Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ulusoy, Havva" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Tüketicilerin Moda ve Materyalizm Eğilimlerinin Kompulsif Satın Almaya Etkilerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma
    (Selçuk Üniversitesi, 2019) Ulusoy, Havva; Öztürk, Aziz
    İşletmeler tüketicilerin istek ve eğilimlerini yakından takip etmeli ve bu alandaki değişimlere hazırlıklı olmalıdır. Özellikle son yıllarda reklam ve sosyal medya kanallarının çoğalması ve çeşitlenmesi tüketici davranışları üzerinde oldukça etkili olmakta ve onların modaya ve materyalizme yönelmesine yol açmaktadır. Reklamlarda ve sosyal medya kanallarında sıkça paylaşılan ürünlere yönelik oluşan ilgi tüketicileri onlara ihtiyaç duymasalar bile alım yönünde harekete geçirmektedir. İnternet aracılığıyla bu ürünlere kolayca ulaşabilmenin cezbedici etkisi de buna eklenince kompulsif satın alma davranışlarının giderek yaygınlaştığı düşünülmektedir. Bu varsayımdan hareketle başlatılan bu çalışmanın temel amacı; moda, materyalizm ve kompulsif satın alma kavramları arasında bir ilişki olup olmadığını ölçmek ve tüketicilerin moda ve materyalizm eğilimlerinin; kompulsif satın alma davranışları üzerindeki etkisini incelemektir. Bunun için kolayda örneklem yöntemi kullanılarak Konya ilinde ikamet etmekte olan 402 kişi üzerinde bir anket uygulaması yapılmıştır. Verilerin kodlamasında ve çeşitli istatistiksel analiz yöntemlerinin kullanılmasında SPSS 23.0 paket programından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda tüketicilerin moda ve materyalizm eğilimlerinin kompulsif satın alma davranışları üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Tüketicilerin moda ve materyalizm eğilimlerinin kompulsif satın almaya etkilerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Ulusoy, Havva; Öztürk, Aziz
    Günümüzde tüketiciler istek ve eğilimleri doğrultusunda bir seçim yapmaktadır. Değişimlerin artık küresel boyutlarda gerçekleşmesiyle tüketicilerin seçimleri moda çevresinde de önemli olmaktadır. Moda kavramı geniş çevreleri etkisi altına almakta ve modaya ne kadar uyum sağlandığı önemli bir konudur. Bu bağlamda bireyin yaşamında nesnelerin kazanılması ve bulundurulmasının göreceli önemini belirten materyalizm kavramı öne çıkmaktadır. Tüketiciler satın alma davranışlarında çeşitli kavramların etkisi bulunabilmektedir. Pazarlamacılar da tutundurma faaliyetlerini tüketicilerin eğilimlerini dikkate alarak gerçekleştirmektedir. Tüketimin bir biçimi olan kompulsif satın alma çerçevesinde oluşturulan bu çalışma dört bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde tüketici davranışları incelenmiştir. İkinci bölümde moda ve materyalizm konuları ele alınmıştır. Üçüncü bölümde kompulsif satın alma konusu incelenmiştir. Çalışmanın dördüncü bölümünde; tüketicilerin moda ve materyalizm eğilimlerinin kompulsif satın almaları üzerindeki etkilerini ölçmeye yönelik analizler yapılmıştır. Çalışma kapsamında Konya ilinde ikamet eden tüketicilere bir araştırma yapılarak elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim