Yazar "Tiryaki, Salih" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kadın sporcu fotoğraflarıyla bedenin pazarla(n)ması(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2014) Tiryaki, Salihİnternet siteleri ve diğer kitle iletişim kanalları, kadın bedeni fotoğraflarını; reklam, ürün pazarlaması, imaj oluşturulması, haber yapımı ve benzeri faaliyetlerde ikon olarak kullanmaktadır. Bu kullanım ile kadın bedeni görüntüsünün ticari bir meta olarak da tüketilmesine ve sömürülmesine sebep olmaktadır. Diğer yandan tüketim toplumunda kadın için tasarlanan imaj, cinsel çekiciliği olan, zayıf ve güzel kavramları üzerinden inşa edilmektedir. Kadın ve erkek bedeni için önerilen imaj sağlıklı ve spor yapan özelliklere işaret etmektedir. Özellikle de spor ve cinsel çekicilik imajı birlikte oluşturulmakta ve birbirini beslemektedir. Vücut geliştirme, son yüzyılda yoğun bir şekilde yapılan ve vücudun şekillendirilmesi için kullanılan bir spor ve beslenme sistemidir. Genellikle erkekler ait olarak düşünülen bu spor, kadınlar tarafından da talep edilmeye başlanmıştır. Kadınların vücudunu şekillendirerek ulaştıkları sonuç ise daha çok erkek vücudu benzeri kaslı bir yapı olmaktadır ki bu tüketim toplumu kadınının istemediği fiziksel bir özelliktir. Burada önemli olan kadınların bu sporu yapmasındaki etkendir. Kadınlar beğenilme duygusunu, güçlü görünme üzerinden tatmin etmektedir. Vücut geliştirme sporu yapan bu kadınlar, tüketim toplumunda dayatılanın tersine bir imaj sahibi olacak kadar cesurdurlar. Buna rağmen, yine de tüketim toplumunun kazanında eriyecek biçimde bu aykırı imajları medya üzerinden tekrar görsel pazara sunmaları ilginçtir. İncelenen fotoğraflardaki sunumlar, kadın bedenini fiziksel güç sahibi ve aynı zamanda cinsel bir obje olarak göstermektedir. Bu da medyada kadın bedeninin değişik bir sunum yönünü oluşturmaktadır. Bu sunumla birlikte pazarlanan sporcu tüketim ürünleri, spor salonları, değişik spor aletleri büyük bir pazar oluşturmaktadır.Öğe Sigara ile ilgili kamu spotlarında moral panik etkisi(Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2013) Şeker, Mustafa; Tiryaki, SalihMoral panik, günümüzde iktidarların kullandığı en önemli araçlardan biridir. Halk, medya ile yönlendirilmektedir. Bunun için ahlak temelinde korku yaratılmaktadır. Kamu spotları halkı uyarmak için kullanılan yöntemlerden biridir. Kamu spotları, televizyon ve radyoda yasal zorunluluk olarak yer almaktadır. Sigarayla ilgili kamu spotları tüm bireyler tarafından izlenmektedir, her bireyde farklı duygular ortaya çıkarmaktadır. Bu duygulardan en yoğun hissedileni korku ve paniktir. Makalede kamu spotlarının amaç dışı kullanımı ve içerdiği ahlaki panik söylem analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir.Öğe Toplumsal yaşamda Facebook bağımlılığı: Konya örneğinde bir saha araştırması(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015-03-27) Tiryaki, Salih; Balcı, Şükrüİnternetin hayatımızın her alanına girmesiyle birlikte insanların yoğun bir biçimde kullanmaları ve hayatlarının bir parçası haline gelmesi de göz ardı edilemez bir gerçek olarak karşımızda durmaktadır. İnternet ve bağlantılı teknolojiler kendi kullanıcılarını yaratmaktadır. Daha önce hiç bir şekilde internetle ilişkisi olmamış bireyler, ortaya yeni çıkan uygulamalar sayesinde internetle tanışmaktadır. Bu uygulamaların en önemlilerinden biri de sosyal ağlardır. Teknolojideki ilerleme ile birlikte Web 2.0 teknolojisinin getirdiği bir yenilik olan ve etkileşimliliğe izin veren sosyal ağlar, başta gençler ve kadınlar olmak üzere toplumun her kesiminden çok sayıda insanı kendisine bağlamaktadır. Bu bağlanma süreci bazen aşırı ve patolojik kullanım ile sonuçlanmakta, nihayetinde de bağımlı ve bağımlı adayı olan kullanıcılar karşımıza çıkmaktadır. Bu bağlamda Facebook, bağımlılık sürecini en iyi temsil eden sosyal ağlardan biridir ve bundan sonra da Facebook, bağımlılık temelinde birçok araştırmaya konu olmaya devam edecektir. Toplumsal yapıda yer alan tüm insanların, Facebook kullanım alışkanlıklarını, kullanım motivasyonlarını ve Facebook bağımlılıklarını anlamaya yönelik bu çalışma Medya Bağımlılığı perspektifinden hareketle rastlantısal örneklem tekniği kullanılarak seçilen Konya'daki 792 katılımcı üzerinde yapılan anket çalışmasının cevapları, T-testi, Ki-kare testi, tek yönlü varyans analizi, korelasyon analizi ve de faktör analizi gibi istatistiki testler kullanılarak yorumlanmış ve faktörler açıklanmaya çalışılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, araştırmaya katılanların % 2.9'unda Facebook bağımlılığı sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların % 43.2'lik kısmı ise Facebook bağımlılığı riski taşımaktadır. Bağımlılığın cinsiyete yönelik analizleri ise kadınların erkeklerden daha fazla bağımlılık gösterdiği yönündedir. Araştırma sorusuna cevap verenlerin haftalık Facebook kullanım sıklığı ve günlük kullanım süresi artııkça Facebook bağımlılık düzeylerinde de bir artış yaşanmaktadır. Katılımcıların Facebook bağımlık düzeyi; arkadaşlık-rahatlama, sosyal etkileşim, bilgi arama ve kolaylık faktörleriyle bağlantılı biçimde artış göstermektedir. Yine katılımcıların Facebook bağımlılık düzeyi ile yalnızlık ve Facebook'a güven düzeyi arasında anlamlı korelasyon bu araştırma ile ortaya konmuştur.