Yazar "Şahin, Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 20
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 21. yüzyılda Türk bürokrasisinin sorunları ve çözüm önerileri(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2002) Gökçe, Orhan; Şahin, Ali; TR3720Bu çalışmadaki temel amaç, küreselleşmeye açık ve hızlı teknolojik değişimin yaşandığı 21. yüzyılda hantal ve iş göremez durumunda olan kamu bürokrasinin sorunlarını tespit etmek ve çağa uygun çözüm önerileri getirmektir. Bu amaç doğrultusunda öncelikle bürokrasi kavramının tanımı ve kapsamının ortaya konulması önem arzetmektedir. Bu bağlamda çalışmada, bürokrasi kavramının tanımı ve kapsamı ile bürokrasi kuramları öncelikli olarak ele alınmaktadır. Sonra kamu bürokrasinin sorunları sistemli olarak belirlenmekte ve en son olarak da belirlenen sorunlara çözüm önerileri getirilmeye çalışılmaktadır.Öğe AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARIYLA PERFORMANS DEĞERLENDİRME SİSTEMİ VE TÜRK KAMU YÖNETİMİNDE UYGULANABİLİRLİĞİ(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2018) Şahin, Ali; Çalışkan, SibelTürk kamu yönetiminin temel sorunlarının başında personel rejimi gelmektedir. Kamu personelinin istihdamı, kariyeri, liyakati ve kamu hizmetine yönelik performansı geçmişte olduğu gibi bugün de tartışılan ve çözüm üretilmeye çalışılan konular içerisindedir. Bu bağlamda personelin istihdamı, yerine getirdiği hizmetin niteliği/zorluğu, işin gerektirdiği niteliklere haiz olup olmadığı, çalışma koşulları, iş yükü vb. açıdan bakıldığında adil bir ücret ve ödül sisteminin Türk kamu personel sisteminde uygulanıp uygulanmadığı söz konusu tartışmaların odağında yer almaktadır. Kamu çalışanından işin gerektirdiği nitelikler çerçevesinde etkin ve verimli olması beklenmektedir. Bunu ölçmenin bir yöntemi olarak performans (başarı) değerlendirme sistemi, bugün kamu yönetimi disiplini içerisinde araştırılmaktadır. Sistem, performans artışı sağlama amacına hizmet etmek üzere geliştirilmiştir. Yapılan bilimsel çalışmalara göre kamu yönetiminde performans değerlendirme sistemi, çalışanlar tarafından benimsendiği ve düzgün bir şekilde uygulandığı takdirde rekabet üstünlüğü doğuracaktır. Bu noktada performans değerlendirme sistemi çalışanlar açısından hep olumlu sonuçlar mı doğurmaktadır? Yoksa artılarına eksiler de eşlik etmekte midir? İşte araştırmada bu spesifik sorulara odaklanılmakta ve söz konusu sorulara cevap üretme amacı güdülmektedir. Ayrıca avantaj ve dezavantajları analiz edilen sistemin Türk kamu personel yönetiminde uygulanabilirliği ele alınmaktadır. Sistemin avantajları ve dezavantajlarının neler olduğu ortaya konulurken, Türk kamu personel sisteminde tüm memur sınıfları için evrensel/standart değerlendirme kriterlerinin mümkün olup olmayacağı, değerlendirmeyi yapacak kişi ve kurumların sistemin sonuçları açısından nelere etki edebileceği de çalışmada ayrıca teorik olarak ortaya konulmaya çalışılmaktadır.Öğe Bilgi toplumunun örgütsel ve yönetsel yapılar üzerine etkileri bağlamında Türk kamu yönetiminde liderlik anlayışı: Bir anket çalışması(2007) Şahin, Ali; Temizel, HandanBilgi teknolojilerinde meydana gelen gelişmelerle şekillenen bilgi toplumu kavramı, sanayi toplumundan her yönüyle ayrılmakta ve yeni bir toplum türü olarak ortaya çıkmaktadır. Daha çok gelişmiş ülkeleri etkisi altına alan bilgi toplumu yavaş yavaş gelişmekte olan ülkelerde de etkisini göstermeye başlamıştır. Bu bağlamda, gelişmişlik düzeyinin sürekliliğini sağlamak için bilime, teknolojiye ve eğitime daha fazla önem verilmelidir. Türkiye gibi diğer gelişmekte olan ülkeler de gelişmiş ülkelerin seviyesine gelebilmek için bilgi teknolojilerinden her alanda yararlanmalıdırlar. Bilgi çağında insan, bilgiyi üreten, yöneten en önemli faktördür. Buna bağlı olarak liderleri yeteneksiz ve gelişmelere ayak uyduramayan toplumların gelişmesi beklenemez. Bu yüzden liderlerin çağa ayak uydurabilen, bilgiyi ve bilgi teknolojilerini doğru kullanabilen kişiler olması gerekmektedirÖğe Bürokrasi kuramı ve Türk bürokrasisi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1998) Şahin, Ali; Gökçe, OrhanKlasik yönetim anlayışının oluşmasına kadar bürokratların siyasal yaşamda etkin olduğu bir sistemi anlatmak için kullanılan bürokrasi, gerçek anlamda devlet olgusuyla ortaya çıkmıştır.Çalışmamızda bürokrasi ile ilgili birçok tanıma yer verilmiştir. Bürokrasinin gelişimi tarihi süreç içerisinde ortaya konulmaya çalışılmıştır. Başka bir ifadeyle, bürokrasi anlayışında meydana gelen değişiklikler ele alınmıştır. Amacımız bürokrasinin çeşitli toplumlarda hangi anlamlara geldiğini belirlemek ve yine hangi unsurların modern anlamda bürokrasiyi hızlandırdığını ortaya koymaktı. Neticede bürokrasi kavramının toplumların kültürel, ekonomik, sosyal ve siyasal yapılarına göre değişik anlamlarda ve amaçlarda kullanıldığı sonucuna varılmıştır. Bu çalışma dört ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde bürokrasi kavramı, ikinci bölümde klasik ve modern bürokrasi teorileri, üçüncü bölümde Türk ve Osmanlı Bürokrasisi ve dördüncü ve son bölümde bürokrasinin güncel sorunları incelenmiştir. Böylece çalışmamız, bürokrasi ile ilgili kavramlardan ve teorik yaklaşımlardan geçerek güncelleşmiş ve konular arsında bir bütünlük sağlanmıştır.Öğe Devlet hastanelerinde örgütsel çatışma nedenleri bir anket uygulaması(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2010) Şahin, Ali; Örselli, Erhan; TR140339Örgütlerin performansını, verimliliğini ve etkinliğini belirleyen konulardan birisi çatışmadır. Çatışma örgütsel yaşamın doğal unsurlarındandır. Örgütlerin etkin bir şekilde çalışabilmeleri optimal çatışma düzeyine ya da etkin bir çatışma yönetimine bağlıdır. Örgütsel çatışmaları çözümleyecek etkin ve uygun bir çatışma yönetimi yöntemine ancak çatışma nedenlerinden hareket edilerek ulaşılabilir. Bu çalışmanın temel amacı, birer kamu kurumu olan devlet hastanelerinde en çok ve sık rastlanan çatışma nedenlerini yönetici ve hastane personeli açısından ayrı ayrı ortaya koymaktır. Ayrıca ilgili kurumlarda etkin bir çatışma yönetiminin uygulanmasına katkı sağlayabilmektir.Öğe E-devlet Anlayışı Süreci?nde Türki?ye(Selçuk Üniversitesi, 2003) Şahin, Ali; Örselli, ErhanThe idea that we have experienced rapid development and innovation not only in terms of information and technology field but also in the perspective of govermental area has been approved in 21 century. Today, the classic government perspective is not enough to satisfy the needs and expectations at people facing these innovations. To satisfy these needs and expectations, new theories are searched for government. Therefore, it’s demanded that produced goods and services be more qualitive and economical. And the way of achieving these demands depend on the practice at e-government. In this context, first of all we have tried to set the concept and elements of e-government. And then we have completed our study by defining the differences between e-government and classic goverment, stating aims and benefits of e-government emphosizing the role and evoluations of Turkey’s e-government practices.Öğe Herzberg'in çift faktör kuramı ve alt gelir gruplarında bir uygulama: Meram Tıp Fakültesi örneği(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2010) Gökçe, Gülise; Şahin, Ali; Bulduklu, Yasin; TR125806Alt gelir grubundaki bireyleri motive eden ve onların örgüt amaçlarını benimsemesini sağlayan faktörlerin neler olduğunun araştırılması örgütsel başarı açısından önemlidir. Motivasyon konusunda pek çok çalışma yapılmış ancak; alt gelir seviyesindeki bireyleri motive eden unsurlar, bilimsel olarak yeterince araştırılmamıştır. Pek çok kişiye göre onları motive eden esas unsurlar, ekonomik ödüllerdir. Ancak bazı araştırmalar, bu gruptaki çalışanların psiko-sosyal faktörler tarafından da güdülenebildiğini ortaya koymuştur. Bu çalışmada da alt gelir grubunda bulunan bireyleri motive eden faktörlerin neler olduğu Herzberg’in “Çift Faktör Teorisi” çerçevesinde incelenmektedir.Öğe Kamu çalışanlarının örgütsel bağlılığı: Karşılaştırmalı bir çalışma(2012) Sevinç, İsmail; Şahin, AliÖrgütsel bağlılık, bireyin örgütsel amaç ve değerleri kabul etmesi, bu amaçlara ulaşılması yönünde çaba sarf etmesi ve örgüt üyeliğini devam ettirme isteğidir. Hem örgüt hem de çalışanlar bağlamında önemli yararları bulunan örgütsel bağlılığın duygusal (affective), sürekli (continuance) ve normatif (normative) olmak üzere üç türü bulunmaktadır. Araştırmanın amacı Selçuk Üniversitesi Meram Tıp Fakültesi hastanesinde çalışan hemşire ve doktorların örgütsel bağlılıklarını karşılaştırmalı olarak ortaya koymaktır.Öğe Kamu Kurumlarında Bilgi Teknolojilerinin Kullanımda Yaşanan Sorunlar: Konya Kaymakamlıkları Örneği(2008) Şahin, AliKamu kurumları açısından hizmette verimlilik ve etkinliği beraberinde getiren bilgi teknolojileri kullanımı, vatandaş memnuniyeti için olduğu kadar dünyayla bütünleşmek ve rekabet olanaklarını artırmak için de büyük önem taşımaktadır. Ancak bilgi teknolojilerinin karmaşık bir iş yapısına sahip olan kamu kurumlarına uyarlanması, beraberinde bürokratik, hukuksal, teknik ve mali sorunlar ile birlikte eğitimli personel ihtiyacını da gündeme getirmektedir. Bu çalışmanın genel amacı, kamu kurumlarında bilgi teknolojilerinin kullanım düzeylerini ve kullanım sürecinde karşılaşılan sorunları ortaya koymaktır. Bu bağlamda da Konya il merkezindeki ve ilçelerdeki kaymakamlıklarda bir anket çalışması yapılarak değerlendirilmiştir.Öğe Kentsel Yıkımın Bosna ve Filistin Örnekleri Üzerinden Kentkırım Kapsamında Değerlendirilmesi(Selçuk Üniversitesi, 2018) Yılmaz, Fırat Harun; Şahin, AliKentler insanlığın gelişim sürecinin temel tanığıdır. Kentler ayrıca gelişim sürecinin beraberinde getirdiği savaş ve çatışmaların da temel mekânıdır. Siyasi, toplumsal ve teknolojik alanda yaşanan değişimler çatışmalarda yeni kentsel militarizm, düşük yoğunluklu çatışma, dördüncü nesil savaş olarak nitelendirilen şiddet formlarının ortaya çıkmasına neden olmaktadır. 20. Yüzyılın son çeyreğinde ortaya çıkan kentkırım bu şiddet formlarından biridir. Kenti oluşturan temel değerlere fiziki yapı üzerinden doğrudan yapılan saldırılar kentkırımdır. Kentin bizatihi hedef olması; yapılı çevrede gerçekleşen yıkımların sistematik ve planlı olması; yıkım sonrası yeniden yapılanma süreci ile kentsel yaşamın kontrol altına alınması kavramı çatışmaların meydana getirdiği ikincil zararlardan ayırmaktadır. Çalışmada öncelikle kentkırım kavramının mevcut teorik çerçevesi ve kavrama ilişkin yaklaşımlar ortaya konulmaktadır. Ardından Bosna ve Filistin’de yapılan kentsel yıkımlar kentkırım kapsamında ele alınarak yıkımın sonuçları değerlendirilmektedir. Bu bağlamda sosyal, tarihsel hafızanın yok olması başta olmak üzere insanların kentsel çevre ile olan medeni ilişkilerine yönelik tahribat ve kentkırımın kültür mirasına olan etkileri ele alınmaktadır.Öğe Örgütsel iletişim kurma yöntemleri ve karşılaşılan iletişim engellerine yönelik bir araştırma(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2004) Karaçor, Süleyman; Şahin, Ali; TR9829Örgütsel iletişim, örgütlerde işbirliği, koordinasyon ve kontrol işlevini yerine getiren örgütsel ve yönetsel yapının en önemli öğelerinden bir tanesidir. Dinamik bir varlık olan örgütler, kendine özgü işlevleri gerçekleştirebilmek için hem örgüt içerisine hem de örgüt dışına yönelik etkili bir iletişime ihtiyaç duymaktadır. Çünkü etkin bir iletişim, örgütsel davranışın tüm yönlerini fiilen etkilemektedir. Bu bağlamda çalışmada öncelikle iletişim kavramı, örgütsel iletişim, örgütsel iletişim yöntemleri ve sorunları üzerinde durulmaktadır. Daha sonra ise sağlık örgütlerinde yapılan araştırma bulgularına yer verilerek bir değerlendirmeye gidilmektedir.Öğe Sendi̇kalara Yöneli̇k Poli̇ti̇kaların Beli̇rlenmesi̇nde Sendi̇kaların Rolü ve 6356 Sayılı Sendi̇kalar Kanunu(Selçuk Üniversitesi, 2017 Ağustos) Şahin, Ali; Söylemez, AdnanTürkiye’de ilk Sendikalar Kanunu 1947 yılında çıkarılmıştır. Söz konusu yasal düzenleme ile sendikalar iş yaşamında varlıklarını hissettirmeye başlamışlardır. İlk örgütlü sendikalarda bu kanundan sonra kurulmuştur. 1963 yılında toplu iş sözleşmesi hakkı getirilerek işçilerin toplu iş sözleşmesi yapmalarına olanak tanınmıştır. 1980 sonrasında oluşturulan 2821 ve 2822 sayılı Kanunlar ile sendikaların kuruluşu ve işleyişi ile toplu iş sözleşmesi, grev ve lokavt hükümleri ayrı ayrı olarak değerlendirilmiştir. Doksanlı yıllarda kamu görevlilerine sendikal haklar tanınabilmesine yönelik olarak farklı sendikalar faaliyet göstermeye başlamış ancak kamu görevlileri sendikalarının kurulabilmesine yönelik kanun ancak 2001 yılında yürürlüğe girmiştir. Son on yılda yürütülen değişiklik çalışmaları ve sosyal taraflar arasında gerçekleştirilen düzenlemeler sonucu 2821 ve 2822 sayılı yasalar tek bir kanun çatısı altında birleştirilerek yeniden düzenlenmiştir. Bu yasaların değişiklik taslakları ve hazırlanan yeni yasa maddelerinin çalışmaları yapılırken sosyal diyalog mekanizmaları işletilmiştir. Bu çalışmanın temel amacı, Türkiye’de sendikalara yönelik politikaların belirlenmesinde ve yasal düzenlemelerin hazırlanıp uygulanmasında sendikaların etkinliği ve rolünü ele almaktır. Bu bağlamda 2012 yılında yürürlüğe giren yeni sendikalar siyasasının hazırlanmasında sendikaların konumu ve rolü ayrıca değerlendirilmektedir.Öğe Türk kamu ve özel kesim yöneticilerinin motivasyon durumu: Kavramsal ve ampirik bir çalışma (Konya örneği)(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003) Şahin, Ali; Gökçe, OrhanÖğe Türk Kamu Yönetiminde Yönetsel İletişim ve Bu Konuda Düzenlenen Bir Anket Çalışmasının Sonuçları(2007) Şahin, AliYönetsel iletişim, bilgi ve iletişim çağının gereği olarak ortaya çıkan ve aynı zamanda yönetim fonksiyonlarının yerine getirilmesini sağlayan yönetsel rollerden bir tanesidir. Bu araştırmanın amacı, Türk kamu yönetiminde ast-üst ilişkilerinde yönetsel iletişimin uygulanma biçimlerini ve boyutlarını tespit etmektir. Bu bağlamda Konya’daki sağlık kuruluşlarında bir anket çalışması yapılmıştır.Öğe Türkiye'de siyasetin bürokrasi üzerindeki etkisi: siyasallaşma(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2002) Gökçe, Gülise; Şahin, Ali; Örselli, Erhan; TR125806Bu çalışmada öncelikle, kamu yönetimi sisteminin işleyişinde önemli bir yer tutan siyaset ve bürokrasi kavramları açıklanarak, bürokrasi ve siyaset arasında bir ayrımın mümkün olup olmadığı konusu ele alınmaktadır. Daha sonra, kamu hizmetlerinin yerine getirilmesi esnasında siyasetin bürokrasi üzerindeki etkisi ve bu etkinin kamu hizmetlerine nasıl yansıdığı ortaya konulmaya çalışılmakta ve idarenin siyasallaşma boyutuna yönelik çözümler sunulmakta ve bu bağlamda da Kamu Yönetimi Reform Tasarısında yer alan “parti bürokratlığı” konusu ele alınmaktadır.Öğe VATANDAŞLARIN BAŞKANLARININ YÖNETİM TARZI VE YEREL HİZMET MEMNUNİYETİ İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR ANALİZ: SELÇUKLU BELEDİYESİ ÖRNEĞİ(2017) Şahin, Ali; Acar, Ali; Göksu, VahapBilgi ve iletişim teknolojileri alanında yaşanan baş döndürücü gelişmeler ile birlikte 21. yüzyıla damgasını vuran bilgi toplumu; kendine özgü kurum ve ilkeleri beraberinde getirmiştir. Söz konusu gelişmeler, kamu kurumları başta olmak üzere belediye ve belediye yönetimini de etkilemektedir. Vatandaşların büyük bir çoğunluğu daha iyi, daha kaliteli, hızlı ve verimli kamu ve yerel hizmetler talep etmektedirler. Bu yüzden belediyeler ve diğer kamu kurumları, hizmet kalitesinin yükseltilmesi ve hizmet memnuniyet düzeyinin artırılması yönünde vatandaşların giderek artan baskısı ile karşı karşıyadırlar. Özellikle vatandaşlara yakın olması ve erişebilirlik açısından belediyelerin bu tarz baskıları diğer kurumlara oranla daha yoğun olarak hissetmeleri mümkündür. Bu yüzden değişen şartlara, ihtiyaç ve beklentilere uygun olarak kaliteli yerel hizmet sunmak, sürekli artan ve çeşitlenen yerel nüfusun ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik strateji ve vizyonlar belirlemek ve bu yönde politikalar geliştirmek belediye başkanlarının görev ve sorumlukları arasında yerini almıştır. Belediye başkanı belediye yönetimini ve hizmetlerini temsil eden onun ile özdeşlenen bir yapıya sahiptir. Öyle ki artık belediye başkanının yerel hizmetleri yerine getirmek için sergilediği performans, ortaya koyduğu yönetim tarzı ve vatandaşlarda oluşturduğu beklenti düzeyi, yerel hizmetlere yönelik memnuniyeti etkileyen en önemli faktörlerden bir tanesi olarak kabul görmektedir.Türkiye'de vatandaşların belediye hizmetleri ve bu hizmetlere yönelik memnuniyet algısı ile ilgili çok sayıda çalışma bulunmaktadır. Söz konusu çalışmalar daha çok sosyo-ekonomik ve demografik özellikler bağlamında ele alınmış ve bu faktörler çerçevesinde hizmet memnuniyeti algısı ölçülmek istenmiştir. Ancak * Prof. Dr., Selçuk Üniversitesi İİBF, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü, alisahin@selcuk.edu.** Prof. Dr., Selçuk Üniversitesi İİBF, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü, alacar@selcuk.edu.tr*** Yrd. Doç. Dr., Selçuk Üniversitesi İİBF, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü, vahapgoksu @selcuk.edu.trbelediye başkanlarına yönelik algı ve bunun hizmet memnuniyeti ile olan ilişkisi, söz konusu çalışmalarda pek yer almamaktadır. Bu bağlamda bilimsel çalışmalara yeni bir boyut kazandırmak amacı ile Selçuklu Belediyesi evren seçilerek; belediye başkanının performansı, ortaya koyduğu yönetim tarzı ve vatandaşlarda yerel hizmetlere yönelik oluşturduğu beklenti düzeyi ile yerel hizmet memnuniyeti arasındaki ilişki çalışmanın odak noktasını oluşturmaktadır.Öğe Vatandaşların yerel hizmetin sunumuna yönelik algı ve beklentilerinin değerlendirilmesi (Mamak Belediyesi örneği)(2018) Söylemez, Adnan; Şahin, AliYerel yönetimlerin vatandaşların gereksinimlerine yanıt verebilmesi, bilgiçağının dinamik şartlarının okunabilmesiyle doğru orantılıdır. Daha demokratik,vatandaş memnuniyetini yükselten ve yönetim faaliyetlerini kurumsal bir şekildeyerine getiren yerel yönetimler, hem toplumsal yapının gelişim ve değişiminderol oynarken; hem de kaynakların etkin kullanılması bakımından değerli katkılarsağlamaktadır. Etkin ve verimli bir yerel yönetim anlayışı için hizmet kalitesininsürdürülebilir olması da önem arz etmektedir. Bu açıdan yerel yönetimlerinsunduğu hizmetlerin vatandaş tarafından nasıl algılandığının yanı sıra beklenenhizmet kalitesi de önemlidir. Bu çalışmanın amacı, “vatandaşların belediyehizmetlerini nasıl algıladıkları ve belediye hizmetlerinden ne gibi beklentileriolduğunun tespit edilmesidir”. Araştırmanın evrenini, Mamak Belediyesi sınırlarıiçerisinde yaşayan vatandaşlar oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracıolarak anket kullanılmıştır. Bu çalışmada belde halkının belediye hizmetlerininkalitesi konusundaki algı ve beklenti düzeyi yapılan anket çalışması ile MamakBelediyesi sınırlarında yaşayanlar çerçevesinde belirlenmeye çalışılmış, ortayaçıkan sonuçlar hakkında yerel hizmet kalitesi bağlamında değerlendirmeleryapılmıştır.Öğe Yöneticilerin iş tatmini ve memnuniyeti(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2003) Şahin, AliMotivasyon, sadece çalışanları değil, yöneticileri de yakından ilgilendiren bir kavramdır. Kurumların etkinliği ve başarısı çalışanlardan ziyade yöneticilerin etkinliğine ve başarısına da bağlıdır. Bütün kurum ve kuruluşların can damarı olan yöneticilerin diğer çalışanlar gibi hiçbir zorlanma olmaksızın kendi istekleri ile çalışması, arzu edilmektedir. Ancak yöneticiler huzurlu ve mutlu olurlarsa başarılı olabilirler. Bu çalışmanın amacı, yöneticilerin şimdiki ve gelecekteki beklentilerini tespit etmek ve iş yerlerindeki tatmin düzeylerini ortaya koymaktır.Öğe Yönetim Kuramları ve Motivasyon İlişkisi(Selçuk Üniversitesi, 2004) Şahin, Aliİnsanların toplu olarak yaşamaya başlamalarından itibaren daha etkin ve daha verimli örgütler oluşturabilmenin yolları aranmış ve bu konuyla ilgili olarak çeşitli yönetim kuramları geliştirilmiştir. Geliştirilen bu kuramlar ayrıca insanları en iyi şekilde motive etmenin yollarını ortaya koymaya çalışmışlardır. Ancak her kuram bir öncekini hem yönetim hem de motivasyon açısından yeterli görmeyip, örgüt içerisinde insanları motive eden faktörlere farklı açılardan yaklaşmışlardır. Bu çalışmanın amacı bu bakış açılarını Konya’da çalışan yöneticiler düzeyinde ele almaktır.Öğe Yönetimde rol kavramı ve yönetsel roller(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2003) Gökçe, Orhan; Şahin, Ali; TR3720Genel olarak organizasyonlar içerisinde her yönetim kademesi için uygun olan bir rol kalıbı söz konusu olmasına rağmen, ülkemiz yönetim anlayışında ise, otorite, güç, ve yetki ilişkisi karışıktır. Herkes kendisinin belli konularla ilgili olarak otorite, güç ve yetkiyle donatılmış olduğuna inanır ya da kendisini böyle görmek ister. Bunun belki de temel sebebi bireylerin toplumdaki statü ya da statülerine göre kesin bir rol tanımlamasının olmayışıdır. Bu da şüphesiz kurumların başarısını ve verimliliğini uzun ve kısa vadede olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Bu çalışmanın amacı da organizasyon içerisindeki yönetim kademelerine göre yöneticilerin değişen fonksiyonlarının ve rollerinin neler olduğunu ortaya koymaktır. Bu bağlamda çalışmada yönetim, yönetici, yönetimde rol olgusu ve yönetsel roller gibi konulara değinilmektedir.