Yazar "Yamak, Ziynet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hazır giyim sektöründe üretici-bayi ilişkilerinin analizine yönelik bir araştırma(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009) Yamak, Ziynet; Mızrak, Şerifeİşletmeler tüm üretim stratejilerini müşterilerinin taleplerini tam olarak karşılayabilmek aynı zamanda onları memnun edebilmek üzere planlamalıdırlar. Üretici işletmeler misyon, vizyon, strateji ve değerlerinde öncelikli olarak müşterilerinin beklentilerine yer verirlerse müşteri sadakatini sağlayabilirler. İşletmelerin bu nedenle pazarlama çalışmalarına ağırlık vermeleri gerekmektedir. İyi bir plan dâhilinde doğru ürün, doğru miktarda, doğru yerde ve zamanda müşteriye temin edilmelidir. Bundan anlaşılacağı üzere işletmeler pazarlama faaliyetlerinin önemini anlamalıdır. Çağa uygun olarak müşterilerinin taleplerini karşılayan ürünün belirlenmesi ve kabulünün sağlanması için faaliyetlerini gerçekleştirmelidirler. Bu pazarlama faaliyetleri ise müşteri beklentilerine en uygun ürünün üretilmesi, en uygun ürün fiyatlandırmasının yapılması, dağıtım ve tutundurma çalışmalarıdır. Araştırma ile hazır giyim sektöründe pazarlama faaliyetleri doğrultusunda, dağıtım kanalları arasında yer alan üretici bayi ilişkileri ve bu ilişkileri etkileyen faktörleri ayrıntılı bir şekilde incelemek hedeflenmiştir. Bu araştırmada survey tipi araştırma modeli uygulanmıştır. Hazır giyim sektöründe üretici bayi ilişkilerinin analizine yönelik veriler, İstanbul ve Konya illerindeki bayilere uygulanan anket ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda hazır giyim üreticilerin dağıtım kanallarında yer alan bayileri ile ilişkilerinin düzeyi ortaya konulmuştur. Hazır giyim sektöründe üretici-bayi ilişkilerinde İstanbul ve Konya illeri arasında farklılıkların olduğu tespit edilmiştir. Üretim, iletişim, dağıtım ve tutundurma çalışmalarında işletmelerin rekabet açısından önde olmalarını sağlayan kalite, fiyat, hız ve esneklik parametrelerine yeterli düzeylerde dikkat etmedikleri belirlenmiştir.