Yazar "Shehu, Gaddafi Sani" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Optimal active and reactive power dispatch in smart grid (Nature-inspired optimization algorithms based approach)(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018) Shehu, Gaddafi Sani; Çetinkaya, NurettinGeçtiğimiz birkaç yıl içinde elektrik güç sektörü, artan enerji talebi, yüksek düzeyde yenilenebilir enerji, dağıtık güç sistemleri ve elektrikli araç kullanımı gibi sistemsel problemler ile karşımıza çıkmaktadır. Diğer yandan, yüksek güç kayıpları ve ekonomik yük dağıtımı, endüstri için kritik zorluklar oluşturmaktadır. Bu zorluklar, akıllı şebeke adı verilen yeni güç sistemi teknolojisinin geliştirilmesine yol açmakta, yeni sistem, elektrik üretimi, iletimi ve dağıtımı talebinin güvenilirlik ve en iyi kaliteyle en uygun maliyetle sağlanmasında verimlilik ve sürdürülebilirliği sağlamaktır. Bununla birlikte, güç şebekesinde akıllı şebekenin geliştirilmesiyle ilişkili karmaşıklık, hızlı yanıt, dağıtık enerji kaynaklarının ve elektrikli taşıtların bulunması ve müşteri katılımı gibi akıllı şebekenin özel karakteristikleri nedeniyle optimal güç dağıtım problemi daha zor hale gelmiştir. Güç dağıtım problemlerini çözmek için çeşitli matematiksel ve optimizasyon yöntemleri geliştirilmiştir. Mevcut güç şebekesinde, belirli güç limiti kısıtlamaları dahilinde bir miktar güç üretirken minimum maliyete ulaşmak için geleneksel ve merkezi metotları uygulamak pahalıdır ve güvenilir değildir. Bu çalışmada, güç dağıtım problemini çözmek için ilk olarak esinlenen optimizasyon algoritmaları ve hibrit algoritma ile güvenlik değerlendirmesi ve planlaması için akıllı bir şebeke öngörülmüştür. İkincisi, aşırı şarj nedeniyle yük talebinin yüksek olasılıklı doğasından dolayı ve dağıtık yenilenebilir enerji kaynaklarının payına sahip olan düşük dağıtım şebekesinde elektrikli araçların deşarj edilmesi, güvenli ve istikrarlı şebeke operasyonları için yüke katkıda bulunur. Bu nedenle, tasarım çerçevesini araştıracak mekanizmalar ve elektrikli taşıtların şarj hizmetlerinin sorunsuz bir şekilde sağlanabilmesini sağlayan ayarlama, böylece daha yüksek yenilenebilir enerji entegrasyonunun kolaylaştırılması ve elektrikli araçların azaltılmış bir maliyetle şarj edilmesinin sağlanması önerilmektedir. Son olarak, elektrikli araç şarjı için esnek fiyat ve reaktif güç enjeksiyon kontrolüne dayanan yeni bir algoritma seti önerilmiştir, algoritmalar mevcut şebeke altyapısını desteklemek ve şebekeye yükünü azaltmaya katkıda bulunmak için tasarlanmıştır. Yeni yaklaşım, elektrikli taşıtların ve yüklerin şebekeyle güç alışverişinin ötesine geçmesine izin verecek, aynı zamanda mevcut şebeke kapasitesinin etkin bir şekilde kullanılmasına olanak sağlayacaktır. Önerilen algoritmaların etkinliğini göstermek için farklı durumların simülasyon sonuçları Matlab yazılımı kullanılarak elde edilmiştir.Öğe Wind Power Potential Assessment of Kano, Nigeria(IEEE, 2017) Shehu, Gaddafi Sani; Argin, Mehmet; Kunya, Abdullah Bala; Kucuksari, SadikThis paper investigates wind power potential assessment of Kano, located at North-Western region of Nigeria where the wind is highly variable and energy demand is high. Weibull probability density function is used to analyze Kano wind speed data obtained from Nigerian Meteorological Agency (NIMET). The analysis shows that average monthly wind power density of Kano varies from 213.913 W/m(2) to 735.925 W/m(2). The study also revealed that Kano has seasonal average wind power density of 471.941 W/m(2) for dry seasons and 461.450 W/m(2) for rainy seasons. The annual power density ranges from 297.481 W/m(2) to 830.801 W/m(2). The most probable wind speed (V-mp) and maximum energy carrying wind speed (V-maxE) monthly and annually values are found for dry and rainy seasons. Seasonal conditions are considered as well. All of the results show that Kano clearly falls under the highest class of 7 according to wind power density classes.