Yazar "Ulu, Esra" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kentsel alanda spor sponsorluğunun tüketici davranışları üzerindeki etkisi (Konya örneği)(Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2011) Ulu, Esra; Demir, HayriAraştırmamızda Konya kentsel alanında spor sponsorluğunun tüketici davranışları üzerindeki etkisi ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu bağlamda çalışmamız, sponsorluk yapan firmaların Konya kentsel alanındaki hedef kitleleri hakkında bilgi oluşturması açısından önemlidir. Kentsel alanda spor sponsorluğunun tüketici davranışlarına etkisini (konya ili) araştırmak üzere yapılan bu çalışmanın güvenilirlik ve geçerlilik çalışması Nisan- Mayıs ayında uygulanan anket sonuçunda gerçekleştirilmiştir. Alfa düzeyinin 0,05 olarak kabul edildiği güvenilirlik testinde kullanılan anket, (0,89) düzeyinde güvenilir olarak bulunmuştur. Gerekli düzenlemelerin ardından anket Konya kentsel alanı olarak nitelendirilen Meram, Karatay ve Selçuklu ilçelerini yaşayan ve tesadüfi örnekleme yöntemiyle belirlenen 400 kişiye uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmış değerlerin bulunmasında SPSS 16.0 istatistik paket program kullanılmıştır. Veriler ortalama, standart sapma, yüzde ve frekanslar verilerek özetlenmiştir. Verilerin normal dağılım gösterip göstermediği One-Sample Kolmogorov-Smirnov testi ile test edilmiş ve verilerin normal dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. Veriler normal dağılım gösterdiği için guruplar arasındaki farklılığın tespiti için bağımsız guruplarda t testi, ANOVA testi ve Tukey testi kullanılmıştır. Bu çalışmada hata düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Katılımcıların gösterdiği tüketci davranışları yaş, cinsiyet, eğitim ve gelir durumu, meslek, spora ve spor etkinliklerine olan ilgi durumu, ilgi duyulan spor branşını takip etme durumu ve firmanın algılanan samimiyet ve imaji ile karşılaştırılmıştır. Araştırmamız sonucunda spor sponsorluğunun tüketici davranışları üzerindeki etkisinin yaş, cinsiyet, eğitim, meslek, gelir durumları ile karşılaştırıldığında farklılık bulunmazken, spora olan ilgi düzeyi, takip etme durumu, firmanın algılanan samimiyeti ve imajı ile karşılaştırıldığında farklılıklar çıkmıştır. Kentsel alandaki tüketicilerin spora olan ilgi düzeyi, spor etkinliklerini takip etme durumu artıkça spor sponsorluğunu tüketici davranışları üzerindeki etkiside aynı oranda artmaktadır. Anahtar Sözcükler: Sponsorluk; Spor Sponsorluğu; Tüketici DavranışlarıÖğe Kentsel Alanda Spor Sponsorluğunun Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkisi (Konya Örneği)(2011) Ulu, Esra; Demir, HayriBu araştırma, Konya'da yaşayan bireylerin spor sponsorluğu yoluyla tüketime yönelik davranışlarında bir değişiklik olup olmadığını saptamak amacıyla yapılmıştır. 400 kişiyi kapsayan araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen 18 soruluk ölçek aracılığı ile belirlenirken, katılımcıların kişisel bilgileri için "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Yapılan istatistiki analizler sonucunda, katılımcıların spora olan ilgi düzeyleri ve ilgilendikleri sporu takip etme değişkenleri ile tüketime yönelik davranışları arasında anlamlı bir farka rastlanırken, cinsiyet, meslek, yaş, gelir ve eğitim durumları gibi değişkenler arasında anlamlı bir farka rastlanmamıştır