Yazar "Solmaz, Melike" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 3-6 yaş çocuk temel beden ve kol kalıbı çizimi konusunda yeni bir deneme(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009-11-16) Solmaz, Melike; Çağdaş, MiyaseÇocuk giyimi; Çocuğu tabiatın etkilerine karşı koruyan, vücuda göre şekil alabilen, farklı ve estetik bir görünüm sağlayan, gelişmesi ve büyümesi üzerinde de olumlu etkilere sahip olan giysilerin tümüdür. Çocuğun bedensel ve psikolojik gelişiminde, çevre ile etkileşiminde giyimin büyük bir işlevi vardır. İyi bir giyim çocuğa güven verir, kişiliğini geliştirir ve mutlu olmasını sağlar. Çocuğu gruba katılmaya ve sorumluluk almaya teşvik eder. Böylece iyi bir giyim çocuğun ileriki yaşlarının temellerini sağlam atmasına yardımcı olur. Çocuk giyiminde sıkça rastlanan sorunların başında giysilerin vücuda tam olarak uygun olmaması gelir. Bu sorun Türk çocuklarına uygun olarak hazırlanmış bir temel beden ve kol kalıbının geliştirilmesiyle çözülecektir. Temel beden kalıbı giysinin de temelidir. Ergonomik ve düzgün bir temel beden kalıbı üzerine uygulanan model uygulamaları sonucu elde edilen giysilerde çocuğun vücuduna uygun olacaktır. Bu nedenle Türk çocuklarının vücut özellikleri ve vücut tipleri tanınarak bunun doğrultusunda temel beden ve kol kalıbı hazırlanmalıdır. Bu araştırmada yeni bir deneme ile oluşturulmuş 3-4-5-6 yaş çocuk temel beden ve kol kalıplarının 3-6 yaş çocuklar üzerinde denenip elde edilen verilere paralel olarak çocuk temel beden ve kol kalıplarının geliştirilmesi düşünülmüştür. Araştırmanın 1. Giriş bölümünde; problem, amaç, alt amaçlar, denenceler, araştırmanın önemi, sayıtlılar, sınırlılıklar ve tanımlara yer verilmiştir. 2. İlgili yayın ve araştırmalar bölümünde; çocuk giyiminin tanımı, önemi, sınıflandırılması, 3-6 yaş çocuğun fiziksel gelişimi, fiziksel gelişimin giyim ile ilişkisi, 3-6 yaş çocuğun psikolojik gelişiminde giyimin önemi, antropometrinin tanımı, antropometrik ölçü almada dikkat edilecek noktalar, ölçü alma teknikleri, çocuk giyiminde standart ölçü tablosu, ergonominin ve ergonomik açıdan kalıbın tanımı, kalıp hazırlamada dikkat edilecek noktalar, kalıp hazırlama teknikleri ve son olarakta ilgili yayın ve araştırmalara yer verilmiştir. 3. Kaynaklarda yeralan 3-6 yaş temel beden ve kol kalıpları çizimi bölümü; 3-6 yaş müller temel beden ve kol kalıbı çizimleri, 3-6 yaş metrik sistem temel beden ve kol v kalıbı çizimleri, 3-6 yaş paff temel beden ve kol kalıbı çizimleri, Emzen, (1946) 3 yaş çocuk temel beden ve kol kalıbı çizimleri, Işıklar (1988) 3-6 yaş temel beden ve kol kalıbı çizimleri, Sevüktekin, (1992) 3-6 yaş temel beden ve kol kalıbı çizimleri, Küçükosmanoğlu v.d., (1996) geliştirilmiş müller sistemi ile 3-6 yaş temel beden ve kol kalıbı çizileri, Özkan, (2006) 3-6 yaş temel beden ve kol kalıbı çizimlerinden oluşmuştur. 4. Yeni bir deneme ile oluşturulan 3-4-5-6 yaş temel beden ve kol kalıpları çizimi bölümünü; Yeni bir deneme ile oluşturulan 3 yaş temel beden ve kol kalıbı çizimleri, Yeni bir deneme ile oluşturulan 4 yaş temel beden ve kol kalıbı çizimi, Yeni bir deneme ile oluşturulan 5 yaş temel beden ve kol kalıbı çizimleri, Yeni bir deneme ile oluşturulan 6 yaş temel beden ve kol kalıbı çizimleri oluşturmaktadır. 5. bölümde yöntem, 6. bölümde bulgular, 7. bölümde tartışma ve yorum, 8. bölümde ise sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Araştırma deneme modelli olup random yöntemiyle seçilen, her yaşta 100 çocuk olmak üzere toplam 400 kişi araştırmanın örneklem grubunu oluşturmaktadır. Örneklem grubu üzerinden alınan veriler, bilgisayar ortamına aktarılarak üzerlerinde gerekli istatistiki çalışmalar yapılmış, elde edilen sonuçlar tablo ve grafik haline getirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre Yeni bir deneme ile oluşturulan 3-4-5-6 yaş temel beden ve kol kalıpları, 3-4-5-6 yaş arası Türk çocuklarına tam olarak uyum sağlamamaktadır. Bunun nedeni Türk çocuklarının farklı anatomik yapısı olabilir. Anatomik yapı üzerinde, beslenme, kalıtım ve çevrenin etkisi olduğu düşünülmüştür. Araştırma sonucu elde edilen veriler doğrultusunda Yeni bir deneme ile oluşturulan 3-6 yaş temel beden ve kol kalıpları geliştirilmiş ve geliştirilen temel beden ve kol kalıpları çocuklar üzerinde tekrar denenmiş ve herhangi bir problemle karşılaşılmamıştır.