Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Uslu, Yakup" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Marka şehir oluşumunda internet ve sosyal medya etkisi: Alanya örneği
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Uslu, Yakup; Şimşek, Sedat
    Antalya'nın Alanya kasabası Türkiye turizm hareketlerinin başlamasında öncülük etmiş bu sayede yurt içinde ve yurt dışında tanınırlık kazanmıştır. Uzun yaz mevsimi, doğası, tarihi ve kültürel varlıkları ile Alanya Türkiye'deki tüm turizm kentleri arasında öne çıkmıştır. Dünyadaki benzer şehirler, gerek yatırımcı çekmek, turizm hareketleri yaratmak gerekse yaşam kalitesi ve nitelikli insan sayısını arttırmak için markalaşarak öne çıkmaya çalışmaktadır. Şehirlerin markalaşma sürecinde doğal olarak şehirler tanınırlığını artırmak zorundadır. Özellikle turizm alanında şehirlerin potansiyelini ortaya çıkarmak için internet ortamı ve sosyal medya araçları yoğun bir şekilde kullanılmaktadır. İnternet ortamında oluşturulan kentlerin web sayfaları, sosyal medya hesapları şehrin tanıtımına katkıda bulunmakta ve turizm hareketlerini kolaylaştırmaktadır. Bu çalışmanın amacı, marka, markalaşma, internet, sosyal medya kavramları ışığında, şehir markalaşma sürecine internet ve sosyal medya araçlarının etkilerini ortaya çıkarmaktır. Çalışma üç bölümden oluşmakta; birinci bölümde çalışmaya ışık tutması açısından, marka, şehir, sosyal medya kavramları ve gelişim süreçleri örnekleriyle, ikinci bölümde internet, sosyal medya ve marka şehir oluşumunda sosyal medya alanları Visit Alanya örneklemiyle anlatılmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde alan çalışması yapılarak; iki farklı araştırma yöntemi uygulanmıştır. Birinci yöntemde anket uygulaması yapılmış, araştırmaya katılanlara; internet kullanım alışkanlıkları, sosyal medya kanalları, 'Visit Alanya' uygulama web sayfası ve bağlı sosyal medya hesapları, Türkiye ve Alanya markaları hakkında çoğunluğu yabancı ve farklı ülkelerden 452 kişi üzerinden 25 soru sorulmuştur. Araştırmadan çıkan sonuçlar SPSS-20 yöntemi ile analiz edilmiş ve çıkan sonuçlar yorumlanmıştır. İkinci alan çalışması yönteminde Alanya'da bulunan STK temsilcilerine ve yerel yöneticilere, turizmde Alanya ve sosyal medya ilişkisine yönelik yüz yüze görüşme yöntemi ile standartlaştırılmış sorular sorulmuştur. Çalışmanın sonunda her iki yöntemle ortaya çıkan sonuçlar değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, Alanya'nın turizmde bir marka şehir olduğu, Alanya şehir markasının Türkiye'den pozitif olarak ayrıştığı, günümüzde şehir tanıtımları için internet ve sosyal medya kanallarının gerekli olduğu, sosyal medya içinde en etkili sosyal medya kanallarının facebook, instagram ve youtube olduğu araştırmada ortaya çıkarılmıştır. Araştırmada ortaya çıkan diğer sonuçlara göre, tatil için plan yapan insanlar internetten şehirle ilgili bilgi edinmekte, bu bilgileri en çok tripadvisor, instagram ve visit ile başlayan şehir ve devlet web sayfasından edinmektedir. Sanal ortamda Alanya'nın tanıtım çalışmalarına katkı sağlayan ve bu tezin ortaya konulmasında önemli bir etken olan 'Visit Alanya Web Sayfası' yapılan iki uygulama çalışmasına katılanlar (ankete katılanlar ve yüz yüzü özel görüşme yapılan kişiler) tarafından, görsel ve içerik olarak başarılı bulunmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yurt dışında turizm amacı ile yapılan reklamların çeşitliliği ve bunun ülke imajına etkisi: İsveç örneği
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010-06-15) Uslu, Yakup; Serarslan, Meral
    Turizm, gerek istihdama katkısı gerekse ülke ekonomisine etkisi bakımından birçok ülkede oldugu gibi Türkiye açısından da büyük önem tasımaktadır. Ülke imajı seyahat edenlerin davranıslarında oldukça etkilidir. Türkiye’ ye hiç gelmemis insanlar gerek tarihi yargılar gerekse kötü propagandalar yüzünden Türkiye’yi yeteri kadar tanımamaktadır. Bu çalısmada yurt dısında yapılabilecek etkili tanıtım ve reklam yöntemleri, turizm hareketlerinin artması ve sonuç olarak turizmin ülke imajına katkısı değerlendirilmektedir. Çalışma üç bölümden oluşmakta, birinci bölümde reklam kavramı, reklamın amacı, fonksiyonları ve diğer disiplinlerle ilişkisi ele alınmaktadır. kinci bölümde; turizm ve imaj kavramı, ülke imajı, yurt dışı turizm reklamları ele alınmıştır. kinci bölümde ayrıca İsveç’teki Türkiye imajının dünü ve bugünü, İsveç’te kariyerinde basarılı insanlarla yüz yüze görüşülerek ortaya konmuştur. Üçüncü bölümde ise İsveç örnek ülke alınarak alan araştırması yapılmıştır. Araştırmada, İsveçlilerin turizm reklam ve tanıtımlardan etkilenip etkilenmediği, Türkiye’nin İ sveç’teki reklam faaliyetlerinin yeterli olup olmadığı ve turizm hareketleri sonucunda imaj değişikliğinin meydana gelip gelmediği, İsveçli insanların seyahat alışkanlıkları ve tercihleri, Türkiye’ye gelmeden önceki ve sonraki düşünceleri, İ sveç’te yapılabilecek en etkili reklam ve tanıtım ortamları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda İ sveçlilerin reklam ve tanıtım faaliyetlerinden etkilendikleri, Türkiye’nin reklam faaliyetlerinin yetersiz olduğu ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca gelişen iletişim araçlarına paralel olarak, İsveçlilerin seyahat tercihlerini internet üzerinden yaptıkları, reklam ortamları bakımında TV reklamlarının etkili olduğu, İ sveçlilerin Türkiye’yi ziyaret ettikten sonra olumlu imaj edindikleri ortaya çıkarılmıştır.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim