Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "İçingür, Yakup" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Dizel motorlarında azot oksit (NOx) kontrol yöntemleri
    (Selçuk Üniversitesi Teknoloji Fakültesi, 2000) Haşimoğlu, Can; İçingür, Yakup
    İçten yanmalı motorlarda yanma odasındaki maksimum sıcaklık 1800 K’in üzerine çıktığında, havanın içindeki azot ve oksijen kimyasal olarak birleşerek, azot oksit (NOx) denilen, insan sağlığına ve çevreye zararlı bir gaz haline dönüşür. Dizel motorlarının hava fazlalığı ile çalışması, benzin motorlarına göre NOx oluşturma potansiyelini arttırır. Bu çalışmada dizel motorlarından kaynaklanan NOx emisyonlarının azaltılması ele alınarak, günümüz dizel motorlarında kullanılan NOx kontrol yöntemleri incelenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Dizel Motorlarında Egzoz Gazları Resirkülasyonunun (EGR) Motor Performansı ve Egzoz Emisyonlarına Etkisinin Deneysel Analizi
    (2002) Haşimoğlu, Can; İçingür, Yakup; Öğüt, Hüseyin
    İçten yanmalı motorlarda yanma odasındaki sıcaklık 1800 K'nin üzerine çıktığında, havanım içerisindeki azot ve oksijen kimyasal olarak birleşerek, insan sağlığına ve çevreye zararlı azot oksitlere dönüşür. Azot oksitler akciğerde, nemle birleşip nitrik asit oluşturarak, solunum hastalıklarına yol açmaktadırlar. Dizel motorlarının hava fazlalığı ile çalışması, azot oksit oluşturma potansiyellerini artırmaktadır. Bu çalışmada, dizel motorlarından kaynaklanan azot oksit emisyonlarının azaltılması üzerinde durulmuş, bu amaçla tek silindirli bir dizel motorunun egzoz gazları belirli oranlarda (% 10, 20, 30) motorun emme hattına geri gönderilerek motor performansı ve egzoz emisyonlarındaki değişim izlenmiştir. Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile azot oksit emisyonlarında önemli ölçüde düşüş olurken, duman emisyonu ve özgül yakıt tüketiminin kötüleştiği görülmüştür.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Dizel Motorlarında Egzoz Gazları Resirkülasyonunun (EGR) Motor Performansı ve Egzoz Emisyonlarına Etkisinin Deneysel Analizi
    (2002) Haşimoğlu, Can; İçingür, Yakup; Öğüt, Hüseyin
    İçten yanmalı motorlarda yanma odasındaki sıcaklık 1800 K'nin üzerine çıktığında, havanın içerisindeki azot ve oksijen kimyasal olarak birleşerek, insan sağlığına ve çevreye zararlı azot oksitlere dönüşür. Azot oksitler akciğerde, nemle birleşip nitrik asit oluşturarak, solunum hastalıklarına yol açmaktadırlar. Dizel motorlarının hava fazlalığı ile çalışması, azot oksit oluşturma potansiyellerini artırmaktadır. Bu çalışmada, dizel motorlarından kaynaklanan azot oksit emisyonlarının azaltılması üzerinde durulmuş, bu amaçla tek silindirli bir dizel motorunun egzoz gazları belirli oranlarda (% 10, 20, 30) motorun emme hattına geri gönderilerek motor performansı ve egzoz emisyonlarındaki değişim izlenmiştir. Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile azot oksit emisyonlarında önemli ölçüde düşüş olurken, duman emisyonu ve özgül yakıt tüketiminin kötüleştiği görülmüştür.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Effect of Comprex Supercharging on Diesel Emissions
    (Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2003) İçingür, Yakup; Haşimoğlu, Can; Salman, M. S.
    Diesel engine emissions are highly complex mixtures. They consist of a wide range of organic and inorganic compounds distributed among the gaseous and particulate phases. Particulates and NOx emissions are the important components of the Diesel exhaust. The composition of Diesel exhaust varies considerably, depending on engine type, operating conditions, fuel, and lubricating oil. In this research, the effects of supercharging, which is one of the engine operational parameters, on Diesel emissions have been investigated. For this purpose, a comprex, CX (pressure wave supercharger) was designed and manufactured and then matched to an indirect injection Diesel engine. During the engine tests, the emission parameters (CO, SOx, NOx and smoke density) have been observed and measured for different pulley ratios at full load conditions. The results showed that CX supercharging may be an alternative way of NOx reduction with some modifications. (C) 2002 Elsevier Science Ltd. All rights reserved.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türkiye’de otomotiv endüstrisinin sektörel analizi
    (Selçuk Üniversitesi Teknoloji Fakültesi, 2001) İçingür, Yakup; Çengelci, Ali
    Bu çalışmada, Otomotiv endüstrisinin kısa tarihçesi, Dünyada otomotiv endüstrisinin durumuna genel bir bakış, Türkiye otomotiv endüstrisinin bugüne kadar geçirdiği aşamalar, bugünkü durumu analiz edilerek, endüstri kuruluşları, üretimleri, gelirleri, vergileri ve istatistiki bilgileri ile Türkiye’deki otomotiv endüstrisinin mevcut durumu ortaya konmuştur.Değişik kaynaklardan elde edilen bulgular, tablolar, grafikler ve şekillerle açıklanmıştır. Bu istatistiki bilgiler ile, otomotiv sektörünün tarihi aşamalardan geçerken uğradığı değişimler ortaya konarak, sektörün geleceğine ilişkin analizler yapılıp, geleceğe yönelik tahminlerde bulunulmuştur.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim