Yazar "Turan, Mehmet Oğulcan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Gazetelerde yayınlanan siyasi karikatürlerin göstergebilimsel çözümlemesi: 2011 genel seçimleri örneği(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2012) Turan, Mehmet OğulcanGazetelerde yer alan ve karikaturun bir turu olan siyasi karikaturler, gunluk siyasi geli§meleri sicagi sicagina yorumlayarak, siyaset kurumu ile kamuoyu arasinda kopru vazifesi goren bir tur siyasal ileti§im araci olarak konumlanir. Siyasi karikaturlerin dili, gazete haberlerine oranla daha oznel ve ele§tireldir. Siyasi soylemlerin sertle§tigi ve partiler arasi rekabetin en ust noktaya ta§in- digi segim donemleri, siyasi karikaturlerin igerigini belirleyen ozgul siyasi ko§ullar yaratir. Bu donemlerde siyasi karikaturlerin, hangi konulari ele aldigi, siyasi partiyi veya liderini nasil yansit- tigi daha bir onem kazanir. Bu gali§manin amaci, segim doneminde yayinlanan siyasi karikaturle- rin ideolojik duru§unu saptayarak, siyasal ve toplumsal agidan nasil islev gorduklerini ortaya koymaktir. Bu dogrultuda, segim surecinde Turkiye 'de yayinlanan gazetelerdeki karikaturlerde hangi konularin daha sik islendigine ve bu konularin nasil yorumlandigina; siyasi partilerin, tar- tismalarin ve parti soylemlerinin nasil sunulduguna bakilmistir. 12 Haziran 2011 Genel Segimleri oncesindeki 30 gunluk suregte yayinlanan 7 ulusal gazeteden (Aksam, Cumhuriyet, Haberturk, Hurriyet, Sabah, Star, Zaman) segilmis 14 siyasi karikatur uzerinde gostergebilimsel gozumleme yontemi uygulanmistir. Qozumleme ile ulasilan bulgulara gore, siyasi karikaturlerde partileri temsilen parti liderlerinin resmedildigi; segim doneminde toplumsal sorunlar yerine partiler ve liderler arasindaki rekabete, kisisel tartismalara ve soylem farkliliklarina vurgu yapildigi; siyasi karikaturlerin igerdigi yorum ve elestirilerin, yayinlandigi gazetenin ideolojik gizgisi ile yakindan ilintili oldugu sonucuna varilmistir.Öğe Kuyu filmindeki arzu kavramının Lacancı psikanalitik yaklaşım çerçevesinde çözümlenmesi(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2013) Turan, Mehmet OğulcanTürk Sineması 1960’lı yıllarda nitel ve nicel olarak yükselişe geçmiştir. Bu dönemde önemli filmlere imza atan Metin Erksan’ın sinemasında iki farklı yönelim göze çarpmaktadır. Altmışların ilk döneminde toplumsal gerçekçi bakış açısını yansıtan filmler yöneten ve bu doğrultuda çeşitli sinema hareketlerinin içinde yer alan Erksan, altmışların ortasından itibaren siyasi ve toplumsal değişimlerle beraber birey merkezli bir sinemaya yönelmiştir. Ancak yönetmenin, sinema anlayışındaki değişime rağmen, filmlerinde tematik açıdan değişmeyen unsurlar olduğu söylenebilir. Erksan’ın bu dönem filmlerinin hemen hepsinde -ticari odaklı filmleri dışında- karakterlerini felakete sürükleyen saplantılı tutkuları mülkiyet, suç ve cinsellik sarmalında yansıttığı görülmektedir. Kuyu (1968), bu kavramların en net biçimde ortaya konduğu filmlerden biri olarak öne çıkmakta ve Erksan’ın sinemasının temelinde yatan arzu kavramını görünür kılması açısından farklı bir yerde durmaktadır. Bu çalışmada, Kuyu filminin anlatısında temel teşkil eden “arzu” kavramı, niteliğini ve işleyiş tarzını ortaya koymak amacıyla, Lacancı psikanalitik yaklaşım çerçevesinde çözümlenmiştir. Çözümlemede filmin, erkek karakterin, arzusunun tatmini için yarattığı fantezi dünyası üzerine kurulu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Kadın karakter ise erkeğin saplantılı tutkusunun hedefi ve pasif arzu nesnesi olarak konumlandırılmıştır. Filmin anlatısı, bu konumu reddeden kadının, ataerkil toplumda var olamayacağı düşüncesini yansıtmaktadır.Öğe Televizyon haberlerinde MOBESE görüntülerinin kullanımı: Yeni bir tür mü, kaynak mı(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013-09-27) Turan, Mehmet Oğulcan; Kaya, Ahmet YalçınModern devletin doğuşuyla beraber gözetim, mekânsal ve zamansal açıdan genişlemiş, topluma yayılmıştır. 20. yüzyıldaki enformasyon temelli teknolojik gelişmelerle beraber ise yeni bir aşamaya geçilmiştir. Bu yeni dönemin en belirgin özelliği, insanları gittikleri her yerde gözetim altında tutabilen, eylemlerini kayıt altına alabilen gözetim teknolojilerinin ortaya çıkmış olmasıdır. Bunların başında kameralı gözetim teknolojileri gelmektedir. CCTV olarak önce İngiltere?de başlatılan kameralı gözetim, Türkiye?de MOBESE adıyla faaliyete geçmiştir. Gözetim sistemleriyle beraber görüntü kaydetme teknolojilerinde yaşanan gelişmeler, insanların iktidarlar tarafından daha yakından takip edilmesine olanak vermiştir. Buna ek olarak, habercilik alanında yeni görüntü kaynakları kullanılmaya başlanmıştır. Kolay taşınabilir amatör kameranın ve özellikle işyerlerinde kullanılan güvenlik kamerasının yanı sıra polis kamerasına ait görüntülerin de televizyon haberlerinde kullanıldığı görülmektedir. Bunların arasına en son eklenen ise MOBESE kameraları olmuştur. Bu tez çalışmasında MOBESE kameralarının haberlerdeki kullanımı `MOBESE haberciliği? şeklinde tanımlanmış, kaynak kullanımı ve türsel özellikleri, içerik çözümlemesi yöntemi uygulanarak ortaya konmuştur. Çıkan sonuçlar, MOBESE haberciliğinin, haber kaynağı ve görüntü kaynağına olan bağımlılığın üst seviyede olduğu, tabloid özellikler gösteren, görüntü ve ses efektleri kullanılarak yeni bir gerçekliğin yaratıldığı ve ilginçlik etmenin ağır bastığı, asayiş konulu haberleri kapsadığını göstermektedir.