Yazar "Temel, Fulya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The Effect of Parent and Sibling Education Program on Attitudes and Behaviours towards Children with Disabilities(2013) Konuk, Rukiye Er; Yıldırım, Sunay Doğru; Temel, FulyaBu araştırma Aile Eğitim Programı (AEP) ve Kardeş Eğitim Programı nın (KEP) 10-14 yaş aralığındaki normal kardeşlerin engelli kardeşine yönelik tutum ve davranışlarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma çok denekli-çok faktörlü deneysel desen kullanılarak öntest-sontest kontrol gruplu desen üzerinde yürütülmüştür. Çalışma grubunu, Konya merkez ilçelerinde zihin engelli kardeşi bulunan 10-14 yaş aralığındaki 30 ilköğretim okulu öğrencisi ile 10 ebeveyn oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak normal çocuklar için; Özürlü Kardeşe Yönelik Tutum Ölçeği ve Schaff er Kardeş Davranışı Değerlendirme Ölçeği-Kardeş Formu kullanılırken anneler için Schaff er Kardeş Davranışı Değerlendirme Ölçeği-Anne Formu kullanılmıştır. Mann Whitney U-Testi, Kruskal Wallis Testi (H testi) ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testinden yararlanılmıştır. Sonuçlara göre deney gruplarındaki kardeşlerin tutum ve davranışlarında artış olmuştur. Çocuklar ve ebeveynler, AEPte yer alan normal çocukların engelli kardeşlerine yönelik genel davranış düzeylerini benzer şekilde değerlendirmektedirler.