Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Traş, Zeliha" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Akademik erteleme ve denetim odağının duygusal zekâ açısından incelenmesi
    (2009) Deniz, M. Engin; Traş, Zeliha; Aydoğan, Didem
    Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin duygusal zekâ yeteneklerinin akademik erteleme davranışı ve denetim odağı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmaya Selçuk Üniversitesinin farklı fakültelerinde öğrenim görmekte olan 273ü kız ve 162si erkek olmak üzere toplam 435 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin yaş ranjı 17-21 yaş arasında değişmekte olup yaş ortalaması 20,19 (ss: 1.90)dur. Araştırma verileri kişisel bilgi formu, Duygusal Zekâ Ölçeği, Akademik Erteleme Ölçeği ve Denetim Odağı Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucu, üniversite öğrencilerinin duygusal zekâ yeteneklerinden uyumluluk ve stresle başaçıkma alt boyutlarının öğrencilerin akademik erteleme puanlarını anlamlı düzeyde yordadığını göstermiştir (p0.05). Duygusal zekâ yeteneklerinden uyumluluk ve genel ruh durumu alt boyutunun ise öğrencilerin denetim odaklarını anlamlı düzeyde yordadığı saptanmıştır (p0.05). Duygusal zekâ yetenekleri ile akademik erteleme ve denetim odağı puanları arasında negatif yönlü anlamlı ilişkiler saptanmıştır (p0.05; p0.01). Sonuçlar, ilgili literatür ışığında tartışılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Avrupa Ülkelerinden Gelen Türk Asıllı Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Destek ve Sosyal Bağlılıkları Üzerine Nitel Bir Araştırma
    (Selçuk Üniversitesi, 2011) Güngör, Hudayar Cihan; Traş, Zeliha
    Bu araştırmanın amacı, Avrupa ülkelerinden gelen yabancı uyruklu Türk asıllı üniversite öğrencilerinin, üniversite öğrenimleri sırasında algıladıkları sosyal destek ve sosyal bağlılık durumları ile ilgili görüşlerini incelemektir. Bu çalışmada araştırmaya konu olan üniversite öğrencilerinin kendine özgü durumlarının incelenmesi nedeniyle nitel araştırma içinde yer alan bütüncül tek durum deseni (Yıldırım ve Şimşek, 2005, s.290) kullanılmıştır. Bu amaçla 2’si erkek 10’u kız olmak üzere toplam 12 öğrenciye, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Elde edilen nitel veriler betimsel analizle incelenmiştir. Bulgular, öğrencilerin öğrenim gördükleri sırada herhangi bir sorun yaşamadıkları, çevrelerinden yeterli düzeyde sosyal destek algıladıkları ve kendilerini üniversitede öğrenim gören diğer öğrencilerin bir parçası olarak sosyal bağlılık duygularının yüksek olduğu şeklinde görüş bildirdiklerini göstermiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin üniversite öğrenimleri sırasında başka bir ülkede yaşıyor olmalarına rağmen sosyal destek ve sosyal bağlılık algılarının yüksek olduğu, burada öğrenim görmekten memnuniyet duydukları söylenebilir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    An Investigation on the Relation Between Social Problem Solving and Perceived Social Support of University Students
    (Iated-Int Assoc Technology Education a & Development, 2010) Traş, Zeliha
    Problem solving and social problem solving has been studied increasingly by many scholars in recent years. D'Zurilla and Golfried (1971) defined problem as any life situation that demands a response for adaptive or effective functioning. A situation becomes a problem for an individual when this situation disturbs him/her, when this situation is perceived as a problem or when the individual faces an obstacle in reaching his/her objective (Bingham, 1998; D'Zurilla & Nezu, 1982; Morgan, 1999). Problem solving can be defined as the best way to overcome obstacles in such situations. House (1981) defined social support as "the flow of emotional concern, instrumental aid, and /or appraisal (information relevant to self evaluation) between people. Social support from the separate sources (family members, friends and co-workers) can be beneficial (Ganster, Fusilier & Mayes, 1986). Social support may be defined in terms of four different types: emotional (providing empathy, caring and love), informational (offering information and advise to help deal with a problem), instrumental (providing time, resources or skills) and appraisal (providing information or feedback on performance) (House, 1981; Cohen, 2004). The purpose of this study was to examine the relationship between university students' perceived social support and their social problem solving levels. To that end the study investigated the effects of gender, educational level of parents variables on social problem solving skills of university students. The sample of the research was consisted of totally 586 students, of which 324 were male and 262 were female. The research data were collected using Social Problem Solving Scale (1996; Dora, 2003) and Social Support Scale (Yildirim, 2004). Data collection and analysis are still in progress. The findings will be discussed in the light of the relevant literature.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim