Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Servi, Muhammet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The relationship between learning and teaching vocabulary and multiple intelligences: A comparative study on vocabulary teaching regarding and disregarding multiple intelligences
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004) Servi, Muhammet; Tutaş, Nazan
    Çoklu zeka teorisinin uygulanması her öğrencinin farklı potansiyelleri ve zeka profili olduğunu dikkate alması nedeniyle her öğrenciye ulaşabilecek iyi bir yol olarak ifade edilir. Çoklu zeka teorisi üzerine yapılan çalışmalar genellikle pedagojik içerikli konular üzerine yoğunlaşmıştır. Bu çalışmanın amacı çoklu zeka teorisini dikkate alarak ve almadan yani geleneksel yöntemlerle yapılan kelime öğretimini karşılaştırmaktır. Diğer bir amacı ise çoklu zeka teorisini dikkate almanın öğrencilerin kelime öğrenimi üzerinde olumlu etkisinin olup olmayacağım belirlemektir. Selçuk Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'ndan (YDYO) 40 öğrenci çalışmaya katılmıştır. Bu öğrenciler Seviye Belirleme Sınavı göz önünde bulundurularak aynı İngilizce seviyesine sahip oldukları için seçilmişlerdir. Deney grubuna öğrencilerin zeka profillerini belirlemek üzere bir Çoklu Zeka Anketi uygulanmıştır. En yoğun olan zeka Mantıksal- Matematik (% 30) olarak belirlenirken en düşük olanlar ise Müziksel, Doğacı, ve İçsel zeka (% 5) olarak belirlenmiştir. Derste işlenecek olan aktiviteler ise öğrencilerin zeka profilleri göz önünde bulundurularak düzenlenmiştir. Ardından öğretilmesi hedeflenen kelimelerden oluşan bir ön-test öğrencilerin bu kelimeleri önceden bilip bilmediklerini ve gruplar arasında anlamlı bir fark olup olmadığım belirlemek üzere deney ve kontrol gruplarına uygulanmıştır. İstatistiksel analizden sonra gruplar arasında anlamlı bir fark görülmemiştir. Hedef kelimeler 5 ayrı okuma parçası ile öğretilmiştir, ama öğretim deney grubunda çoklu zekaya yönelik aktivitelerle çoklu zeka teorisi dikkate alınarak, kontrol grubunda ise geleneksel kelime öğretimi şeklinde gerçekleşmiştir. Ön-testten 4 hafta sonra son-test her iki gruba da uygulanmıştır. İstatistiksel analiz için Bağımsız iki-grup-arası farkların testi uygulanmıştır. Sonuçlar çoklu zeka teorisi dikkate alınarak yapılan kelime öğretiminin hemen hemen her zekaya hitap eden bir ortam oluşturduğu için öğrencilerin kelime öğrenimi üzerinde olumlu etkileri olduğunu göstermiştir.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim