Yazar "Tuncer, Serdar" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Spor Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Yalnızlık Düzeyleri ile Rekreasyon Engelleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022) Tuncer, Serdar; Boyalı, EkremBu çalışmanın amacı, spor bilimleri fakültesinde okuyan öğrencilerin yalnızlık düzeyleri ile rekreasyon engelleri arasındaki ilişkinin çeşitli demografik değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmada, öğrencilerin rekreasyonel etkinliklere katılımının önündeki engelleri öğrenci algısına göre belirlemede Alexandris ve Carroll (1997) tarafından geliştirilen (Leisure Constraints Questionnaire), Karaküçük ve Gürbüz (2006) tarafından Türkçeye uyarlanan “Serbest (Boş) Zaman Engelleri Ölçeği-18” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmadaki katılımcıların yalnızlık düzeylerini ölçmek için ise De Jong Gierveld ve Kamphius, (1985) tarafından geliştirilen ve Çavdar ve ark.(2015) tarafından geçerlilik ve güvenirliliği uygulanan yalnızlık ölçeği kullanılmıştır. Çalışmaya üç ayrı üniversiteden (Selçuk Üniversitesi, Erciyes Üniversitesi ve Süleyman Demirel Üniversitesi) gönüllü katılım sağlayan 716 öğrenci (Nkadın=316, Nerkek =352) katılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 24 paket programı kullanılmış, normal dağılım gösterdiği ikili gruplarda grup içi analizlerde Bağımsız gruplar t testi ve üç ve üzeri grup karşılaştırmalarında tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Fark bulunan değişken için Post-Hoc analizlerinden LSD analizi uygulanmıştır. İki değişken arasındaki ilişkinin incelenmesi için korelasyon analizlerinden pearson korelasyon katsayısı analizi uygulanmıştır. Sonuç olarak, spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin rekreasyon etkinliklerine katılımlarında cinsiyet, üniversite, bölüm değişkenleri üzerinde farklılıklardan etkilendiği, yaş, gelir düzeyi ve haftalık boş zaman süresi değişkenliklerinden etkilenmediği görülürken, öğrencilerin yalnızlık düzeyine göre ise cinsiyet, yaş, bölüm ve haftalık boş zaman süresi değişkenleri üzerinde farklılıklardan etkilendiği, üniversite ve gelir düzeyi değişkenlerinden etkilenmediği görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin yalnızlık ile rekreasyon engelleri alt boyutları arasındaki ilişkiye göre sosyal yalnızlık değişkeninde sadece tesis değişkeniyle düşük düzeyde negatif yönde ilişkili olduğu, duygusal yalnızlık değişkeninde ise tamamıyla düşük düzeyde pozitif yönlü ve yalnızlık toplam değişkeni ile tüm alt boyutlar düşük düzeyde pozitif yönlü anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür.