Yazar "Zenelaj, Besjon" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Pazarlama stratejisi olarak sosyal medya iletişimi ile kurumsal itibarı oluşturmak: İletişim sektöründe bir araştırma(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014) Zenelaj, Besjon; Bilge, Fahrettin AtılKüreselleşme ve internet sayesinde meydana gelen değişimler işletmeler ve tüketicileri etkilemiştir. İşletmeler; rekabetçi bir pazar ortamında başarılı olabilmek için, tüketicileri memnun etmek amacıyla sürekli yeni stratejiler geliştirmektedir. Tüketiciler ise kaliteli ürün ve hizmetler üreten, değer vaat eden ve isteklerini dikkate alan işletmeleri tercih etme eğilimindedir. Özellikle 90'lı yılların ortasında önem kazanan kurumsal itibar işletme stratejisi içerisinde önemli bir yere sahiptir. İnternetin yaygınlık kazanmasıyla birlikte tüketicilerle interaktif iletişim kurmak kritik önem almıştır. İnteraktif iletişimi kurmak sosyal medya platformları sayesinde mümkün ve işletmeler; sosyal medya ortamında kurumsal itibarı oluşturma, büyütme ve koruma amacıyla adımlar içeren stratejiler üretmelidir. Bu araştırma, sosyal medya ortamında kurumsal itibarı oluşturma ve yönetmenin önemini ortaya koymayı hedeflemektedir. Faktör analizi sonucunda 20 sorudan oluşan kurumsal itibar ölçeğinin ankete katılan cevaplayıcılar tarafından 3 alt boyutta algılandığı belirlenmiştir. Faktörler sırası ile Entellektüel Sermaye ve Toplumsal Bilinç (9 madde), Farklılık (Differentiation) ve Güven Verme (7 madde) ve Finansal Güvenilirlik (4 madde) olarak adlandırılmıştır Yapılan regresyon analizi sonucunda sosyal medya kullanımı değişkeni ve alt değişkenlerinin, kurumsal itibar algısı değişkenini açıklama oranı yaklaşık olarak % 42 olarak bulunmuştur.Öğe Using Social Media Communication as a Marketing Strategy to Generate Corporate Reputation: A Study in the Telecommunication Industry(OECONOMICA PUBLISHING HOUSE, 2016) Zenelaj, Besjon; Gambarov, Vusal; Bilge, Fahrettin AtilChanges that took place thanks to globalization and the internet have affected both businesses and consumers. In order to succeed in a high competitive market environment, businesses are constantly developing new strategies in order to satisfy consumers. Consumers on the other hand are more likely to choose the businesses that produce goods and services of high quality, take in consideration their requests, deliver values and establish an interactive communications with their consumers through social media platforms. With the widespread use of the internet, establishing an interactive communication with consumers has become critical. The establishment of interactive communication is possible mainly through social media platforms and therefore, businesses should produce strategies that aim to manage, enhance and protect corporate reputation, which is also affected by the use of social media. This study intends to demonstrate the importance of managing corporate reputation through usage of social media platforms. According to the results of this study there are four main dimensions of social media that affect corporate reputation. Interaction and utility, Evaluation, Information and Contradiction does affect reputation individually. According to this study; the most important dimensions affecting corporate reputation are Interaction and utility and Evaluation. Moreover the effect of social media on corporate reputation according to analysis conducted in this study is very significant and high. This study revealed that effect of social media on corporate reputation is significant and has its importance in managing online corporate reputation.