrencinin HIV/AIDS'in nasıl bulaştığı konusunda yetersiz kaldıkları ve HIV/AIDS konusunda bilgi ve kaynak eksikliğinin yanlışlığı tetiklediği sonucuna varılmıştır. Bu bulgulara göre, özellikle klinik öğrencileri için HIV/AIDS hastalarına olumlu tutumlar oluşturmak için etkili eğitim programları hazırlanmalıdırÖğe Atatürk ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Klinik Öğrencilerinin HIV/AIDS Bilgi Düzeylerinin Karşılaştırılması(Selçuk Üniversitesi, 2021) Karalar, Okan; Yanıkoğlu, Nuran; Ceylan, Gözlem; Sasany, Rafat; Tanrıverdi, Esra ÇınarAmaç: Bu çalışmanın amacı, Atatürk ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi klinik öğrencilerinin İnsan İmmün Yetmezlik Virüsü (HIV) ve Edinsel Bağışıklık Yetersizliği Sendromu (AIDS) hakkındaki bilgi düzeylerini karşılaştırmalı olarak değerlendirmektir. Gereç ve Yöntemler: Diş hekimliği öğrencilerinin HIV / AIDS'e karşı farkındalık ve tutumlarını değerlendirmek için 10 sorudan oluşan bir anket hazırlandı. Öğrencilerle yüz yüze görüşmeler yapılarak veriler toplandı. Tanımlayıcı tipte du?zenlenen bu araştırma, 01 Temmuz - 31 Aralık 2019 tarihleri arasında Atatürk ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi öğrencileri u?zerinde yapılmıştır. Öğrencilerin HIV / AIDS'e karşı farkındalık ve tutumlarını değerlendirmek amacıyla, çoktan seçmeli ve boşluk doldurmalı sorulardan oluşan, anket formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizi ki-kare karşılaştırma testleri kullanılarak yapıldı; p<0.05 değeri istatistiksel olarak anlamlı kabul edildi. Bulgular: Tüm katılımcılar arasında farkındalık düzeyi daha yüksek olmakla birlikte 4. sınıf öğrencilerinin 5. sınıfa göre daha az bilgiye sahip olduğu görülmüştür (p<0.05). Her iki üniversite öğrencisi tarafından verilen cevaplar arasında anlamlı bir fark yoktur (p>0.05). Ondokuz Mayıs Üniversitesi'nde yapılan ankette AIDS komplikasyonları sorusuna 4. sınıfın % 48'i ve 5. sınıfın % 73'ü doğru cevap vermiştir. Atatürk Üniversitesi'nde yapılan ankette, HIV veya HIV virüsünün AIDS'ten izole edilebileceği sorusunda 4. sınıf öğrencilerinden % 70, 5. sınıf öğrencilerinden % 84 oranında sperm yanıtı alınmıştır. Sonuç: Çoğu öğrencinin HIV/AIDS'in nasıl bulaştığı konusunda yetersiz kaldıkları ve HIV/AIDS konusunda bilgi ve kaynak eksikliğinin yanlışlığı tetiklediği sonucuna varılmıştır. Bu bulgulara göre, özellikle klinik öğrencileri için HIV/AIDS hastalarına olumlu tutumlar oluşturmak için etkili eğitim programları hazırlanmalıdır.