Müzik Bölümü Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Ahmed Adnan Saygun’un Çoksesli Müzikte/Türk Çoksesli Müziği’nde Ulusalcılığa İlişkin Kodları(Ahmet Yesevi University, 2012) Yöre, Seyit; Seçkin Gökbudak, Z.Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş sistemi, Ziya Gökalp ve Atatürk’ün düşünceleri çerçevesinde, ulus-devlet temeline bağlı ulusalcı bir modernleşmeden oluşmuş, bu sistem Türkiye’deki kültürel ve müziksel yaratımı etkilemiş ve böylece, besteciler ulusal müzik malzemeleri ile uluslararası çoksesli müzik tekniklerini birleştirilerek devlet sistemine uygun bir ulusalcı çoksesli müzik yaratmışlardır. Türk çağdaş müziği olarak da anılan bu yeni müziğin ilk kuşak bestecilerinden biri de Ahmed Adnan Saygun’dur. O, müzik eserlerinin yanında, söylemleriyle de müzikte ulusalcılığı vurgulamış ve diğer bestecilerin içinde öne çıkmıştır. Bugüne kadar Saygun ve eserleri hakkında araştırmalar olmasına rağmen, onun ulusalcılık yaklaşımları hakkında doğrudan herhangi bir araştırmaya rastlanmamıştır. Bu çalışmada, Saygun’un çoksesli müzikte/Türk çoksesli müziği’nde ulusalcılığa ilişkin kodları etnomüzikoloji disiplini ve nitel araştırma modelinde literatür ve içerik analizi teknikleriyle araştırılmış, sonuç olarak ortaya çıkan on iki kod Saygun’un görüşleriyle tanımlanarak, yorumlanmıştır.Öğe Osmanlı/Türk Müzik Kültüründe Levanten Müzikçiler(2008) Yöre, Seyit.Yakın Doğu’da ve Osmanlı Coğrafyası’nda yaşayan Avrupa kökenli yerleşik yabancılara Levanten1 denilmiştir. Levantenler Yakın Doğu ve Osmanlı kültürünün birçok unsuru içinde yer almış ve katkıda bulunmuşlardır. Osmanlı kültürünün en önemli ögelerinden biri de müziktir. Levantenler bu öge içinde gözlemci, üretici, tüketici, eğitici, icrâcı ve kuramcı olarak yer almışlardır. Bu çalışmada Osmanlı’daki müzik üreticisi, eğiticisi, icrâcısı ve kuramcısı Levantenler ve onların Osmanlı/Türk müzik kültürüne katkıları araştırılmıştır.Öğe Lieder der Türkei.Ein zweisprachiges Liederbuch. Spiel- und Tanzanleitungen. Kulturhistorische Erläuterungen(ERICH SCHMIDT VERLAG, 1996) Öztürk, Ali Osman.Dieses durch die finanzielle Unterstiitzung u. a. der Vorarlberger Landesregierung und der Tiirkisch-Osterreichischen Gesellschaft in Vorarlberg publizierte Gebrauchsliederbuch hat das Ziel, wie der Verf. selbst betont, ,,im gemeinsamen Tun, Singen, Tanzen, Spielen in Gruppen mit Kindern verschiedener Nationalititen ein echtes interkulturelles ,Erleben' zu vermitteln. Umso mehr verwundert es, wenn etwa in Klassen, in denen tiirkische Kinder sitzen, sehr wohl Lieder aus Lateinamerika gesungen werden, aber keines aus der Tiirkei" (S. 5). Zu begriitgen ist diese Zielsetzung des vorliegenden Buches in unserer heutigen Zeit, in der viel von ,,interkulturellem Lernen" gesprochen, aber nur sehr wenig gemacht wird. Dementsprechend ist das Buch zur besseren Verstindlichkeit und zum gegenseitigen Verstindnis zweisprachig konzipiert. Bei der Auswahl der Lieder, die fiir die gesamte tiirkische Musik reprasentativ auftreten k6nnen, scheint das Kriterium der Einfachheit, d. h. dagf sie leicht erlernbar bzw. spielbar sind und nicht ,weit von dem abendlindischen Musikempfinden entfernt' stehen, bestimmend gewesen zu sein.