Acil Yardım ve Afet Yönetimi/Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Turizm Destinasyonu Olarak Konya Şehrinin Marka Kişiliği(Selçuk Üniversitesi, 2022 Ekim) Sakar, Alper SelçukMarka kişiliği (brand personality) kişilik özelliklerinin, markalarla özdeşleştirilmesi ile ortaya çıkan bir süreçtir. Tüketicilerin belirli bir markaya bağlılık göstermelerinde marka kişiliği önem taşımaktadır, çünkü marka kişiliği satınalma kararlarını etkilemekte ve rakipler arasından seçim yapmayı sağlamaktadır. Dolayısıyla pazarlamacılar ve işletmeler bu yaklaşımı göz önüne alarak markaların hangi kişilik özelliklerinin tüketiciler gözünde geçerlik kazandığını belirlemekte ve pazarlama iletişiminde bu özellikleri ön plana çıkarmaktadırlar. Destinasyon imajı; genel imaj, destinasyon markası, ve marka kişiliği ile ilişkilendirilebilmektedir. Bu bağlantı kişilerin hayat tarzları ve değerler sistematiğinin bir destinasyonu seçim sürecinde kilit derecede önemli olduğunu göstermektedir. Turistin destinasyon imajı hakkındaki düşüncesi ile destinasyonun marka kişiliği ne kadar çok uyuşursa o destinasyona ziyaretle sonuçlanacak bir davranış eğilimi gözükecektir. Bu çalışma marka ve pazarlama dünyasına tüketici maddelerinden daha çok seyahat destinasyonları açısından bakmaya çalışmıştır. Hem yerli hem de yabancı turistler nezdinde turistik destinasyon olarak Konya ilinin marka kişiliği boyutları Aaker’in (1997) ölçeğinde uygulanmış, farklılaşmaları araştırılmış, destinasyon imajı ile marka kişiliği ilişkilendirilmiş ve araştırma sonuçlarına dayanılarak ilin destinasyon olarak pazarlaması hakkında ipuçları elde edilmiştir.Öğe Evaluating Tactical Skills of Amateur Soccer Players with Respect to Their Positions(Selçuk Üniversitesi, 2022 Aralık) Yılmaz, Osman; Taşkın, Mine; Kaplan, Turgut; Taşkın, HalilThe aim of this study is to evaluate tactical skills of amateur soccer players with respect to their positions. A total of 255 amateur soccer players were examined. These soccer players are playing in different amateur leagues of Turkey. The tactical skill Inventory was used for soccer players. Forwards and Central Defenders had higher tactical skills than did External Defenders, Central Midfielders, and External Midfielders in the positioning and deciding (P<0.05). Also, Forwards had higher tactical skills than did External Defenders, Central Midfielders, and External Midfielders in the knowing about ball actions (P<0.05). Central Defenders had higher tactical skills than did Goalkeepers, Central Midfielders, External Midfielders, and Forwards in the acting in changing situations (P<0.05). The knowing about others soccer players were not statistically significant in the case of all positions (P>0.05).In conclusion, it is considered that the tactical skills of the stoppers and forward players are better than the other players. However, it is seen that the tactical understanding of the players has not changed in terms of the knowing about other soccer players.Öğe Türk Si?gorta Sektöründe I?şletme Yatırımları (1990-1997)(Selçuk Üniversitesi, 2002) Karabulut, TahsinTeknolojik gelişmeyle beraber hem bireysel ve hem de kurumsal olarak karşılaşılacak risklerin çoğalması sigortaya duyulan ihtiyacı arttırmıştır. Sözkonusu ihtiyacı gidermeye yönelik olarak faaliyet gösteren sigorta işletmeleri, sosyal ve ekonomik alanda birçok fonksiyonu yerine getirmektedir. Ülkemizde de sigorta sektörü son yıllarda büyük önem kazanmıştır. Bu çalışma sigorta işletmelerinin yatırımlarına yönelik bir inceleme sunmayı amaçlamaktadır. Çalışmada sigorta işletmelerinde yatırımların mali görünümü İncelenmekte ve yorumlanmaktadır.Öğe Bankalarda Kurumsal Yönetim-Entelektüel Sermaye İlişkisi(Selçuk Üniversitesi, 2010) Yılmaz, F. ÖzlemGünümüzde ekonomik ve sosyal alanlarda ortaya çıkan değişimler, yaşanan uluslararası finansal krizler, finansal bilgi üreticilerinin güvenilirliklerine gölge düşürmüştür. Farklı gruplara bilgi üreten muhasebe bilgilerinin uygulanmasında kamunun ve özel sektörün kurumsal yönetim politikalarının yetersiz olduğu görüşü, ülkelerin ekonomik olarak birbirlerine olan bağlılıklarının artması ve yeni rekabet şartları kurumsal yönetim kavramının önemini artırmıştır. Kurumsal yönetimle birlikte artan bilgi kullanımının, özellikle işletmelerde yol açmış olduğu değişimler, fiziksel olmayan varlıkların da yönetilmesini, ölçülmesini ve raporlanmasını zorunlu kılmıştır. Bu çalışmada bilgi çağının önemli bir silahı olarak kurumsal yönetim-entelektüel sermaye ilişkisi üzerinde durulmuş ve bu ilişki banka işletmelerinde muhasebe bakış açısı ile değerlendirilmiştir.