Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Yayla, Hatice Mine" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Halkla İlişkiler Etiği Kapsamında Halkla İlişkiler Bölümü Öğrencilerinin Meslek Etik Kurallarına Bakış Açısı
    (Selçuk Üniversitesi, 2017) Gülsünler, Makbule Evrim; Yayla, Hatice Mine; Tosunlu, Şeyma
    Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de meslek etik kurallarının en çok tartışıldığı alanlardan biri halkla ilişkiler etiğidir. Halkla ilişkiler mesleğini yerine getirenlerin, etik kurallarına bağlı kalarak mesleklerini sürdürüp sürdürmedikleri çok tartışılmaktadır. Halkla ilişkiler mesleğinde mesleği geliştirme açısından, onurlu ve saygın bir konuma ulaştırılması açısından etik değerler incelenmekte ve halkla ilişkiler meslek etik ilkeleri, mesleki sorumluluklar ve mesleki davranışlar uluslararası standartlar doğrultusunda ele alınmaktadır. Bu çalışmada Selçuk Üniversitesi ve İzmir Ekonomi Üniversitesinde Halkla İlişkiler bölümü 3. ve 4.sınıfta okuyan halkla ilişkiler öğrencilerine anket uygulanmış olup, öğrencilerin halkla ilişkiler etiği hakkındaki görüşleri ele alınmış ve meslek etiğine bakışları irdelenmiştir.. Elde edilen bulgulara göre; her iki üniversite öğrencilerinin üniversitelerde etik dersi okutulması yönünde hem fikir olduğu görülmektedir. Ayrıca halkla ilişkiler etiği ile değişkenler arasında kişiden kişiye farklılık görülmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Hedonik (Hazcı), Faydacı ve Gösterişçi Tüketim Bağlamında Bireylerin Satın Alma Tercihlerinin İncelenmesi
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Yayla, Hatice Mine; Gülsünler, Makbule Evrim
    Küreselleşmenin getirdiği yoğun rekabet ortamında işletmelerin ayakta kalabilmesinin yolu; tüketicilerin isteklerinin ve ihtiyaçlarının doğru analiz edilmesinden geçmektedir ve bunun için de tüketicilerin ihtiyaçlarına en uygun ürün ve hizmetlerin karşılanması gerekmektedir. İnsanların ihtiyaçlarının zamanla değişmesi, gelirlerinin ve boş zamanlarının artması tüketicilerin satın alma davranış biçimlerinin de değişmesine neden olmuştur. Bu satın alma davranış biçimlerinin arasında gösterişçi, faydacı ve hedonik tüketim davranışı bulunmaktadır. Gösterişçi tüketim davranışı sergileyen tüketiciler; statüsü yüksek olan grubun kullandığı ürün ve hizmetleri kullanmakta ve bu gruba ait olmak istemektedir. Faydacı tüketim davranışı sergileyen tüketiciler; kendi ihtiyaçlarına en uygun olan ve fayda sağlayacak ürün ya da hizmetleri satın almaktadır. Hedonik tüketim davranışı yapan tüketiciler ise; kendilerine haz veren ve duygusal boyutuna hitap eden ürün ve hizmetleri satın almakta ve kullanmaktadır. Bu doktora çalışmasında tüketicilerin otomobil satın alırken, otomobilin hedonik, faydacı ve gösterişçi özelliklerini dikkate alıp almadıklarını; gösterişçi, faydacı ve hedonik tüketim davranışlarına ve otomobil satın alma niyetlerine göre hangi kümelerde toplandığı incelenmiştir. Analiz sonuçlarına göre, otomobil satın alımında tüketici davranışları bakımından alım gücü yüksek tüketici, gösterişçi tüketici ve faydacı (rasyonel) tüketici olmak üzere üç tüketici kümeye ayrıldığı ortaya çıkmıştır.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim