Yazar "Sunar, Halil" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe APPLYING ANALYTICAL HIERARCHICAL PROCESS METHOD IN SELECTING ACCOUNTING MANAGER(UNIV RIJEKA, FACULTY TOURISM & HOSPITALITY MANAGEMENT, OPATIJA, 2017) Buyukipekci, Semih; Erbasi, Ali; Sunar, HalilThe purpose of this study is to carry out the nomination process to be an Accounting Manager via using Analytical Hierarchical Process (AHP). The occurrence reason of this study is the recruitment demand of an Accounting Manager Position for a 4 star hotel. In the study, firstly the influencing factors fort he election of Accounting manager is determined and decision hierarchy is formed. Questionnaires were prepared In accordance with decision hierarchy then, from 5 professors it is requested to array main and sub criteria within themselves by taking into account their significance levels using pairwise comparison matrix. Questionnaires were conducted by face-to-face interview method. Because many evaluators took place in decision process the geometric mean of the 5 professors answers were calculated and each comparison was turned into one matrix. Within this framework, criteria were weighted with AHP Method and relative weights for each criterion were determined. After determining the criteria weights, 8 students who are studying in MA programme in tourism management department and are candidates for the related position were determined as an alternative. Candidates were compared based on each criterion, which takes place in decision hierarchy, by using candidates' interview forms and CVs. Therefore; the model was applied in the 4 star hotel demanding Accounting manager and 2 candidates were determined in relation with the criteria in decision hierarchy and were directed to the hotel. The study presents a structure for selecting a manager as an Accounting manager or related positions.Öğe Bibliometric analysis of studies on Google maps(Selçuk Üniversitesi, 30.06.2024) Ateş, Alper; Kurt, Ayşe; Sunar, HalilGoogle Haritalar dünya çapında en yaygın kullanılan haritalama hizmetidir ve sunduğu, konumlar, yol tarifleri ve değerlendirmelerden oluşan kapsamlı veritabanı ile bireyler ve işletmeler için vazgeçilmez bir platform haline gelmiştir. Bu durum işletmelerin keşfedilmesi için Google Haritalar’ı önemli bir platform haline getirmektedir. Google Haritalar’da iyi değerlendirmelere sahip işletmelerin potansiyel müşteriyi çekme olasılıklarının daha yüksektir. Bu çalışma “çevrimiçi değerlendirmeler” ve “Google haritalar” anahtar kelimelerini kullanarak Web of Science veritabanında yer alan yayınların bibliyometrik analizini yapmayı amaçlamaktadır. Çalışmada VOSviewer uygulaması kullanılmış ve anahtar kelimeler, özet, atıflar, kaynakça, yayın yerleri, yazarlar, yıllara göre yayın sayıları hakkında ilişki grafikleri oluşturularak çalışmalar analiz edilmiştir. Çalışma sonuçları, yayınların çoğunluğunun makalelerden oluştuğu, 2007-2018 yılları arasındaki çalışmaların alanda teorik temeli oluşturduğu, en fazla yayına ve atfa sahip ülkenin ABD olduğu, yazarlar arasında orta düzeyde işbirliği olduğu, yayınların fen bilimleri, sağlık bilimleri ve sosyal bilimler alanından birçok farklı bilim dalı ile ilişkili ve multidisipliner özelliklere sahip olduğu yönündedir.Öğe Çevrimiçi değerlendirmelere yönelik inceleme: Uzungöl örneği(Selçuk Üniversitesi, 2021) Sunar, HalilGünümüzde internetin kullanımının yaygınlaşmasıyla tüketiciler, ürün ve hizmetlerle ilgili görüşlerini, deneyimlerini diğer kullanıcılarla paylaşabildiği ve potansiyel tüketicilerin bilgi toplamak için seçeneklerini genişleterek inceleme imkanı sunan sosyal medya uygulamaları ve platformları popülerlik kazanmıştır. Tüketiciler, deneyimlediği ürün veya hizmete yönelik olumlu ve olumsuz gerçek tüketici deneyimlerini yansıtması bakımından inceleyen potansiyel tüketicilere dolaylı olarak ön deneyim ve fikir sunmaktadır. Çalışmanın konusunu çevrimiçi değerlendirmeler oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı ise, destinasyon olarak Uzungöl’ün TripAdvisor’da yer alan çevrimiçi değerlendirmelerin yıllara ve değerlendirmelerin yapıldığı dile göre incelenmesidir. Çalışmanın amacı doğrultusunda veri analizi yazılımı ile Uzungöl’ün çevrimiçi değerlendirme puanları ve yorumları Türkçe ve diğer dillerde gruplandırarak, yıllara göre olumlu-olumsuz yönlerinin kelime bulutları aracılığıyla karşılaştırma yapılmıştır. Çalışmada sonuç olarak diğer dillerde yapılan çevrimiçi değerlendirmeler gerek inceleme puan ortalamaları gerekse yapılan çevrimiçi yorumlar, Türkçe yapılan değerlendirmelere göre daha yüksek ve daha olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu durumun nedeni olarak ise, Türkçe yapılan çevrimiçi değerlendirmelerde Uzungöl’ü geçmiş yıllardaki durumuyla kıyaslama yapılmasından kaynaklandığı düşünülmektedir. Uzungöl ile ilgili değerlendirmelerin tamamında ön plana çıkan olumsuzluklar ise, aşırı kalabalık olması, betonlaşma ve çarpık yapılaşmanın fazla olması, Arap ziyaretçilerden duyulan rahatsızlık, trafik sorunu, otopark sorunudur. Türkçe ile diğer dillerde yapılan çevrimiçi değerlendirmeler arasındaki farklılıklar ise, Türkçe değerlendirmelerde genel olarak fiyatların pahalı olması, Arapça levhaların fazlalığından duyulan rahatsızlık belirtilirken, diğer dillerde yapılan çevrimiçi değerlendirmelerde, fiyatların uygun olduğu, restoranların kaliteli olduğu ve özellikle balık yenilmesini gerektiğini, hediyelik eşyaların ve yöresel ürünlerin güzel olduğunu belirtmişlerdir.Öğe An Implementation Proposal for Reintegration of Casinos into Turkish Tourism(Selçuk Üniversitesi, 2023 Aralık) Ateş, Alper; Sunar, Halil; Bağcı, TubaCasinos are places where various gambling games are offered as a service to satisfy people's desire for pleasure, entertainment, and enrichment. The casino industry generates high revenues from these activities worldwide every year. In 2022, registered revenues from gambling activities worldwide totaled 449 billion dollars. According to the development trends of the gambling industry in previous years, it is estimated that this economic size will reach 765 billion dollars in 2027. Although Turkey has been among the top ten countries in the world in terms of the number of tourist arrivals for many years, it has never been in the top ten in terms of tourism revenues, and the banning of casinos in 1998 deprived it of this enormous income. In order to achieve the macro and microeconomic objectives, such as achieving the annual revenue of 100 billion dollars targeted for Turkish tourism in 2028, spreading tourism activities all year round, providing additional employment throughout the country, and reducing income distribution differences between regions, casinos should be reopened. In this study, an application proposal is described to bring casinos back to tourism in a way that serves only foreign tourists without harming the social and economic structure of the Turkish people. In this context, an application that relates the regions where casinos should be opened, employment conditions, security and control procedures, and other principles with examples from around the world is proposed.Öğe Kamu ve Özel Bankalarda Mobil Bankacılık Özelliklerinin Mobil Bankacılık Kalitesi Üzerine ve Mobil Bankacılık Kalitesinin Banka İtibarı Üzerine Etkisinin Belirlenmesi: Giresun İli Örneği(Selçuk Üniversitesi, 2023 Aralık) Korkmaz, Ömer Faruk; Soğukoğlu Korkmaz, Selin; Sunar, HalilTeknoloji, internetin gelişimi başta olmak üzere, akıllı olarak nitelendirilen mobil cihazlarda kullanılması insan hayatında bilgiye ulaşma noktasında önemli kolaylıklar sağlamaktadır. Sürekli gelişen kitle iletişim araçları teknolojilerine bağlı olarak oluşturulan uygulamalar son zamanlarda toplum yaşantısında ve alışkanlıklarında da önemli değişiklikleri ortaya çıkarmıştır. Bankacılık sektöründe ise internet tabanlı uygulamalar gerek bankalar açısından gerekse tüketiciler açısından önemli avantajlar sağlamaktadır. Bu duruma karşılık olarak kitle iletişim araçlarının gelişmesi aynı zamanda bilginin kolay erişimi ve hızını da artırmış ve buna bağlı olarak sosyal medya yönetimi ve itibar yönetimi önem kazanmıştır. Araştırmanın amacı; bankaların mobil uygulamalarının özelliklerinin mobil bankacılık kalitesine etkisi ve mobil bankacılık kalitesinin banka itibarı üzerine etkisini kamu ve özel bankalar şeklinde sınıflandırarak belirlemektir. Araştırmada veriler anket tekniği ile elde edilmiştir. Araştırmada sonuç olarak mobil bankacılık uygulamalarının özellikleri mobil bankacılık kalitesini ve mobil bankacılık kalitesinin banka itibarını önemli ölçüde etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca katılımcıların tercih ettikleri banka türü, kullandıkları mobil bankacılık uygulama sayısı ve mobil bankacılık kullanım sıklıklarına göre mobil bankacılık uygulamalarının özelliklerinin mobil bankacılık kalitesi üzerine etkileri arasında farklılıklar tespit edilmiştir.Öğe Konaklama işletmeleri hakkında yapılan çevrimiçi değerlendirmelerin tüketici tutum kararsızlığındaki rolü ve satın alma niyeti üzerine etkisi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Sunar, Halil; Ateş, Alperİnternetin ortaya çıkışı ve sonrasındaki gelişim evresinde Web 2.0'la birlikte tek yönlü iletişimin yerini, çift yönlü iletişimin almasıyla ağızdan ağıza iletişimde devrim niteliğinde bir gelişme yaşanmıştır. Günümüzde, özellikle kitle iletişim araçlarındaki teknolojik gelişmeler ve özellikle mobil telefonlara internetin entegre edilmesi ile e-ticaret ve sosyal medya uygulamaları gelişmiş ve kullanımı yaygınlaşmıştır. Bu duruma bağlı olarak gerek tüketiciler gerekse üreticiler daha kolay, hızlı ve daha fazla bilgi ve kişiye erişmesi gibi farklı birçok önemli fayda sağlamaktadır. İletişimin de interaktif hale gelmesiyle tüketiciler almış oldukları ürün ve hizmetler ile ilgili deneyimlerini paylaşmaya başlamış, potansiyel alıcılara fikirler sunması ve işletmelerinde kendilerini tüketici gözünden değerlendirmelerine imkan vermesi nedeniyle çevrimiçi değerlendirmeler zaman içerisinde önemli hale gelmiştir. Çalışmanın amacı, konaklama işletmeleri hakkında yapılan çevrimiçi değerlendirmelere yönelik algıların tüketici tutum kararsızlığındaki ve çevrimdışı kişilerarası bilgisel etkisindeki rolü ile satın alma niyeti üzerine etkisini belirlemektir. Çalışmanın amacı kapsamında, nicel bir uygulama yapılarak araştırma tekniği olarak anket tekniği kullanılmıştır. İngilizce ve Türkçe olarak oluşturulan anket formu Ocak -Mayıs 2021 tarihleri arasında İstanbul ilindeki seyahat acentaları aracılığıyla uygulanarak çevrimiçi ortamda veriler elde edilmiştir. 1219 anket formundan elde edilen veriler doğrultusunda analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amacına uygun olarak belirlenen hipotezleri test etmek amacıyla korelasyon ve regresyon analizi yapılmıştır. Araştırmada sonuç olarak, çevrimiçi değerlendirmelerin tüketici tutum kararsızlığı üzerine etkisi olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca çevrimiçi değerlendirmeler ile satın alma niyeti ve çevrimdışı kişilerarası bilgisel etki arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar literatürdeki çalışmalarla karşılaştırılarak önerilerde bulunulmuştur.