Yazar "Sinan, Veda" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Pandemi döneminde kadın öğretmenlerin serbest zaman deneyimleri: Isparta ili örneği(Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022) Sinan, Veda; Ertüzün, EzgiBu çalışma, Serbest zaman teorisi temel alınarak kadın öğretmenlerin pandemi sürecinde yaşadığı serbest zaman deneyimlerini, kadın öğretmenlerin anlatımları üzerinden, tartışmayı ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırma amaçlı örnekleme yöntemi ve veri doygunluğuna ulaşma yöntemleri kullanılarak, Isparta ilinde yaşayan 22 kadın öğretmen ile pandemi sürecinde gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, Isparta' da yaşayan kadın öğretmenlerin pandemi sürecinde yaşadıkları serbest zaman deneyimleri detaylı bir şekilde incelendiğinden nitel araştırma yöntemi ve fenomolojik yaklaşım kullanılmıştır. Fenomenolojik desende veriler görüşme yöntemi ile toplanır. Ayrıca görüşmeler sonucu oluşan temalar çerçevesinde elde edilen bulgular açıklanır ve yorumlanır (Yıldırım ve Şimşek 2013). Bu doğrultuda çalışmada dört tane tema belirlenmiştir. Çalışmada belirlediğimiz temalar, ilk olarak 'cinsiyet normları ve serbest zaman etkinlikleri', ikinci olarak öğretmen kadınların yaptıkları 'en yaygın serbest zaman etkinlikleri', üçüncü olarak 'algılanan engeller' ve dördüncü olarak 'temel güdüleyicilerdir'. Pandemi sürecinde kadın öğretmenler ev içinde yeni bir düzene geçmişlerdir. Ev içindeki sorumluluk, yalnızlık, birbirinin tekrarı günler, dışarı çıkamamanın verdiği sıkıntı, yemek miktarının ve ev işlerinin artması, online dersler ile evdeki sorumlulukların çakışması genel olarak sürecin zorluklarla geçmesine sebep olmuştur. Kadınlar bu süreçte sorumlulukların yarattığı engeller, kadın olmanın verdiği öncelikler, ihtiyaçtan ya da keyif duygusundan kaynaklanan motivasyon etkileri eşliğinde serbest zaman aktivitelerinde bulunmuştur. Bu durumda eğitim düzeylerinin yüksek olup zamanı doğru kullanmayı biliyor olmalarının büyük etkisi vardır. Bu çalışma, Isparta ili özelindeki öğretmen grubu üzerinde yapılmıştır. Bu süreçte bu tarz çalışmaların az olduğu farkedilmiş ve farklı örneklem gruplarında nitel çalışmalar yapılarak, araştırma sonuçlarının desteklenmesi gerekmektedir. Pandemi sürecinde mesleklerin serbest zaman etkinlikleri üzerine etkilerini inceleyen nicel ve nitel çalışmalar yapılması önerilebilir.