Yazar "Uçar, Gürol" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bazı biyodizel yakıtlarında yoğunluk, viskozite ve parlama noktasının ısıl değere etkisinin belirlenmesi üzerine bir araştırma(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006) Uçar, Gürol; Acaroğlu, MustafaTaşıtlarda kullanılan alternatif yakıtlardan yeteri kadar verim alınabilmesi, atılan egzoz emisyonları, yakıt ekonomisi gibi parametreler, kullanılan alternatif yakıtın özelliklerine doğrudan bağlıdır. Bu yüzden kullanılacak olan alternatif yakıtın özelliklerinin, taşıtta kullanılan kendi yakıtının özelliklerine yakın veya uygun olması gerekmektedir. Bunun da standartlarda belirtilmiş olan ölçümler kapsamında yapılması gerekir. Bu ölçümlerin zaman alıcı olması, uzman ve eğitimli personel ihtiyacı, hassasiyet gerektirmesi ve oldukça maliyetli olması alternatif yakıt üreticileri için ayrı bir sorun teşkil etmektedir. Bu çalışmada, yukarıda belirtilen sorunların giderilmesine katkıda bulunabilmek için yakıt özelliklerinin birbirleri arasında olan bağlantılar tespit edilmiş ve bu bağlantılar sayesinde yapılan bir ölçüm sonrasında diğer özelliklerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla pamukyağı ME, fındık ME, hardal ME, palm ME, kanola ME, aspir ME, soya ME, zeytinyağı artığı ME, ayçiçeği ME, kızartmalık atık yağı ME, yemeklik atık yağı ME, kullanılmış zeytin yağı ME, kullanılmış kanola yağı ME, kanola ME'leri üretilerek özellikleri belirlenmiştir. Ayrıca yerfıstığı ME, babussu ME, içyağı ME, ruberseed ME, karanja yağı ME, mahua yağı ME, nahor yağı ME ve badem yağı ME'nin literatür verileri kullanılarak biyodizel yakıt özellikleri arasındaki istatistiki ilişkiler ortaya konmuştur.Öğe Günümüzde içten yanmalı motorlarda hidrojen yakıtının kullanılması(Selçuk Üniversitesi Teknoloji Fakültesi, 2000) Haşimoğlu, Can; Ciniviz, Murat; Uçar, GürolFosil kökenli yakıtların teknolojinin gelişmesi ve aşırı kulanım sonucu hızla tükenmesi, araştırmacıları alternatif yakıt arayışına itmiştir. Sudan elde edilebilirliği sayesinde sonsuz bir enerji kaynağı olan hidrojen günümüz teknolojisi ile motorlu taşıtlarda yakıt olarak kullanılabilme sınırına gelmiştir. Hidrojenin çevre dostu olması ve geleneksel yakıtlara göre avantajlarının bulunması, yakın gelecekte en gözde enerji kaynağı olmasını sağlamaktadır. Bir takım işletim problemleri bulunsa da yapılacak çalışmalarla bu problemler giderilebilir.