Yazar "Sezan, Turan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Spor Eğitimi Veren Yükseköğretim Kurumlarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Boyun Eğici Davranışları, Girişimcilik Düzeyleri ve Kişilik Özelliklerinin Bölgelere Göre Karşılaştırılması(Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022) Sezan, Turan; Demir, HayriBu çalışmanın amacı, yükseköğretimde spor eğitimi alan öğrencilerin boyun eğici davranışları, girişimcilik düzeyleri ve kişilik özelliklerinin bölgelere ve farklı değişkenlere göre karşılaştırılmasıdır. Çalışmada örneklem grubunu Marmara Bölgesi ile Güneydoğu Anadolu Bölgesinde devlet üniversitelerinde spor eğitimi alan 452 kadın, 629 erkek toplamda 1081 gönüllü öğrenci oluşturmaktadır. Savaşır ve Şahin (1997)’ın uyarladığı boyun eğici davranışlar ölçeği, Yılmaz ve Sümbül (2009) tarafından geliştirilen Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeği, Karancı ve ark. (2007) Eysenck Kişilik Envanteri- Gözden Geçirilmiş Kısaltılmış Formunun (EKA GGK) kullanılmıştır. Veriler SPSS 22 istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde t-testi, ANOVA, Post-Hoc ve Pearson Korelasyon testleri kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre, boyun eğici davranışlar ölçeğinde; cinsiyet, bölge, ekonomik destek, sınıf, annenin ev içerisindeki tutumu ve babanın ev içerisindeki tutumu değişkenlerinde anlamlı farklılıklar saptanmıştır. Üniversite öğrencilerinin girişimcilik ölçeğinde sınıf ve annenin ev içerisindeki tutumu değişkenlerinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Eysenck kişilik ölçeğinde ise yaşanılan bölge ve cinsiyet değişkenlerinde yalan alt boyutunda, ekonomik destek değişkeninde kişilik yalan ve nörotisizm alt boyutlarında, sınıf değişkeninde kişilik yalan ve psikotisizm alt boyutlarında, annelerinin ev içerisindeki tutum değişkenine göre kişilik nörotisizm ve psikotisizm alt boyutlarında, babanın ev içerisindeki tutum değişkenine göre kişilik nörotisizm alt boyutunda, anne eğitim düzeyi değişkeninde kişilik yalan ve psikotisizm alt boyutlarında, baba eğitim düzeyi değişkeninde kişilik dışa dönüklük alt boyutunda anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.Öğe Spor yapan ve yapmayan üniversite öğrencilerinin öfke ifade tarzları(Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2016) Sezan, Turan; Demir, HayriBu çalışmanın amacı, spor yapan ve yapmayan üniversite öğrencilerinin öfke düzeylerinin ve öfke ifade tarzlarının incelenmesidir. Çalışmanın örneklemini Selçuk Üniversitesi 2015-2016 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 502'si erkek ve 531'i kadın olmak üzere aktif olarak spor yapan 502 ve aktif olarak spor yapmayan 531, toplamda 1033 gönüllü öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, ki-kare analizi, t-testi, ANOVA testi, Kruskal Wallis testi, Post-Hoc testi kullanılarak çözümlenmiş kişisel bilgi formu sürekli öfke ve öfke tarzı ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma bulgularına göre spor yapmayan üniversite öğrencilerinin sürekli öfke, dışa vurulan öfke ve içte tutulan öfke puanları spor yapanlara göre istatistiksel anlamda düşük bulunmuştur. Üniversite öğrencilerinin sınıf değişkenine göre; içte tutulan öfke arasında yaş değişkenine göre, sürekli öfke arasında anlamlı farklılaşmanın olduğu, cinsiyet, kardeş sayısı ve anne baba eğitim düzeyi ile sürekli ve öfke tarzı boyutları arasında anlamlı bir farklılaşmanın olmadığı tespit edilmiştir.