Yazar "Çelik, Mehmet Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Duygusal zeka ile iletişim becerileri arasındaki ilişki: İktisadi ve idari bilimler fakültesi öğrencileri üzerinde bir araştırma(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Çelik, Mehmet Ali; Arslan, Emineİletişim geçmişten günümüze insanın olduğu her alanda vardır. Ancak iletişim için sadece zekâ yeterli değildir. Çünkü iletişim sürecine soyut bir konu olan duygu dahil olduğunda daha karmaşık ve zaman alıcı olabilmektedir. Bu yüzden bireylerin karşı tarafın duygularını anlayarak kendilerini daha iyi ifade edebilmeleri duygusal zekâya bağlıdır. Duygusal zekâsı yüksek olan bireyler daha iyi iletişim kurabilmekte ve her alanda daha yüksek performans gösterebilmektedir. Bu çalışmanın amacı, Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi ile Akşehir İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde öğrenim görmekte olan Maliye ve İşletme Bölümü öğrencilerinin duygusal zekâları ile iletişim becerileri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Bu çalışmanın diğer amacı iktisadi ve idari bilimler fakültesi öğrencilerinin duygusal zekâ ile iletişim becerileri arasındaki farklılıkları cinsiyet, fakülte, sınıf düzeyi ve bölüm gibi çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Çalışmanın örneklemi 2018-2019 eğitim ve öğretim yılında Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde öğrenim görmekte olan 300 öğrenci ile Akşehir İktisadi ve İdari bilimler Fakültesinde öğrenim görmekte olan 200 öğrenci olmak üzere toplam 500 öğrenciye anket uygulaması yapılarak oluşturulmuştur. Hall tarafından geliştirilmiş ve Türkçe geçerlilik ve güvenilirliği Ergin tarafından yapılan "Duygusal Zekâ Değerlendirme Ölçeği'' ve Ersanlı ve Balcı tarafından geliştirilen "İletişim Becerileri Envanteri" ölçeği kullanılarak öğrencilerin duygusal zekâ ve iletişim becerileri arasındaki ilişki korelasyon ve regresyon analizleri yoluyla hesaplanmıştır. Bu çalışmanın sonucunda iktisadi ve idari bilimler fakültesi öğrencilerinin duygusal zekâları ile iletişim becerileri arasında anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Ortaya çıkan sonuçlar doğrultusunda öneriler geliştirilmiştir.