Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sivritepe, Semanur" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Medya Metinlerinde Yaşlıların Temsil Pratikleri: Yoksulluk-Sosyal Dışlanma-Sosyal İçerme Bağlamında Bir Analiz
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Sivritepe, Semanur; Terkan, Banu
    Yaşamın yaş almayla birlikte ulaşılan son dönemine işaret eden yaşlılık, genellikle fiziksel, sosyal, ekonomik kayıpların yaşandığı, çeşitli hastalıklarla karşı karşıya kalınan bir dönemdir. Özellikle tıp ve teknoloji alanlarında yaşanan gelişmeler, doğurganlık oranının düşmesi, yaşam süresinin uzaması ve nüfus artışına bağlı olarak yaşlı nüfusun toplam nüfus içerisindeki oranı her geçen gün artmaktadır. Nüfus yaşlanması olarak adlandırılan bu durum, günümüzün en önemli demografik olaylarındandır. Bu yaşlanma süreci toplumun yaşlılık algısını, yaşlıya yüklenen anlamı, yaşlının toplum içerisindeki yeri, konumu ve statüsünü önemli oranda etkilemektedir. Modernleşmeyle birlikte yaşlı, toplumdaki otoritesini önemli oranda kaybetmiş; yalnızlaşma, yoksulluk ve dışlanma gibi çeşitli sorunlarla yüzleşmek durumunda kalmıştır.Öte yandan medya algıları yönlendirme, tutum ve davranışları etkileme potansiyeline sahiptir. Bu anlamda medyadaki yaşlı/yaşlılık temsilinin toplumun yaşlılara karşı algısını, tutum ve davranışlarını etkilediği kabul edilmektedir. Yapılan çalışmalar yaşlıların/yaşlılığın medyada temsilinin genellikle sorunlu ve olumsuz imajlar ve stereotipler üzerine temellendiğini göstermektedir. Bu çalışmada, 2000-2018 yılları arasında Cumhuriyet, Hürriyet, Sabah ve Yeni Şafak gazetelerinde yayınlanan yaşlı/yaşlılık haberleri incelenmiş, 977 yaşlı/yaşlılık haberi tespit edilmiştir. Yaşlıların/yaşlılığın medyada temsili yoksulluk, sosyal dışlanma ve sosyal içerme bağlamında değerlendirilmiştir. Çalışmada içerik analizi temelinde yapılan çözümlemeler yaşlıların/yaşlılığın medyada temsilinin olumsuz bir görüntüye sahip olduğunu ortaya koymaktadır. Yaşlılar gazete haberlerinde yeteri kadar temsil edilmezken temsil edildiklerinde de çoğunlukla olumsuz sterotiplerle, kurbanlaştırılarak ya da sorun kaynağı olarak gösterilmektedirler. Yaşlılık dönemi medya metinlerinde ekonomik zorlukların yanı sıra fiziksel ve zihinsel sağlık sorunlarının yaşandığı bir dönem olarak çerçevelenmektedir. Yaşlılar olumsuz imajlara sahip, istismar ve ihmale uğrayan, fiziksel olarak çekiciliğini yitirmiş kişiler olarak temsil edilmekte ve bu görünüm yaşlıların ve yaşlılık döneminin ağırlıklı olarak yoksullukla ve sosyal dışlanmayla ilişkili olarak gazete haberlerinde yer aldığını göstermektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Öğrencilerin medya okuryazarlığı dersine bakışı: Konya ili örneği
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014-08-20) Sivritepe, Semanur; Toruk, İbrahim
    Yazılı, görsel ve işitsel iletiler yoluyla insanlara ulaşan medya; modern insanın tutum ve davranışlarını etkilemede önemli bir güce sahiptir. Gün içerisinde medyayla geçirilen sürenin artması, hatta medyaya bağımlı hale gelinmesi, medya araçları üzerinde düşünülmesini zorunlu hale getirmiştir. Çünkü çeşitli çıkar grupları tarafından yönlendirilen medya mesajları, sanılanın aksine zararsız değildir. Çeşitli amaçlar doğrultusunda oluşturulan ve aktarılan medya mesajlarına karşı bilinçli olma eğilimi, medya okuryazarlığı anlayışının doğmasındaki en önemli nedendir. Bu alanda bir eğitim, öğrencilerin medya konusunda bilinçlenmesine katlı sağlar. Bu çalışmada; ülkemizde kısa bir geçmişi olan medya okuryazarlığı dersinin öğrenciler üzerinde ne derece etkili olup olmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu doğrultuda öğrencilere yöneltilen sorulara verilen cevaplarla; medya okuryazarlığı dersini alan ve almayanlar arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığı tespit edilmiştir. Teorik bilgiler ve araştırma sonucunda elde edilen bulgular ışığında programın olumlu ve eksik yanları ortaya konularak, yapılması ve dikkat edilmesi gerekenler belirlenip, sonuç ve öneriler kısmı oluşturulmuştur. Araştırmada evren olarak Konya iline bağlı ilköğretim okullarının 7 ve 8. Sınıf öğrencileri; örneklem olarak ise Konya'daki üç merkez ilçe olan Selçuklu, Meram ve Karatay ilçelerine bağlı 10 farklı ilköğretim okulundan toplam 513 öğrenci belirlenmiş ve saha araştırması yöntemi kullanılmıştır.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim