Yazar "Tekin, Alperen" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Diş hekimliği lisans öğrencileri tarafından yapılan kök kanal tedavilerinin teknik kalitesi: Radyografik bir çalışma(Selçuk Üniversitesi, 2019) Tekin, Alperen; Hepşenoğlu, Yelda Erdem; Erşahan, ŞeydaAmaç: Kök kanal tedavisinin (KKT) teknik kalitesi sonuca etki edebilir. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı, dişhekimliği lisans öğrencileri tarafından yapılan KKT'nin kalitesini değerlendirmektir. Gereç ve Yöntemler: Bu çalışmada İstanbul Medipol Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi diş hekimliği kliniğindeki KKT'nin teknik kalitesi ve iyatrojenik hatalar saptandı. Şubat 2018 ve Aralık 2018 arasında, diş hekimliği öğrencileri tarafından KKT yapılan 352 hastaya ait kayıtlar retrospektif olarak incelendi. Diş hekimliği öğrencileri tarafından yapılan KKT'nin teknik kalitesi radyografik olarak 807 kök kanalında değerlendirilmiştir. Kök kanal dolgusu radyografik apeksten ? 2 mm olacak şekilde dolumun boyu, homojen radyodensite ve kök kanal anatomisinin korunması açılarından değerlendirildi. Yetersiz kök kanal dolgusu, basamak, kanal transportasyonu, perforasyon, alet kırığı, dolumda boşluklar, kısa veya taşkın dolgu gibi iyatrojenik hatalar içeren vakaları kapsamaktadır. Kategorik değişkenleri tanımlamak için deskriptif istatistikler kullanılmıştır (N, %) ve anlamlılık düzeyi 0.05 olarak belirlendi. Bulgular: Sekiz yüz yedi kanalın 547’sı molar dişteydi (% 67.8). 654 kanalda (% 81), KKT yeterli ve iyatrojenik hata yoktu. Bununla birlikte, 147 (% 18.2) kanalda, KKT iyatrojenik hatalar içeriyordu. Tüm örneklemdeki iyatrojenik hatalarının sıklığı şu şekildeydi: kırık aletler, % 3.3; perforasyon,% 4.1; basamak, % 7,8 ve kök kanal transportasyonu,% 3. Kısa ve taşkın dolgu oranları sırasıyla % 15 ve % 6,2 idi. Sonuç: Lisans öğrencileri tarafından uygulanan kök kanal tedavisinin teknik kalitesi olguların % 81'inde “komplikasyon yok” ve % 56.5'inde “başarılı” olarak sınıflandırılmıştır. Preklinik ve klinik düzeydeki öğrencilerin eğitiminde iyileştirmeye ihtiyaç vardır.Öğe Technical Quality of Root Canal Treatment Performed by Undergraduate Students Using Rotary Instruments Versus Hand Instruments: a Retrospective Study(Selçuk Üniversitesi, 2023 Ağustos) Tekin, Alperen; Erdem Hepşenoğlu, Yelda; Erşahan, Şeyda; Arıkan, Nur SenaBackground: The technical quality of root canal treatment (RCT) may impact on the outcome. The quality of education received during undergraduate school may be linked to the quality of treatment provided in general dental practice. Objective: To compare the technical quality of RCT where rotary or manual step-back canal preparatory technique was employed in an undergraduate dental clinic in Turkey. Additionally, the present study aimed to compare radiographically commonly seen complications in both instrumentation systems. Materials and Methods: Dental records of 270 patients who received RCT undertaken by dental students were investigated by retrospective chart review. 565 root canals belonging to 270 patients were randomized into two groups [(rotary, n=280, and manual hand instruments, n=285)]. Root canal obturation was evaluated on the basis of the length of obturation being >2mm from the radiographic apex, with uniform radiodensity and good adaptation to root canal walls. Inadequate root canal obturation included cases containing procedural errors such as perforation, ledge, transportation, instrument separation. Descriptive statistics were used to define categorical variables (n, %) and the level of significance was set at 0.05. Results: The technical quality of RCT performed by undergraduate dental students was classified as 'adequate' in 75% and 53.7% of the cases, respectively for rotary and manual groups, respectively (p < 0.05). The highest procedural errors were seen in molars. Occurrence of procedural errors differed significantly between the groups, being 6.4% in rotary group and 12.3% in manual group (p = 0.017). However, occurrence of ledge formation was higher in manual group than that of rotary group (p = 0.007). Conclusion: In view of our findings, RCT performed by undergraduate dental students using rotary instrumentation systems is of higher technical quality and also has fewer procedural errors than manual instrumentation.