Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Uçar, Gürol" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Bazı biyodizel yakıtlarında yoğunluk, viskozite ve parlama noktasının ısıl değere etkisinin belirlenmesi üzerine bir araştırma
    (Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006) Uçar, Gürol; Acaroğlu, Mustafa
    Taşıtlarda kullanılan alternatif yakıtlardan yeteri kadar verim alınabilmesi, atılan egzoz emisyonları, yakıt ekonomisi gibi parametreler, kullanılan alternatif yakıtın özelliklerine doğrudan bağlıdır. Bu yüzden kullanılacak olan alternatif yakıtın özelliklerinin, taşıtta kullanılan kendi yakıtının özelliklerine yakın veya uygun olması gerekmektedir. Bunun da standartlarda belirtilmiş olan ölçümler kapsamında yapılması gerekir. Bu ölçümlerin zaman alıcı olması, uzman ve eğitimli personel ihtiyacı, hassasiyet gerektirmesi ve oldukça maliyetli olması alternatif yakıt üreticileri için ayrı bir sorun teşkil etmektedir. Bu çalışmada, yukarıda belirtilen sorunların giderilmesine katkıda bulunabilmek için yakıt özelliklerinin birbirleri arasında olan bağlantılar tespit edilmiş ve bu bağlantılar sayesinde yapılan bir ölçüm sonrasında diğer özelliklerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla pamukyağı ME, fındık ME, hardal ME, palm ME, kanola ME, aspir ME, soya ME, zeytinyağı artığı ME, ayçiçeği ME, kızartmalık atık yağı ME, yemeklik atık yağı ME, kullanılmış zeytin yağı ME, kullanılmış kanola yağı ME, kanola ME'leri üretilerek özellikleri belirlenmiştir. Ayrıca yerfıstığı ME, babussu ME, içyağı ME, ruberseed ME, karanja yağı ME, mahua yağı ME, nahor yağı ME ve badem yağı ME'nin literatür verileri kullanılarak biyodizel yakıt özellikleri arasındaki istatistiki ilişkiler ortaya konmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Günümüzde içten yanmalı motorlarda hidrojen yakıtının kullanılması
    (Selçuk Üniversitesi Teknoloji Fakültesi, 2000) Haşimoğlu, Can; Ciniviz, Murat; Uçar, Gürol
    Fosil kökenli yakıtların teknolojinin gelişmesi ve aşırı kulanım sonucu hızla tükenmesi, araştırmacıları alternatif yakıt arayışına itmiştir. Sudan elde edilebilirliği sayesinde sonsuz bir enerji kaynağı olan hidrojen günümüz teknolojisi ile motorlu taşıtlarda yakıt olarak kullanılabilme sınırına gelmiştir. Hidrojenin çevre dostu olması ve geleneksel yakıtlara göre avantajlarının bulunması, yakın gelecekte en gözde enerji kaynağı olmasını sağlamaktadır. Bir takım işletim problemleri bulunsa da yapılacak çalışmalarla bu problemler giderilebilir.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim