Sahne Sanatları Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Türkiye’de Batı Müziği Kadın Bestecileri: Cumhuriyetle Birlikte Görünür Olmak(2017) Şahin, Esra.; Küçük, Duygu.Türkiye'de Cumhuriyetle beraber değişen kültürel yaşamın ülke genelinde ilerici ve modern bir görünüm kazanmasıyla beraber kadın kimliğinin bağımsız bir birey olarak toplumda yer almaya başlaması ülke tarihinin büyük dönüm noktalarındandır. Cumhuriyetin müzik eğitimi alanında yaptığı yenilikler tevhid-i tedrisat politikasına dahil olmakla birlikte bilimsel bir nitelik de kazanmıştır. Yetenekli gençleri eğitim almaları amacıyla yurtdışına göndermenin yanında yurtiçinde de çoksesli müzik eğitimi veren konservatuvarlar ve müzik öğretmenleri yetiştiren akademiler kurulur. Önemli sanatçı ve eğitimcilerin ders verdiği bu kurumlardan zaman içinde büyük besteciler yetişir. Yurtdışında eğitim alıp gelen yetenekli gençler ise sonrasında Türk Beşleri olarak anılacak olan bestecileri de kapsayan yetkin sanatçılar olarak yurda hizmet etmeye dönerler. Cumhuriyetin yeni yetişen bestecilerinin içinde elbette kadınlar da vardır. Ancak dünyada olduğu gibi Türkiye'de de kadın besteciler erkeklere göre sayıca oldukça azdır. Yine de Türkiye örneğinde kadın bestecilerin tanınması ve çoğalmasında Cumhuriyetin rolü oldukça büyüktür. Nazife Güran, Yüksel Koptagel, Meliha Doğuduyal, Sıdıka Özdil, Nihan Atlığ, Perihan Önder Ridder, Deniz İnce ve İpek Mine Altınel Cumhuriyetin sanat politikalarıyla yetişmiş ve günümüze önemli eserler bırakmış önde gelen kadın bestecilerdir. Bu çalışmada Cumhuriyet döneminde besteci yetiştirme politikalarından kısaca bahsedilerek Türkiye'de batı müziğinin önde gelen kadın bestecileri hakkında bilgiler verilecektir. Çalışmanın amacı, bu bestecilerin tanınmasına katkıda bulunmaktırÖğe Türkiye’de ulusalcı müzik ve bir opera eseri olarak ‘aşk?ı memnu’(2015) Yazıcı, Hilmi; Gökbudak, Zehra Seçkinİnsanlık tarihine bir bütün olarak bakıldığında en eski zamanlardan bugüne kadar sürekli bir devinim ve evrimleşmenin var olduğu görülmektedir. Bugün içinde bulunulan modern toplum kavramının oluşup gelişmesi de elbette bu evrimleşmenin bir parçası ve sonucudur. Bu tarihsel süreç içerisinde güç kazanan pek çok ideolojiden biri olarak ulusalcılık kavramı ise modern toplum kavramının oluşmasından sonra etkinlik kazanan ve pek çok alanda olduğu gibi kültürel alanda da etkili olan siyasi temelli bir akım olarak dikkat çekmektedir. Bu çalışmada, Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş sürecinde de siyasi ve kültürel alanda temel alınan ideoloji olarak dikkat çeken ulusalcılık düşüncesinin, kurulması hedeflenen ulusal müzik anlayışına nasıl yön verdiği, ilk dönem eserlerinden bugüne ne şekilde değiştiği Aşk?ı Memnu adlı opera eseri özelinde değerlendirilmiştir. Bu doğrultuda nitel araştırma modelinde Doküman İncelemesi tekniği kullanılarak elde edilen veriler yorumlanmıştır.Öğe Celexocib (200 Mg/d) or Diclofenac (100 Mg/d) in Osteoarthritis: A Multicentre, Double Blind Trial(B M J Publishing Group, 2003) Yazıcı, Hilmi; Özdemir, O.; Kirazlı, Y.; Özbek, S.; Özerbil, O.; Gür, A.; Ardıçoğlu, O.[Abstract not Available]Öğe İstanbul Beyaz, Rakı Rengârenk, Kırmızı Yorgunları, Gözü Kara Alaturka adlı oyunlardaki İstanbul(Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2012) Zerenler, Dilekİstanbul tarih boyunca birçok medeniyete beşiklik ederek dünya coğrafyasında önemli bir yere sahip olmuştur. Türk ve Dünya edebiyatındaki birçok edebi kişiliği etkileyen, onlara ilham kaynağı olan yedi tepeli İstanbul kimi eserlerde can yakan bir kadın kimi eserlerde hayatın merkezi olarak ele alınmıştır. Batılıların özellikle gezi yazılarında oryantalist bir bakış açısıyla da değerlendirdiği İstanbul büyük bir şehir olmanın imkânlarını ve sorunlarını içinde barındırdığı insanlarla birlikte yaşar. Bu çalışmada da Türk edebiyatının önemli isimlerinden Ahmet Hamdi Tanpınar, Yahya Kemal Beyatlı, Orhan Pamuk gibi İstanbul’dan ilham alan çağdaş oyun yazarı Özen Yula’nın İstanbul Beyaz, Rakı Rengârenk, Kırmızı Yorgunları, Gözü Kara Alaturka adlı oyunlarında İstanbul’u ele alış tarzı incelenecektir. Oyun kişilerinin İstanbul’la ilişkisi, İstanbul’un bireyler üzerindeki olumlu-olumsuz etkisi irdelenecektir. Mekânın insanın hayatını şekillendirmedeki önemi dikkate alındığında oyun kişilerinin geçmişlerinin ve geleceklerinin de İstanbul tarafından belirlendiği, bunun farkında olan kimi oyun kişilerinin özgür alan yaratmak için kaçışlara sığındıkları görülür. Bu çalışmada İstanbul’un karanlık yüzü toplum tarafından ötekileştirilen sıra dışı oyun kişileri aracılığıyla dile getirilir.