Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Özilhan, Derya" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kaynak temelli teori bağlamında üretim ve pazarlama stratejilerinin işletme performansı üzerine etkisi: Türkiye'de faaliyet gösteren yabancı sermayeli şirketlerde bir uygulama
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010) Özilhan, Derya; Güleş, Hasan Kürşat
    Günümüzde hayatın hemen hemen her bölümünü etkisi altına alan küreselleşme eğilimi, ekonomik aktivitelerle olan etkileşiminin bir sonucu olarak rekabet cephesinde radikal değişimlere neden olmuş ve meydana gelen değişimler karşısında rekabet avantajı kazanmak isteyen işletmeler için de yapısal değişimi zorunlu kılmıştır. Bu değişim sürecinde işletmelerin rekabet baskısı altında ezilen değil, rekabetin kurallarını değiştiren olmak için sahip oldukları kaynaklar bağlamında ayırtedici yeteneklerini geliştirmeleri ve birincil fonksiyonlarından olan üretim ve pazarlama fonksiyonlarını etkin kılacak stratejiler uygulamaları önem arz etmektedir. Kaynak temelli teori bağlamında üretim ve pazarlama stratejilerinin işletmelerin üstün performansında etkili olacağı söylenebilir. Bu bağlamda çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde rekabetin değişen yüzü küreselleşme çerçevesinde açıklanarak işletme yapılarında meydana gelen dönüşüm süreci incelenmiştir. İkinci bölümde kaynak temelli teori kavramına ilişkin teorik bilgiler sunulmuş, üçüncü bölümde bu literatür bilgileri ışığında üretim ve pazarlama stratejileri incelenmiştir. Çalışmanın dördüncü bölümünde Türkiye'de faaliyet gösteren yabancı sermayeli şirketler üzerinde yapılan bir saha araştırmasının metedolojisi ve araştırma sonucunda elde edilen bulgular aktarılmıştır. Son bölümde ise analiz bulguları çerçevesinde bir değerlendirme yapılarak, işletme yöneticileri ve gelecek çalışmalar için öneriler sunulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kaynak temelli teori bağlamında üretim ve pazarlama stratejilerinin işletme performansı üzerine etkisinin incelenmesi
    (Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2010) Güleş, Hasan Kürşat; Özilhan, Derya; TR6703
    Küresel dönüşüm sürecinde işletmelerin rekabet baskısı altında ezilen değil, rekabetin kurallarını değiştiren olmak için sahip oldukları kaynaklar bağlamında ayırtedici yeteneklerini geliştirmeleri ve birincil fonksiyonlarından olan üretim ve pazarlama fonksiyonlarını etkin kılacak stratejiler uygulamaları önem arz etmektedir. Kaynak temelli teori bağlamında üretim ve pazarlama stratejilerinin işletmelerin üstün performansında etkili olacağı söylenebilir. Çalışmanın amacı bağlamında öncelikle rekabetin değişen yüzü küreselleşme çerçevesinde açıklanmış ve işletme yapılarında meydana gelen dönüşüm süreci incelenmiştir. Ardından kaynak temelli teori kavramına ilişkin teorik bilgiler sunulmuş ve son olarak literatür bilgileri ışığında kaynak temelli teori bağlamında üretim ve pazarlama stratejilerinin işletme performansına etkisi incelenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) uygulamalarının işletme performansına etkileri ve konaklama işletmelerinde CRM uygulamaları
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004) Özilhan, Derya; Atayeter, Coşkun
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Pazarlamanın Postmodern Yöneli?mi? ve Küreselleşme Ekseni?nde I?şletme Yapılarındaki? Dönüşüm
    (Selçuk Üniversitesi, 2009) Zerenler, Muammer; Özilhan, Derya; Akgöbek, İbrahim
    Düşünsel, kültürel ve somut nitelikleri açısından bir dönemin sona ererek yeni bir dönemin başlangıcı olan postmodernizmi de beraberinde getiren küreselleşme olgusu, sanattan bilime kadar çok geniş bir mesafede etkili olmaktadır. Postmodernizmin pazarlama faaliyetlerindeki yansıması ve küreselleşmenin tüm dünyayı tek bir pazar yeri haline getiren gerçekliği işletme yapılarının da değişmesine neden olmuş, yerelden çokulusluya doğru bir gelişimi gerekli kılmıştır. Bu çalışmada öncelikle pazarlamanın ne üretirsem satarım anlayışından bugünkü postmodern boyutuna gelene dek geçirdiği dönüşüm küreselleşme ve teknolojinin itme, pazarın çekme gücü bağlamında incelenmiş, ardından bu süreçte işletme yapılarındaki dönüşümün incelenmesi ile çalışma sonlandırılmıştır.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim