Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Uzer, Fatmanur" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Using drama in teaching English effectively
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008) Uzer, Fatmanur; Çakır, Hasan
    Türkiyede; birçok ögrenci yılllar süren yabancı dil eğitiminden sonra ingilizceyi iletişim aracı olarak kullanamamakta, günlük yaşama sınıfta öğrendiklerini yansıtamamaktadır.Bunun nedeni kullanılan tekniklerin yetersiz oluşu ve derslerin öğrencilerin motivasyonunu arttırıcı şekilde eğlenceli ve gerçekçi geçmemesidir. Bu çalişma dramanın gerçek yaşam koşullarını sınıfa getirerek ve öğrencilere anlamlı iletişim kurmalarını sağlayarak ingilizce öğretiminin daha etkili olmasındaki rolünü göstermeyi amaçlamaktadir. İlk bölüm çalışmayı yapmanın nedenlerini içermektedir. İkinci bölüm dramanın tanımı, tekniklerini; dramanın yabancı dil öğretimindeki olumlu etkilerini ve yabanci dil öğretiminde nasıl kullanılabileceğini anlatmaktadır. Drama, öğrencilerden sınıf dışarısında baska biri olmalarını istediği için geleneksel sınıflardaki gerilimin azalmasına yardımcı olur. Ögrencilere üstlendikleri rolle bir maske sağlayan drama; onlara his ve düşüncelerini özgürce açıklama fırsatı tanır. Drama ayrıca sıkıcı ve karışık dilbilgisi kurallarina anlamsal bir boyut kazandırır. Drama ile öğrenciler doğru şeyi, dogru yer ve zamanda söylemeyi ögrenirler. Kısaca drama gercek dünya ve sınıf arasında bir köprü kurar.Drama kullanmanın bir diğer olumlu etkisi dramanın derslere `eğlence' unsurunu da katması; böylece tüm ögrencilerin aktivitelere katılarak etkili bir sekilde `yaparak' öğrenmeleridir. Bu bölümde dramanın önemi ve avatajları belirtildikten sonra, yabanci dil öğretmenlerine drama uygulamalarında faydalı olacak aktivite ve öneriler sunulmuştur. Üçüncü bölüm uygulama çalışmasına ait verileri ve sonuçları içermektedir. İlkogretim 8. sınıf öğrencilerine yapılan uygulamalı çalışmadan sonra öğrencilerin drama teknik ve aktiviteleri kullanıldıgında daha cok istekli oldukları ve konusma becerilerinin daha iyi gelistiği görülmüştür.İşte bu yüzden ülkemizdeki tüm yabanci dil öğretmenleri drama kullanımının olumlu etkilerinin farkında olup, dramayı sınıflarında kullanmalıdırlar.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim