Yazar "Zadeh, Ali Hadavi" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İran’da EFL Derslerinin Sözlü İletişimi ve Beceri ve Motivasyon Stratejilerine Yönelik Bir Araştırma(Selçuk Üniversitesi, 2010) Zadeh, Ali Hadavi; Temizel, Aliİran’da İngilizce öğrenme tutkusu artmaktadır. İran’da resmi rakamlar yaklaşık 8 milyon öğrencinin ortaokul, lise, üniversite ve özel dil eğitim kurumlarında ikinci bir dil olarak İngilizce öğrenmekte olduğunu göstermektedir. İran’da 14 yaşından sonra İngilizce öğrenimi zorunludur ve öğrenciler orta öğrenim düzeyinden 18 yaşında kadar İngilizce öğrenimine devam etmektedirler. 7 yıllık İngilizce öğretiminden sonra öğrencilerin İngilizce konuşma becerilerinin çok sınırlı kalması dikkat çekicidir. Bu makalenin konusu İran’daki EFL (orta öğretim) öğrencileri arasında üç yıllık İngilizce öğrenimleri esnasında, sekizinci yıl odaklı olmak üzere, motivasyonla ilgili tavsiyeler konusundaki bir araştırmadır. Bu makalenin amacı, Orta öğrenimdeki 3 yıllık İngilizce dersinde hedef dilde konuşmak ve iletişim kurmak olarak düşünülen sözlü iletişim becerilerinin önündeki engelleri araştırma ve İran’daki yabancı dil sınıflarında iletişimde karşılaşılan farklı motivasyon engellerini içeren bir literatür incelemesi sunmaktır. Ayrıca, İran’daki yabancı dil sınıflarında uygun motivasyon stratejilerini ortaya koymaktır. Daha sonra İran’da İngilizce öğretiminin arka planına ışık tutulacak ve İran’da İngilizce öğretiminin sorunlarını değerlendirdikten sonra, bazı pratik öneriler sunulacaktır. Yukarıdaki konuları göz önüne alarak bu araştırmada görüşme ve anket olmak üzere iki yöntem kullanıldı ve hem öğrenciler hem de öğretmenlerden en güvenilir ve doğru dönütleri almak için 7 farklı okuldan 111 öğrenci ile çalışıldı. İran eğitim ortamında en güvenilir ve doğru sonuçların alınmasını için bu iki yöntemin kullanılması uygun görüldü. Bu yolla, orta öğrenim esnasında öğrencilerin motivasyonunun mu azaldığını yoksa yöntemlerin mi öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamadığını görmek istedik. Araştırmanın amaçlarına uygun olarak, bu araştırmada bilgi ve eylem için iki önemli entelektüel proje türü uygulandı ve aşağıdaki iki araştırma sorusuna cevap arandı: 1) İranlı öğrencileri yabancı bir dil olarak İngilizce konuşmaya ne motive etmektedir? 2) İran’daki sınıf ortamı için uygun motivasyon stratejileri nelerdir? Bu araştırma, İranlı öğrencilerin anadil konuşan öğretmenlerden yararlanamadığı ve ana dili konuşmayan öğretmenlerinin konuşmanın önemi üzerinde yeteri kadar durmadıkları sonucunu ortaya koymuştur. Bu sonuç, Orta Doğu ülkelerinde benzeri yeni araştırmalar yapılmasını gerekli hale getirmektedir.